Gå til innhold
Hundesonen.no

Mini og Musa

Kaja

Recommended Posts

Skrevet

Mine herlige nye beboere! :wub:

Mini Evy måtte hete det sa min mor (som heter Evy) gudene vet hvorfor. Og musa da.

De er ikke så gamle, men veldig rolige og tamme allerede. Koselige jenter!

Cosmo er superinteressert og litt redd, tesh tror jeg ikke vil bry seg noe serlig. Hun er vant med kaniner, hamstere og fugler fra kennelen :P

Mini Evy

281830_10150711612925311_745795310_19587100_1374901_n.jpg

271190_10150711613105311_745795310_19587104_2715965_n.jpg

Musa

269930_10150711613290311_745795310_19587108_4131785_n.jpg

269450_10150711612690311_745795310_19587095_3236703_n.jpg

Skrevet

Jeg syns disse musene faktisk var hakket bedre enn rottene folk finner på å dra i hus, men selv om de var søte, var det ikke uten et ørlite grøss jeg kikket på bildene :lol:

Gnagere med hale har litt sånn effekt på meg :-)

Men gratulerer med nye medlemmer med værhår i familien!

Guest lijenta
Skrevet

Gratulere med nye familiemedlemmer. Mus og rotter er ejg da fasinert over men har funnet ut at jeg skal holde meg til to hunder selv om det er utrolig vanskelig til tider

Skrevet

Søteste!

Jeg er spent på å høre hvordan de er å ha, og kommer gjerne på besøk for å hilse på. Har hatt litt lyst på sånn type dyr, selvom jeg betviler at det noen gang blir noe av. Jeg forbeholder meg uansett retten til å drømme og kose meg med sånne bilder :wub:

Skrevet

Bare å besøke SiriE :) (så kan du komme med kameraladern samtidig, kameraet er snart tomt å da blir det ikke fler bilder!)

Nå har jentene fått seg jordbunn i burdet og Mini er i fullgang å grave, Musa gikk å la seg :P

Skrevet

Søte. Jeg hadde også to mus en gang i tiden, men de ble plutselig 9. ;)

Amigo, min forrige hund, var veeeldig glad i musebebisene sine. Han passet på de som bare det, og klynket i vei dersom en av de gikk utenfor "snuserekkevidde". :wub:

5952131604_ccfb4885ee_z.jpg

Skrevet

Bare å besøke SiriE :) (så kan du komme med kameraladern samtidig, kameraet er snart tomt å da blir det ikke fler bilder!)

Nå har jentene fått seg jordbunn i burdet og Mini er i fullgang å grave, Musa gikk å la seg :P

God ide :) Jeg sender meld jeg :D

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...