litchi Skrevet 20. Juli 2011 Rapporter Skrevet 20. Juli 2011 Jeg vurderer å ta med valpen på en utstilling i slutten av månden. Da er hun 10 uker og 3 dager gammel, og jeg tenker at det er bra sosialisering. Jeg lurer på regler om vaksinasjon osv. må hun ha tatt 12 ukersvaksinen før hun kan være med å se på offentlige arrangementer ? :rolleyes2:
julnil Skrevet 20. Juli 2011 Rapporter Skrevet 20. Juli 2011 Du burde heller tenke andre veien: er det lurt å ta en valp med å møte mange andre hunder, før den er ferdig vaksinert?
SFX Skrevet 20. Juli 2011 Rapporter Skrevet 20. Juli 2011 Du finner den informasjonen du trenger i NKKs regelverk: 3.4 Vaksinasjonsregler Hunder må være vaksinert mot valpesyke og attest kunne fremvises. ‐ Hund under ett års alder: Hunden må være minimum 10 uker ved siste vaksinasjon. ‐ Hund over ett års alder: Hunden skal være vaksinert ved minst 10 måneders alder og deretter skal siste vaksinasjon være utført for maksimum 3 år siden. ‐ Ved førstegangsvaksinasjon må det ha gått minimum 2 uker fra vaksinasjonsdato. Kontroll på at gjeldende innførsels‐ og vaksinasjonsbestemmelser er fulgt kan forekomme. Det anbefales at deltagende hunder også er vaksinert mot parvovirusinfeksjon og parainfluensa (kennelhoste). 5.2 Ansvar [...]Valper under 4 mnd får ikke medtas inn på utstillingsområdet.[...]
Sasha&Kiara Skrevet 20. Juli 2011 Rapporter Skrevet 20. Juli 2011 Nye NKK regler fra 1.1.2011 sier at hunder under 4mnd ikke har lov til og være på utstilling.
Kaja Skrevet 20. Juli 2011 Rapporter Skrevet 20. Juli 2011 Sosialisering er vel og bra, men en hundeutstilling er MYE hunder og mye stress. Syns du heller skal konsentrere deg om å sosialisere på litt mindre stressete steder i starten. Det er heller ikke lov (som skrevet over her) å ta med valper før de er 4 mnd. Det er også dumt å utsette hunden din for diverse ting før den er vaksinert.
litchi Skrevet 20. Juli 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 20. Juli 2011 Okei, da blir det ikke noe utstilling da Jeg vet ikke hvor jeg skal finne større hundemengder da
Pim Skrevet 20. Juli 2011 Rapporter Skrevet 20. Juli 2011 Finn mindre hundemengder! En voksen, trygg og rolig hund om gangen er uansett best når mini'n er mini
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar