Gå til innhold
Hundesonen.no

Sengetrekk-fundering


SoppenCamilla

Recommended Posts

Ja, det kan du.

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes jeg ser det mer og mer i interiørblader og -blogger, at puter er in, og en skal ha bucketloads av dem, både i senga og sofaen. Puter har dermed fått store variasjoner, og blitt særdeles dyre.

I diverse sit coms har en jo sett det lenge, at de rydder bort all verdens tunge sentepper og puter før de legger seg, for eksempel gjerne mens de "krangler", jamfør Alle Elsker Raymond og Kongen av Queens.

Jeg er for øvrig litt in der, for jeg har alltid likt å ligge mykt med hodet i senga, og bruker tre hodeputer. Når jeg rer opp senga hvert skuddår, har jeg også noen pynteputer jeg gjerne danderer fint oppå sengeteppet.

På gjesterommet har jeg en seng, og når jeg ikke sover der eller har gjester, har jeg tre ganske store puter jeg tenkte å dandere så senga blir mer som en sofa, med pledd over madrassen, puter opp mot veggen, og gjerne flere enn de tre putene etter hvert. Ser for meg det som en slags divan jeg slenger meg nedpå for å lese i hundebøker og -blader, siden gjesterommet egentlig heter hunderom, men folk ser mer normalt på meg om jeg kaller det gjesterom.

Og jeg liker å ha noen puter i sofaen også, så en kan ha i ryggen.

Men jeg liker ikke å ha så mye puter at jeg må grave bort overskuddet for å komme fram dit jeg vil sitte/ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrenger aldri dynetrekket jeg. Det greieste er å - gjennom dynetrekket - gripe tak i hvert av de fire hjørnene på dyna, og så riste dyna på plass mens man holder tak i to og to hjørner. Lett som bare det. (Eller, det er fremdeles veldig tiltak å skifte sengetøy, da.)

Forøvrig skjønner jeg ikke poenget med å re opp sengen - og i alle fall ikke med tusen puter og masse styr! - hvis man ikke oppholder seg på soverommet utenom om natten. Jeg gidder slett ikke alltid å re opp sengen min, og jeg har til og med bare ett rom som fungerer som både soverom og stue. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrenger aldri dynetrekket jeg. Det greieste er å - gjennom dynetrekket - gripe tak i hvert av de fire hjørnene på dyna, og så riste dyna på plass mens man holder tak i to og to hjørner. Lett som bare det. (Eller, det er fremdeles veldig tiltak å skifte sengetøy, da.)

Forøvrig skjønner jeg ikke poenget med å re opp sengen - og i alle fall ikke med tusen puter og masse styr! - hvis man ikke oppholder seg på soverommet utenom om natten. Jeg gidder slett ikke alltid å re opp sengen min, og jeg har til og med bare ett rom som fungerer som både soverom og stue. :P

Jeg tror jeg er akkurat som Ingvild på alle områder akkurat her! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rer alltid opp om jeg har langt på nytt sengetøy da jeg syntes det ser litt mer ryddig ut. Samme om jeg skal ha besøk, ikke at de har noe på soveromme mitt å gjøre, men man vet jo aldri når de skulle titte inn.

Hos typen har jeg pleid å re opp til han kommer hjem fra jobb, fordi jeg syntes det ser mer ryddig ut og så er det utrolig hyggelig å legge seg i en nyoppredd seng :)

Ellers er jeg helt enig i at det er tiltak å re opp, spesieeelt når man har dobbeltdyne, da er det ikke bare å ta i hjørnene og riste, da må alle hjørner lokaliseres, og risting med jevne mellomrom, da foretrekker jeg to enkelt dyner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg helt enig i at det er tiltak å re opp, spesieeelt når man har dobbeltdyne, da er det ikke bare å ta i hjørnene og riste, da må alle hjørner lokaliseres, og risting med jevne mellomrom, da foretrekker jeg to enkelt dyner.

løsningen er å klatre inni sengetrekket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jay: That mountain of pillows you have on our bed. I feel like I'm working on a loading dock just trying to get under the covers.

Gloria: They're pretty.

Jay: They're a damn nuisance.

Gloria: Okay, forgive me for trying to make our home beautiful.

Jay: Well, you know, if I can put up with those, you can put up with a piece of art.

Gloria: This is not art. It's an unholy mix between man and beast. But fine. If you love it so much, put it wherever you want.

Jay: Thank you. Where you going, to get some more pillows?

Gloria: [ Chuckles ] no, don't worry. It'll be a long time before I bother you again with my pillows.

5980707882_f012360c55.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jay: That mountain of pillows you have on our bed. I feel like I'm working on a loading dock just trying to get under the covers.

Gloria: They're pretty.

Jay: They're a damn nuisance.

Gloria: Okay, forgive me for trying to make our home beautiful.

Jay: Well, you know, if I can put up with those, you can put up with a piece of art.

Gloria: This is not art. It's an unholy mix between man and beast. But fine. If you love it so much, put it wherever you want.

Jay: Thank you. Where you going, to get some more pillows?

Gloria: [ Chuckles ] no, don't worry. It'll be a long time before I bother you again with my pillows.

5980707882_f012360c55.jpg

Jeg digger den serien, altså! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger den serien, altså! :lol:

it's.da.shit.

Phil: I'm cool dad, that's my thang. I'm hip, I surf the web. LOL, laugh out loud. OMG, oh my god. WTF, why the face. Um, you know, I know all the dances to High School Musical.

edit. Oooog...

Mitchell: Hello? 911?? Help! Help! We've locked our baby in the car and people are judging us!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Kan man ta på et dynetrekk fra vranga, når hullet i trekker er på den ene langsida?

Det kan man, men jeg foretrekker slik som Ingvild beskriver det :lol:

Og hvorfor har amerikanere så mange puter i senga?

Det har jeg også lurt på, for for mange puter er jo rett og slett ubehagelig!

----------

Og til det å re opp senga, det gjør jeg som regel på ettermiddagen. Dette fordi madrass, pute og dyne er varme, og i varme trives midden :x Så da rer jeg ikke opp med en gang men lar det ligge (vil jo ikke lukke inn varmen og la de formere seg mer enn nødvendig liksom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig skjønner jeg ikke poenget med å re opp sengen - og i alle fall ikke med tusen puter og masse styr! - hvis man ikke oppholder seg på soverommet utenom om natten. Jeg gidder slett ikke alltid å re opp sengen min, og jeg har til og med bare ett rom som fungerer som både soverom og stue. :P

Samme her, meget sjelden jeg rer opp senga. Kanskje når jeg har skiftet på senga, men ofte gjør jeg det når jeg skal legge meg.

Poenget med å re opp senga forsvinner jo også når en har en hund som ligger i den i løpet av dagen... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

it's.da.shit.

Phil: I'm cool dad, that's my thang. I'm hip, I surf the web. LOL, laugh out loud. OMG, oh my god. WTF, why the face. Um, you know, I know all the dances to High School Musical.

edit. Oooog...

Mitchell: Hello? 911?? Help! Help! We've locked our baby in the car and people are judging us!

KOMMER SESONG 3 SNART?!

Hilsen Soppen som har sett de to andre sesongene hundre ganger. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...