Gå til innhold
Hundesonen.no

Søker hjelp av datakyndige folk!


L.M.

Recommended Posts

Fordi harddisken min er ødelagt og ikke kobler seg til PC-en (som jeg har lagd et annet emne om) trenger jeg nå sårt hjelp av noen datakyndige, snille mennesker som kan hjelpe meg med å hente ut filene jeg har på den. Har hørt at man kan åpne opp harddisken, ta ut cd-ene og få ut filene på den måten, men trenger hjelp til dette. Tør ikke begynne å fikle med det her selv, da jeg er redd for å ødelegge noe så alt går i dass. Jeg skaffer selvfølgelig nye lagringsmedier til alle filene, er en god del filer, mest bilder, innpå.

Om noen kjempesnille, datakyndige personer kunne hjulper meg med dette hadde jeg blitt utrolig glad! :D (Bor i Vestfold, Tønsbergområdet om det er noen som lurer på hvor denne harddisken befinner seg). Send meg en melding her på forumet om du/dere kan hjelpe meg.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare nevne at du skal ikke ta cd-ene inni harddisken. Selve harddisken ligger inni et kabinett som du skrur opp, deretter monterer du harddisken i en stasjonær PC og ser om man får liv i harddisken der og tar ut backup ol.

Skulle gjerne hjulpet men jeg har nettop flyttet fra Tønsberg til Lørenskog og skal ikke ned igjen med det aller første. Men finner du ingne som kan hjelpe kan du sende den i posten godt innpakket i bobleplast til meg så kan jeg se på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også utstyret til å gjøre dette...

Men da også må den sendes i posten godt innpakket...

Og du må være klar over at det KAN også være noe fysisk galt med selve harddisken, ikke bare kontrolleren...

I så tilfelle må den, som nevnt i den forrige tråden, sendes inn til spesialfirma... 6000kr++

Det er plater inne i hardisken, men disse kan ikke plukkes ut med suksess uten å ha rent-rom og skikkelig utstyr, det er det disse spesialfirmaene har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...