Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK-Utstilling Orre

SHAkela

Recommended Posts

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ja, helt sikkert. Liker Karl-Erik Johansson som skal dømme beardiser - han pleier å være veldig flink og hyggelig.

Stiller sikkert et par bearded collies + lille boston-dyret Moxy. Den evinnelige jakten etter NKK-certet er igang!

Susanne

Skrevet

vet ikke helt enda :icon_confused:

Når går fristen ut?

Muligens stille junior og unghund.

Får se om vi tar turen.

Noen som vet når gruppe 5 stiller? Lørdag eller søndag? :innocent:

Skrevet

vet ikke helt enda :icon_confused:

Når går fristen ut?

Muligens stille junior og unghund.

Får se om vi tar turen.

Noen som vet når gruppe 5 stiller? Lørdag eller søndag? :innocent:

Gruppe 5 er søndag. Fristen går ut 8 august, utvidet 22.

Skrevet

Takk takk :D

Da var det plutselig bestilt rom :whistle: :whistle:

Fikk jo 3 dobbeltrom for 3000kr hele helga :lol::ahappy:

Og sånn sjanse lar man ikke gå ifra seg :lol:

Så JA, da blir jeg med til NKK Stavanger :lol:

Skrevet

Så jo ut som det var mange herfra som skulle dit :D Får vel skrive ned rasene dere stiller å følge godt med, hehe ;)

Skrevet

Ja jeg skal, Ivo har stor certet men må nesten stille så lenge det er den nermeste utstillingen for oss. :) Blir å se i ringen med Ivo og en del andre flatter. :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Meldte på Pippi nå jeg da :)

Så får vi se om vi drar over fjella, men da har vi ihvertfall muligheten til å gjøre det. Jakten på storcertet har visst begynt :whistle: Så da får vi trene på å holde halen der den skal være framover!

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...