Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan liten hund spise "Medium"?


Ia

Recommended Posts

Jeg kjøper fôr for store/større hunder med vilje til min dvergpuddel (4.5kg). Har en gang kjøpt for små hunder, og de kulene var jo bittesmå. Stella slukte dem i stedenfor å tygge dem, som resulterte i at hun spiste for fort og kastet opp halvparten etterpå... Nå får hun, de gangene hun får tørrfôr, større biter hun må tygge og hun spiser saktere, og kaster ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vil bare dra opp igjen denne for å spørre om en ting.

Vi har nå fôret på medium siden denne tråden ble startet. Tinka ser ikke ut til å bry seg om forskjellen. Det eneste jeg har merket er at hun bruker lenger tid på å svelge, men heldigvis er de to andre høflige av seg og venter til hun er ferdig. Men for en ukes tid siden la jeg merke til at jeg synes hun har fått mattere pels.

Jeg vet ikke når det skjedde, for å være ærlig, men kan det skyldes fôrendringen?

Beklager OT, men jeg følte det unødvendig å lage en ny tråd om noe så relevant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skyldes ikke størrelsen på forkulene nei, det skal jo være samme innholdet :)

Det glemte jeg jo å presisere!

Da vi fikk henne fikk vi med Royal Canin Mini Adult (link til ingredienser og næringsanalyse), men det vi bruker nå er Eukanuba Medium Breed. Jeg fant ingen innholdsfortegnelse på sistnevnte, men ved endring av merke vil jeg anta at det blir en del endringer i hva det inneholder?

Jeg er virkelig grønn på dette. Når jeg en dag får en diger fryser skal jeg kjøre V&H, det er jeg liksom trygg på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det glemte jeg jo å presisere!

Da vi fikk henne fikk vi med Royal Canin Mini Adult (link til ingredienser og næringsanalyse), men det vi bruker nå er Eukanuba Medium Breed. Jeg fant ingen innholdsfortegnelse på sistnevnte, men ved endring av merke vil jeg anta at det blir en del endringer i hva det inneholder?

Jeg er virkelig grønn på dette. Når jeg en dag får en diger fryser skal jeg kjøre V&H, det er jeg liksom trygg på :lol:

Dog Food Advisor finner du innholdsfortegnelser på de fleste tørrfôr, med en forklaring på hva de ulike ingrediensene egentlig er.

Siden er laget av en amerikansk tannlege som mistet hunden sin pga giftig hundemat, så den er kritisk men ikke partisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...