Gå til innhold
Hundesonen.no

Regler ved besøk


Cilje

Recommended Posts

Hvilke regler har dere på hundene når det kommer besøk?

Får besøket kose med hunden med en gang den kommer inn døra, eller skal dem overse dem helt å ikke kose med den i det hele tatt helt til den er blitt helt rolig og ikke har fokus på besøket lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også om hunden er helt i "100" ? Hehe :D

Jeg vet bare at når det kommer besøk her i huset så er bikkja helt i 100 å lar ikke besøket være i fred. Jeg tenker heller slik at det er mitt besøk og ikke hunden sitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene får alltid hilse på folk når de kommer inn døra, eller ute før besøket kommer inn, alt ettersom. Da roer de seg mye fortere når besøket først har kommet inn. Jeg har utrolig sjelden besøk av ikke-hundefolk, så det fungerer veldig fint på den måten synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også om hunden er helt i "100" ? Hehe :D

Jeg vet bare at når det kommer besøk her i huset så er bikkja helt i 100 å lar ikke besøket være i fred. Jeg tenker heller slik at det er mitt besøk og ikke hunden sitt :P

Hehe, jeg har en bitteliten papillon som blir veldig glad, men roer seg fort og en bc som egentlig ikke bryr seg såå mye. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, når det er en liten papillon er det kanskje ikke så veldig farlig om den er litt ivrig da det kommer folk inn :lol:

Ja, jeg bruker å la min hilse når det kommer inn folk, men han har en tendens til å bli litt for ivrig, og da er det rett på plassen igjen :P

Men da kan han av og til ligge å gjøre seg til slik at vi ikke skal "glemme" at han er der da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får hilse når folk kommer. Er ikke besøket interessert i mer kontakt, går hundene og legger seg av seg selv. Om folk vil fortsette hilsingen, får de gjerne en hund (eller to) på fanget :innocent: Det skal sies at hundene her hilser med mye hopp og sprett, så om det kommer folk som ikke er så glad i hunder holder jeg dem mens de snuser, og da er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden må sitte pent til besøket har kommet inn og fått av seg sko og klær (ja, ytterklærne da :D) - da får den komme bort og hilse rolig...deretter må den legge seg... Er lett for at unger og besteforeldre går i bakken av 45 boxer i fri utfoldelse, så hvis han girer seg opp, må han legge seg...

Hundefolk som synes det er kjempegøy at han tar av, vet hva de går til...og må finne seg i blåmerker fra halen og 45 kg hund på fanget :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.. mine hunder blir helt i hundre når det kommer besøk, og jeg har et svare leven med å holde dem rolig. Ikke akurat så mye kustus på dem nei :whistle: Men de som kommer de vet at hundene de roer seg fort, så lenge de får hilst og de kan enten klappe dem eller overse dem. Det beste er å overse dem.

Kommer det fremmede på besøk, sperrer jeg hundene et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludde er generelt veldig rolig, men vi er alltid sånn at vi hilser på gjestene først og så kan han få kose så lenge de vil kose med han. De slipper egentlig ikke unna for han kommer fort å legger hodet i fanget og forventer at han skal klappes litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk til meg er besøk til hundene.

Men vi forsøker å gjøre hilsinga ute, ettersom Aradia har lett for å komme med noen gledesdråper når hun blir veldig gira.

Hundene herjer rundt som de vil uavhengig av om det er besøk her.. Det innebærer at de har tilgang til sofaen osv, og besøkende må regne med å få en hund eller to i fanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også om hunden er helt i "100" ? Hehe :D

Jeg vet bare at når det kommer besøk her i huset så er bikkja helt i 100 å lar ikke besøket være i fred. Jeg tenker heller slik at det er mitt besøk og ikke hunden sitt :P

Jeg tenker heller da at det kan være greit å lære inn hunden dette. Og da kan du jo få trenebesøk som da ignorerer hunden til den er rolig. Da vil den sannsynligvis lære seg å hilse rolig.

For min del varierer det på besøket, og det er da på en måte de som bestemmer. Jeg liker at Yaris hoppeklatrer litt opp på meg når jeg hilser på ham, derfor har jeg ikke trent vekk dette. Men et kort nei gjør også at han stopper, for penklær vil jeg ikke ha ødelagt eller skitnet til.

Det ser jeg også an på mennesker. Men alle som har hilst på han til nå har ikke brydd seg med hopping, og på tur så ser jeg an menneskene og kroppspråket deres, så lar jeg enten langlina være, ellers så strammer jeg han inn og holder han til vi har gått forbi.

Jeg har også sagt til folk som vil hilse at jeg vil først gå forbi, så Yaris lærer å passere pent,og deretter komme tilbake for å hilse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...