Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøklumper under labbene


Nokia

Recommended Posts

Klippe ned så kort som mulig mellom putene og mellom tærne. Pleier å smøre godt med Spenefett (det samme som potesalve, bare i halv- eller enkg-bokser og myyye billigere) Evt vet jeg noen bruker matfett på spray, men det har jeg aldri prøvd.

Pass på å ikke varme opp klumpene når du fjerner dem, sånn at det smelter, da danner det seg ofte isklumper i stedet og de er mye vondere. Det beste er om du klarer få dem vekk med votter eller hansker på og ikke bruker bare hender (kroppsvarmen smelter snøen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matfett på spray...sånn man ikke bør sniffe.Fungerer i mangfoldige timer..Panebassen var fryktelig kilen på labbene og tvang fungerte generellt dårlig med han så det var sjelden jeg fikk klipt ned pelsen mellom tærne skikkelig,da var matfettet en reddende engel :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips mot snøklumper under labbene? Bruker dere en spesiell krem? Har prøvd vaselin, men det hjalp ikke særlig mye.

Klipp vekk pelsen under og mellom potene er det beste du kan gjøre, det gjør jeg hele året men er spesielt nøye når det er snø ute. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et hel**te å være ute med chessea nå.... :evil:

Snø over heeeeele kroppen. Digre baller. Gjett om Chessea skal få dekken med bein til jul. Det tok meg nå 30 minutter å føne hele bikkja halvfri for snøklumper... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det eneste som hjelper helt mot snø i pelsen er å kjøpe en dress med lange bein til hunden, klippe ned eller smøre noe på(har ikke prøv det siste). Når du kommer inn så er det veldig lett å bare ta hunden i dusjen og spyle den i lunket vann, da går snøklumpene fort bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper potehårene så korte som mulig, og hvis det er veldig mye snø og det uansett klumper seg bruker jeg fleece potesokker. De holder greit når hun går på isen og. Men som regel hjelper det å bare klippe potehårene ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...