Gå til innhold
Hundesonen.no

Mosseutstillingen

Anette

Recommended Posts

Skrevet

kan du sjekke når ferjene er i moss da? Må jo matche litt :P jeg må være på utstillingen senest kvart på 9, tenkte egentlig å være der til halv ni, parkere, komme seg til ring etc etc..

edit:

dere må nok ta ferja 07:30. da er dere der 8 også plukker vi dere opp og drar bort dit. neste ferje er der kvart på 9 og da rekker ingen av oss ringen :P

Skrevet

kan du sjekke når ferjene er i moss da? Må jo matche litt :P jeg må være på utstillingen senest kvart på 9, tenkte egentlig å være der til halv ni, parkere, komme seg til ring etc etc..

edit:

dere må nok ta ferja 07:30. da er dere der 8 også plukker vi dere opp og drar bort dit. neste ferje er der kvart på 9 og da rekker ingen av oss ringen :P

Vi blir uansett å ta ferja så tidlig at vi er på utstillingsområdet en halvtime før det starter, altså at vi er der rundt 08:30. Det er mulig at min far kan kjøre, men det er ikke avklart enda. Hadde vært kjempe fint om dere kunne plukket oss opp i Moss, evnt i Horten. :D

Skrevet

Vi blir uansett å ta ferja så tidlig at vi er på utstillingsområdet en halvtime før det starter, altså at vi er der rundt 08:30. Det er mulig at min far kan kjøre, men det er ikke avklart enda. Hadde vært kjempe fint om dere kunne plukket oss opp i Moss, evnt i Horten. :D

har 0 sjangs i horten :P (vi kommer jo fra feil side vettu)

Men tar dere 07:30 ferja henter vi dere 8 på kaia i moss :)

si ifra litt før så jeg vet da :P

Skrevet

har 0 sjangs i horten :P (vi kommer jo fra feil side vettu)

Men tar dere 07:30 ferja henter vi dere 8 på kaia i moss :)

si ifra litt før så jeg vet da :P

Åja, trodde du bodde på Nøtterøy jeg :P!

Men jeg gir beskjed om hvordan det blir.

Skrevet

På programmet står det finsk lapphund valp og finsk lapphund, samt en rekke andre raser, på både valp og voksen finsk lapphund, står det start kl 10,når er det lurt å være der da? Og betyr det at vi skal gå i samme ring og samtidig som de voksne? Nybegynner på dette her.. Og hva er det lurtå ha med av ting om man trenger noe? :)

Skrevet

Tidene som står i PM er bare oppmøtetiden. Så du går ikke samtidig med de voksne, de har bare samme oppmøtetid som deg slik at de er klare til å gå rett i ringen når valpene er ferdig :)

Så først er det valper, også er det voksne. Greit å være der litt før oppmøtetiden.

Skrevet

jeg skal. Reiser torsdags morgen herfra og har hytte fra torsdag til søndag. Reisefølge mitt har fått lungebetennelse så nå ser det ut som om jeg må reise alene. :( Hvis hun ikke er bedre til i kveld/morgen tidlig og noen skal bortover eller bare har lyst til å være med for turen sin del så kjører jeg og har hytte hele helgen. Jeg kan også være behjelpelig med å hente på fergen og kjøre til utstillingen hvis noen trenger det. :)

Skrevet

Okey, da er det avklart at reisefølge ikke kan ha oss med på lasset. Faren min kunne ikke kjøre da han har båtvakt den helgen.

Finnes det noen her som kunne plukket oss opp i Moss? Må være nærmest bombesikkert, for jeg gidder ikke stå i Moss og motta beskjed om at nytt reisefølge plutselig ikke kan dukke opp. Har på en måte mistet litt tillit til fremmendt reisefølge, men gir det en sjanse til om noen vil ha oss med på lasset søndag 31.juli.2011.

Skrevet

Så stilige de var! :) nå begynner jeg å merke at jeg gleder neg veldig til Leo sin første utstilling, blir spennende uansett hvilken kritikk han får. Og heldigvis for neg har samboer godtatt at det er han som skal få stille han ut, de har best kontakt på akkurat sånne ting nemlig :ahappy:

Skrevet

De premiene var jo kjempe kule :)

Nå må nesten en av valpene bli BIR eller BIM, gjerne begge :D

Skrevet

Første gang jeg stiller i Moss. Har med meg en lapsk vallhund valp på 5 måneder... men det jeg lurte på er om det er færre hunder totalt i år enn hva det pleier?

Skrevet

Vakre valpen min ble BIR, men fikk ikke sånne det var bilde av lengre opp. Var kanskje for spesielle raser?

Gleder meg alt til neste helg og neste utstilling :)

Skrevet

Vakre valpen min ble BIR, men fikk ikke sånne det var bilde av lengre opp. Var kanskje for spesielle raser?

Hentet du ut i "premieboden" da? :)

Skrevet

Gratulerer! :) Min klump ble også BIR, men fikk heller ikke sånn det var bilde av, fikk vom og hundemat pølse og krus :)

Skrevet

Ja, jeg hentet i premieboden. Vi fikk krus og frossen hundepølse som hadde tint godt opp før vi rakk hjem :) Uansett hadde vi en fin dag :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...