Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK-Utstilling Orre

SHAkela

Recommended Posts

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Aller siste frist er i dag - så de som ikke bestemmer seg i løpet av kvelden får et problem!

Brusand Camping fikk jeg og noen valpekjøpere hytte på i slutten av forrige uke - de hadde visst i hvertfall en igjen, da. Men tror det kun var igjen hytter uten do/dusj...

Personlig synes jeg do på hytta er et "must", men andre er kanskje mindre pinglete enn meg...

(Det er vel sånn ca 20 minutter ifra utst.)

Ogna camping er rett ved - kanskje noe ledig der også..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger egentlig å ta en heftig kjøretur - kjøre hjemmeifra om natta, stille hund og så tilbake, men frister litt å overnatte og...

Fikk jo erfare i fjor at å ha en topptrent (jakta starter jo straks) Birk på så lang kjøretur, uten at han får mulighet til en skikkelig løpetur før utstillingen, gjør han til en energibombe. Han greide ikke å stå stille i ringen! Satser på at hans datter er litt roligere, selv om hun egentlig er prikk lik sin far i oppførsel :whistle:

Klør litt i fingrene etter å stille Birk også, men jeg har sagt at han skal få slippe (han likte aldri utstillinger), så da får jeg holde det løftet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne dratt, men jeg har nok ikke penger. Skikkelig kjipt, da det er svensk dommer, og de har vi god erfaring med fra før :/ Kunne jeg ikke på magisk vis fått masse penger?

Og der prøvde jeg å ringe mitt magiske håp som sa at penger kommer denne uken, men jeg vet jo ikke hvor mye.. Hmm.¨

Susanne: Hva pleier Karl-Eriksson å like? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl-Erik Johansson (tidl. kjent som "Boxer-Kalle") har jeg alltid ansett være en kjempedyktig dommer - OG hyggelig mot både utstillere og hunder. Har aldri engang hørt at han er ansett som en "trynedommer"..

Det som er gjennomgående når han dømmer er at han ser mye på generell sundhet og bevegelser. Ikke sånn overhysterisk på småting og tar heller litt lyse øyne enn steil skulder, liksom..

Men jeg har også merket meg at han er litt glad i hunder som er litt "wow" - sånne showhunder som stråler og shower. Med okey bevegelser og et showtemperament så scorer man veldig bra for han (tror og håper jeg!).

Så jeg tror at min Moby (veteranen) er en han virkelig kommer til å like (han har gjort det før i alle fall). Og troligvis vinner Moby'n min over ch. min Mac (selv om Mac er teknisk sett bedre kontruert).

Moby shower, logrer og flyter rundt i ringen som en konge - Mac trives ikke noe særlig i ringen og selv om han beveger seg flott så er det ikke med allverdens iver og glede, liksom.. (Men hvis det bare står om de to så er jeg likeglad hvem som tar det, jeg! :lol: )

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da, kunne han ikke vært en dritt nå som jeg kom på at jeg er jo band ansvarlig på en konsert på lørdagen, så da får jeg ikke dratt uansett hvor ufornuftig jeg får lyst til å være med pengene mine :lol: Blondie er meget sunt bygget og har utrolig flotte bevegelser, men noe særlig show er hun ikke. Jaja, håper han dømmer et annet sted en annen gang da :ahappy: Kjipt å la en så bra sjanse gå fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoops.. Da fikk kvelden en merkelig vending..

Skulle reise med en venninne (og ha med hennes beardis juniortispe), men så skar det seg så de kunne ikke være med likevel. Så da satt jeg her og tenkte på hvor utrolig kjedelig det er å kjøre såååå langt helt alene. Når man vel er på campingen og utstillingen er det jo alltids greit - man kjenner jo nok av folk da. Men å sitte i 8-9 timer i bilen er jo alltid kjedelig, og i alle fall alene.

Fant da ut at jeg skulle høre om jeg kunne ta med lille protégéen Penny - det er jo var kjekt å ha med en tispe også når man vel reiser sååå langt, liksom.

Det var selvsagt helt i orden, og samtidig fikk jeg med hennes eier OG en collietispe som også gjerne skulle hatt litt småpremier.. Kjempehyggelig, og ekstra spennende!

Tre raser samme dag - tja, vi får se hvor velvillig NKK er med å hjelpe oss å gjennomføre å stille 5 hunder samme dag!

Men, men - med litt logistikk så bør det jo kunne funke, håper jeg. Men det å få plass i bilen kan jo bli en interessant kabal, da. Men med en Hiace så burde man da greie å få med seg 6 hunder - ikke sant?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor var det begge deler tror jeg, noen inn og noen ute (jeg var ihvertfall ute) :)

Edit: sjekket programmet fra i fjor, og ja, ring 1-4 var inne da.

Oh! jeg liker deg! du vet jo alt!

Hvilke raser var det i de ringene da? :whistle:

Jeg melder nemlig kun på om vi går i hall.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoops.. Da fikk kvelden en merkelig vending..

Skulle reise med en venninne (og ha med hennes beardis juniortispe), men så skar det seg så de kunne ikke være med likevel. Så da satt jeg her og tenkte på hvor utrolig kjedelig det er å kjøre såååå langt helt alene. Når man vel er på campingen og utstillingen er det jo alltids greit - man kjenner jo nok av folk da. Men å sitte i 8-9 timer i bilen er jo alltid kjedelig, og i alle fall alene.

