Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK-Utstilling Orre

SHAkela

Recommended Posts

Skrevet

Vi bestilte hotell i Stavanger sentrum, for vi tar en weekend ut av det, så da passa stavanger sentrum fint :) Pluss at vi fikk 3 dobbeltrom for 3000kr for hele helga da, hehe, det hjalp på valget :ahappy:

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Aller siste frist er i dag - så de som ikke bestemmer seg i løpet av kvelden får et problem!

Brusand Camping fikk jeg og noen valpekjøpere hytte på i slutten av forrige uke - de hadde visst i hvertfall en igjen, da. Men tror det kun var igjen hytter uten do/dusj...

Personlig synes jeg do på hytta er et "must", men andre er kanskje mindre pinglete enn meg...

(Det er vel sånn ca 20 minutter ifra utst.)

Ogna camping er rett ved - kanskje noe ledig der også..

Susanne

Skrevet

Planlegger egentlig å ta en heftig kjøretur - kjøre hjemmeifra om natta, stille hund og så tilbake, men frister litt å overnatte og...

Fikk jo erfare i fjor at å ha en topptrent (jakta starter jo straks) Birk på så lang kjøretur, uten at han får mulighet til en skikkelig løpetur før utstillingen, gjør han til en energibombe. Han greide ikke å stå stille i ringen! Satser på at hans datter er litt roligere, selv om hun egentlig er prikk lik sin far i oppførsel :whistle:

Klør litt i fingrene etter å stille Birk også, men jeg har sagt at han skal få slippe (han likte aldri utstillinger), så da får jeg holde det løftet :)

Skrevet

Skulle gjerne dratt, men jeg har nok ikke penger. Skikkelig kjipt, da det er svensk dommer, og de har vi god erfaring med fra før :/ Kunne jeg ikke på magisk vis fått masse penger?

Og der prøvde jeg å ringe mitt magiske håp som sa at penger kommer denne uken, men jeg vet jo ikke hvor mye.. Hmm.¨

Susanne: Hva pleier Karl-Eriksson å like? :D

Skrevet

Karl-Erik Johansson (tidl. kjent som "Boxer-Kalle") har jeg alltid ansett være en kjempedyktig dommer - OG hyggelig mot både utstillere og hunder. Har aldri engang hørt at han er ansett som en "trynedommer"..

Det som er gjennomgående når han dømmer er at han ser mye på generell sundhet og bevegelser. Ikke sånn overhysterisk på småting og tar heller litt lyse øyne enn steil skulder, liksom..

Men jeg har også merket meg at han er litt glad i hunder som er litt "wow" - sånne showhunder som stråler og shower. Med okey bevegelser og et showtemperament så scorer man veldig bra for han (tror og håper jeg!).

Så jeg tror at min Moby (veteranen) er en han virkelig kommer til å like (han har gjort det før i alle fall). Og troligvis vinner Moby'n min over ch. min Mac (selv om Mac er teknisk sett bedre kontruert).

Moby shower, logrer og flyter rundt i ringen som en konge - Mac trives ikke noe særlig i ringen og selv om han beveger seg flott så er det ikke med allverdens iver og glede, liksom.. (Men hvis det bare står om de to så er jeg likeglad hvem som tar det, jeg! :lol: )

Susanne

Skrevet

Æsj da, kunne han ikke vært en dritt nå som jeg kom på at jeg er jo band ansvarlig på en konsert på lørdagen, så da får jeg ikke dratt uansett hvor ufornuftig jeg får lyst til å være med pengene mine :lol: Blondie er meget sunt bygget og har utrolig flotte bevegelser, men noe særlig show er hun ikke. Jaja, håper han dømmer et annet sted en annen gang da :ahappy: Kjipt å la en så bra sjanse gå fra seg.

Skrevet

Whoops.. Da fikk kvelden en merkelig vending..

Skulle reise med en venninne (og ha med hennes beardis juniortispe), men så skar det seg så de kunne ikke være med likevel. Så da satt jeg her og tenkte på hvor utrolig kjedelig det er å kjøre såååå langt helt alene. Når man vel er på campingen og utstillingen er det jo alltids greit - man kjenner jo nok av folk da. Men å sitte i 8-9 timer i bilen er jo alltid kjedelig, og i alle fall alene.

Fant da ut at jeg skulle høre om jeg kunne ta med lille protégéen Penny - det er jo var kjekt å ha med en tispe også når man vel reiser sååå langt, liksom.

Det var selvsagt helt i orden, og samtidig fikk jeg med hennes eier OG en collietispe som også gjerne skulle hatt litt småpremier.. Kjempehyggelig, og ekstra spennende!

Tre raser samme dag - tja, vi får se hvor velvillig NKK er med å hjelpe oss å gjennomføre å stille 5 hunder samme dag!

Men, men - med litt logistikk så bør det jo kunne funke, håper jeg. Men det å få plass i bilen kan jo bli en interessant kabal, da. Men med en Hiace så burde man da greie å få med seg 6 hunder - ikke sant?

Susanne

Skrevet

Fristen er forlenget med en dag pga banktrøbbel i går. Så hvis det er noen som plutselig fikk lyst til å stille, er det fortsatt mulig fram til kl.24 i kveld :)

Skrevet

Er dette en inne eller ute utstilling?

I fjor var det begge deler tror jeg, noen inn og noen ute (jeg var ihvertfall ute) :)

Edit: sjekket programmet fra i fjor, og ja, ring 1-4 var inne da.

Skrevet

I fjor var det begge deler tror jeg, noen inn og noen ute (jeg var ihvertfall ute) :)

Edit: sjekket programmet fra i fjor, og ja, ring 1-4 var inne da.

Oh! jeg liker deg! du vet jo alt!

Hvilke raser var det i de ringene da? :whistle:

Jeg melder nemlig kun på om vi går i hall.. :icon_redface:

Skrevet

Whoops.. Da fikk kvelden en merkelig vending..

Skulle reise med en venninne (og ha med hennes beardis juniortispe), men så skar det seg så de kunne ikke være med likevel. Så da satt jeg her og tenkte på hvor utrolig kjedelig det er å kjøre såååå langt helt alene. Når man vel er på campingen og utstillingen er det jo alltids greit - man kjenner jo nok av folk da. Men å sitte i 8-9 timer i bilen er jo alltid kjedelig, og i alle fall alene.

Fant da ut at jeg skulle høre om jeg kunne ta med lille protégéen Penny - det er jo var kjekt å ha med en tispe også når man vel reiser sååå langt, liksom.

Det var selvsagt helt i orden, og samtidig fikk jeg med hennes eier OG en collietispe som også gjerne skulle hatt litt småpremier.. Kjempehyggelig, og ekstra spennende!

Tre raser samme dag - tja, vi får se hvor velvillig NKK er med å hjelpe oss å gjennomføre å stille 5 hunder samme dag!

Men, men - med litt logistikk så bør det jo kunne funke, håper jeg. Men det å få plass i bilen kan jo bli en interessant kabal, da. Men med en Hiace så burde man da greie å få med seg 6 hunder - ikke sant?

Susanne

Så koselig med fler konkurenter :lol:

Hvilken collietispe kommer du med? :)

Skrevet

Oh! jeg liker deg! du vet jo alt!

Hvilke raser var det i de ringene da? :whistle:

Jeg melder nemlig kun på om vi går i hall.. :icon_redface:

Haha, takk, jeg er et vandrende leksikon :P:lol:

I fjor så det ihvertfall slik ut:

