Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundemassasje


Recommended Posts

Jeg holder på å utdanne meg til hundemassør hos Axelsons, og trenger i den forbindelse praksistimer. Hundemassørutdannelsen ved Axelsons tar 1år. Og i september 2011 skal jeg være ferdig utdannet, men for å få godkjent utdannelsen må jeg ha 80praksistimer.

Av de 80 skal det være minimum 40forskjellige hunder, grunnen til dette er at det tar tid å lære opp reseptorene i fingrene som en trenger for å utøve en massasje. I den forbindelse trenger jeg praksis timer på friske hunder.

Massasjen er selvfølgelig gratis og jeg vil massere så mange som mulig for å lære mest mulig.

Hunder som egner seg godt for massasje er hunder over ett år, og helst vandt med håndtering.

Massasje kan hjelpe ved spenninger, dårlig sirkulasjon, stivhet, leddsmerter, halting og artritt/artrose. Massasjen øker blod sirkulasjonen, dette fører til at transporten av oksygen og næring blir mer effektivt til hundens muskler, bindevev, benvev og indre organer. Massasje kan også gi bedre pelskvalitet, ved at stoffskiftet i hud og talgkjertler økes, oppnås en frisk og skinnende pels. Massasje er spesielt bra for brukshunder, og eldre hunder.

Jeg holder til i Follo, Ski og har vært så heldig at jeg får være på Smådyrklinikken Langhus å massere, annenhver fredag på hvert sted mellom 10-16 og noen lørdager på Smådyrklinikken Langhus 10-15.

Vil du at din hund eller hunder skal få massasje gratis, kan du ta kontakt med meg på tlf:452 62 695(sms på dagtid) eller sende en mail til linn-jensen@hotmail.com gjerne med info som hundens navn, rase, alder osv.

Jeg setter veldig stor pris på alle snille hundeiere som vil la med massere hundene deres,

tusen takk for hjelpen!

DSC06254.ARW.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...