Fant da ut at jeg skulle høre om jeg kunne ta med lille protégéen Penny - det er jo var kjekt å ha med en tispe også når man vel reiser sååå langt, liksom.

Det var selvsagt helt i orden, og samtidig fikk jeg med hennes eier OG en collietispe som også gjerne skulle hatt litt småpremier.. Kjempehyggelig, og ekstra spennende!

Tre raser samme dag - tja, vi får se hvor velvillig NKK er med å hjelpe oss å gjennomføre å stille 5 hunder samme dag!

Men, men - med litt logistikk så bør det jo kunne funke, håper jeg. Men det å få plass i bilen kan jo bli en interessant kabal, da. Men med en Hiace så burde man da greie å få med seg 6 hunder - ikke sant?

Susanne

Så koselig med fler konkurenter :lol:

Hvilken collietispe kommer du med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh! jeg liker deg! du vet jo alt!

Hvilke raser var det i de ringene da? :whistle:

Jeg melder nemlig kun på om vi går i hall.. :icon_redface:

Haha, takk, jeg er et vandrende leksikon :P:lol:

I fjor så det ihvertfall slik ut:

Lørdag

Ring: 1

Fransk Bulldog 39 09.00

Chihuahua Langhåret 27 11.00

Chihuahua Korthåret 20 12.00

Totalt 86

Ring: 2

Griffon Belge 10 09.00

Griffon Bruxellois 4 09.00

Petit Brabancon 3 09.00

Malteser 2 09.00

Papillon 24 10.00

Shih Tzu 26 11.00

Boston Terrier 9 12.00

Phalène 8 12.00

Totalt 86

Ring: 3

Bichon Frisé 13 09.00

Løwchen 10 09.00

Bichon Havanais 9 10.00

Tibetansk Spaniel 41 10.00

Totalt 73

Ring: 4

Tibetansk Terrier 11 09.00

Lhasa Apso 11 09.00

Mops 15 10.00

Cavalier King Charles Spaniel 48 10.00

Søndag

Ring: 1

Affenpinscher 17 09.00

Pinscher 2 09.00

Dvergpinscher 35 10.00

Irish Softcoated Wheaten Terrier 22 11.00

Totalt 76

Ring: 2

Airedale Terrier 4 09.00

Bedlington Terrier 4 09.00

Border Terrier 4 09.00

Bull Terrier 3 09.00

Fox Terrier Glatthåret 6 09.00

Fox Terrier Ruhåret 1 10.00

Irsk Terrier 1 10.00

Kerry Blue Terrier 2 10.00

Lakeland Terrier 1 10.00

Miniature Bull Terrier 1 10.00

Parson Russell Terrier 2 10.00

Staffordshire Bull Terrier 58 10.00

Totalt 87

Ring: 3

Australsk Terrier 7 09.00

Norfolk Terrier 2 09.00

Silky Terrier 2 09.00

Skotsk Terrier 6 09.00

Engelsk Toy Terrier 11 09.00

Yorkshire Terrier 14 10.00

West Highland White Terrier 11 10.00

Cairn Terrier 29 11.00

Totalt 82

Ring: 4

Kanindachshund Korthåret 3 09.00

Dvergdachshund Korthåret 5 09.00

Dachshund Korthåret 15 09.00

Kanindachshund Strihåret 1 10.00

Dvergdachshund Strihåret 4 10.00

Dachshund Strihåret 12 10.00

Kanindachshund Langhåret 4 11.00

Dvergdachshund Langhåret 9 11.00

Dachshund Langhåret 19 11.00

Totalt 72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg LIKER at du uthevet mops :heart:

Plutselig var vi visst påmeldt.. :whistle::D

Dette blir første utstillingen til Hector som Junior :frantics: 9 mnd og 1 uke gammel :D

Utrolig serviceminded jeg ja :lol:

Det blir jo spennende, ønsker dere lykke til :D Og alle andre som skal stille også!

Jeg har begynt med den store hårdansen, slik at Pippi ikke skal begynne å røyte før etter utstillinga. Har sett litt skumle tendenser de siste dagene, men håper det bare er litt småhår som skal av. Og så har vi begynt å skikkelig trene inn det å holde halen oppe, og det ser faktisk ut som frøken "dum og deilig" skjønner tegninga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig serviceminded jeg ja :lol:

Det blir jo spennende, ønsker dere lykke til :D Og alle andre som skal stille også!

Jeg har begynt med den store hårdansen, slik at Pippi ikke skal begynne å røyte før etter utstillinga. Har sett litt skumle tendenser de siste dagene, men håper det bare er litt småhår som skal av. Og så har vi begynt å skikkelig trene inn det å holde halen oppe, og det ser faktisk ut som frøken "dum og deilig" skjønner tegninga :D

Min lille gutt har tendenser til å tulle seg, men tenkte å trene litt med han frem til da også ta det som det kommer. Han oppførte seg rimelig bra på valpe debuten. Så tror han ser på gress som lekeplass. Derfor jeg håpte på hall :P

Vi får vente å se! Gullisen er hvertfall verdens peneste uansett :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Opprett ny...