Lørdag

Ring: 1

Fransk Bulldog 39 09.00

Chihuahua Langhåret 27 11.00

Chihuahua Korthåret 20 12.00

Totalt 86

Ring: 2

Griffon Belge 10 09.00

Griffon Bruxellois 4 09.00

Petit Brabancon 3 09.00

Malteser 2 09.00

Papillon 24 10.00

Shih Tzu 26 11.00

Boston Terrier 9 12.00

Phalène 8 12.00

Totalt 86

Ring: 3

Bichon Frisé 13 09.00

Løwchen 10 09.00

Bichon Havanais 9 10.00

Tibetansk Spaniel 41 10.00

Totalt 73

Ring: 4

Tibetansk Terrier 11 09.00

Lhasa Apso 11 09.00

Mops 15 10.00

Cavalier King Charles Spaniel 48 10.00

Søndag

Ring: 1

Affenpinscher 17 09.00

Pinscher 2 09.00

Dvergpinscher 35 10.00

Irish Softcoated Wheaten Terrier 22 11.00

Totalt 76

Ring: 2

Airedale Terrier 4 09.00

Bedlington Terrier 4 09.00

Border Terrier 4 09.00

Bull Terrier 3 09.00

Fox Terrier Glatthåret 6 09.00

Fox Terrier Ruhåret 1 10.00

Irsk Terrier 1 10.00

Kerry Blue Terrier 2 10.00

Lakeland Terrier 1 10.00

Miniature Bull Terrier 1 10.00

Parson Russell Terrier 2 10.00

Staffordshire Bull Terrier 58 10.00

Totalt 87

Ring: 3

Australsk Terrier 7 09.00

Norfolk Terrier 2 09.00

Silky Terrier 2 09.00

Skotsk Terrier 6 09.00

Engelsk Toy Terrier 11 09.00

Yorkshire Terrier 14 10.00

West Highland White Terrier 11 10.00

Cairn Terrier 29 11.00

Totalt 82

Ring: 4

Kanindachshund Korthåret 3 09.00

Dvergdachshund Korthåret 5 09.00

Dachshund Korthåret 15 09.00

Kanindachshund Strihåret 1 10.00

Dvergdachshund Strihåret 4 10.00

Dachshund Strihåret 12 10.00

Kanindachshund Langhåret 4 11.00

Dvergdachshund Langhåret 9 11.00

Dachshund Langhåret 19 11.00

Totalt 72

Skrevet

Jeg LIKER at du uthevet mops :heart:

Plutselig var vi visst påmeldt.. :whistle::D

Dette blir første utstillingen til Hector som Junior :frantics: 9 mnd og 1 uke gammel :D

Skrevet

Jeg LIKER at du uthevet mops :heart:

Plutselig var vi visst påmeldt.. :whistle::D

Dette blir første utstillingen til Hector som Junior :frantics: 9 mnd og 1 uke gammel :D

Utrolig serviceminded jeg ja :lol:

Det blir jo spennende, ønsker dere lykke til :D Og alle andre som skal stille også!

Jeg har begynt med den store hårdansen, slik at Pippi ikke skal begynne å røyte før etter utstillinga. Har sett litt skumle tendenser de siste dagene, men håper det bare er litt småhår som skal av. Og så har vi begynt å skikkelig trene inn det å holde halen oppe, og det ser faktisk ut som frøken "dum og deilig" skjønner tegninga :D

Skrevet

Utrolig serviceminded jeg ja :lol:

Det blir jo spennende, ønsker dere lykke til :D Og alle andre som skal stille også!

Jeg har begynt med den store hårdansen, slik at Pippi ikke skal begynne å røyte før etter utstillinga. Har sett litt skumle tendenser de siste dagene, men håper det bare er litt småhår som skal av. Og så har vi begynt å skikkelig trene inn det å holde halen oppe, og det ser faktisk ut som frøken "dum og deilig" skjønner tegninga :D

Min lille gutt har tendenser til å tulle seg, men tenkte å trene litt med han frem til da også ta det som det kommer. Han oppførte seg rimelig bra på valpe debuten. Så tror han ser på gress som lekeplass. Derfor jeg håpte på hall :P

Vi får vente å se! Gullisen er hvertfall verdens peneste uansett :wub:

Skrevet

Plutselig reiser Blondie i lag med Synnøve :D Veldig glad for at du spurte meg om det var inne eller ute i dag, Synnøve, for ellers hadde vi ikke vært påmeldt. Og plutselig hadde jeg penger på kontoen også :D Mon tro hvor de kom fra!

Skrevet

Ja må neste ta turen når vi har klart å melde oss på. Skal stille 3 japanere. Blir spennede det da :)

Skrevet

Da har jeg mottatt startnr og program :) 13 shibaer skal vises, kjenner at jeg er skikkelig spent! Og så oppmøtetid kl 12 - helt perfekt med tanke på at det er langt å kjøre!

Skrevet

12 japanere, vi fikk kl 10 veldig kjekt siden vi skal kjøre hjem til Bergen etterpå.

Vet vel sånn ca hvem de fleste japanerne er, så blir vel stort sett de samme "gamle" :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...