Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøpe bil for første gang


Benedicte

Recommended Posts

Planen min er å kjøpe bil snart, men jeg har ikkeno' peiling på slikt og trenger Sonens hjelp :icon_confused:

- Jeg har tre hunder, så det må være god plass til bilbur og hundeutstyr. Men jeg tror en stasjonsvogn kan fungere bra også.

- Jeg er student og trenger noe som er billig i drift, mtp forsiking og bensin. Hvordan er det med de ulike merkene og priser på deler? Har f.eks hørt at Berlingo og Partner er så og si samme bil, men at Partneren er dyrere å ha på verksted.

- Får jeg noe brukanes for opptil 30.000? Den vil kjøres noen dager i uken og over lengre strekninger noen ganger i året.

- Jeg er svak for Volvo og Toyota og har hørt mye bra om de, men jeg har som sagt ikke peiling :lol:

- Om det er 2, 3 eller 5 seter spiller ingen rolle

- Hva bør jeg se etter? Hvor langt bør bilen ha gått? Er 200.000 "akseptabelt" når det er lite på bilen som er byttet?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota hiace er bra og er billig i drift ;)legger ved en link her til endel biler masse biler

Jeg er selv Volvo fan :whistle: så kanskje en billig v70 (vanskelig og få tak i en billig v70 i bra stand) men kanskje en 740 eller 240 ?

Partner bilene er sarv, ofte på verksted og bare feil med dem fleste;) Audi 100 er også en kurant bil, billig deler osv;) Stasj selvfølgelig da. Audi 100 ; min er 86 mod, bruker masse drivstoff, men veldig hardfør motor på dem, så tåler mye kjøring.

Ellers er min erfaring at man må forhøre seg i venne kretsen, du kan jo også få tak i en bil som er en liten feil på, foreksempel; dårlig luftmåler, olje lekasje ++ Da kan du få en billig bil,som andre er shiiit lei av å holde på med som du da kan fikse selv for en billig penge ved å kjøpe deler til den fra biltema, bilhøggern torshov++ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider