Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen i Oslo som har et hundebur de ikke trenger de nærmeste dagene?

Ingvild

Recommended Posts

Her er hundepasseren fra Hellwette nemlig - jeg stapper bikkja i bur når den har vært her ei uke. :twisted:

Neida! Ikke er på besøk og er stort sett verdens søteste og greieste hund. Hun er lydig, flink, snål og tålmodig, men den kommende uka innser jeg allikevel at det kan bli litt problematisk å ha henne samtidig som jeg skal være flink arbeidstaker og relativt grei leieboer. Jeg kan bli nødt til å jobbe lange dager (eller netter), og av ulike årsaker kan hun ikke være alene hjemme her hele tiden. Det kan være en mulighet for meg å ta henne med på jobb, men for å gjøre det veldig mye bedre for både hunden og meg, hadde det vært veldig greit å ha et bur å legge henne i mens jeg er på vakt (en time på, en halvtime av hele dagen, så hun vil få rikelig med luftepauser og tid til å strekke på beina i løpet av en arbeidsdag). Problemet er bare at jeg ikke har noe bur, så derfor lurer jeg på om noen i Oslo(-området) kanskje har et å låne meg? :)

Tøybur, sammenleggbart stålbur, flybur ... det spiller ikke så stor rolle. Hunden er en liten kelpie, så et mellomstort bur holder i massevis. Jeg kan hente det - gjerne i morgen formiddag eller i morgen kveld - så lenge du bor et sted hvor det går kollektivtrafikk.

Send meg PM eller svar her om du har et bur du kan avse de nærmeste dagene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et tøybur størrelse large stående, det kan du låne med mindre Ikke tygger istykker det :P

Har også et stålbur som er typen stor, min kelpie kan ligge i alle retninger og ha amiga inni der.. :P

Flyburet er i paris for øyeblikket.

Velge og vrake hva du ønsker, tøyburet har "pose" med håndtak om det skal bæres med seg. Stålburet er jo enklest om det står stille når det er ganske stort.

kan kjøre de bort til deg imorgen evt.

edit:

kom på jeg har bilde

231004_10150584239705464_804145463_18109614_1584040_n.jpg

IMG112.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du ha, og hvor stort? :P

Har et tøybur som er akkurat passe til Odin, han er 10 kg. Blir nok i knappeste laget om hun er mer enn 12-13 kg. Har også et tøybur i str ridgeback.

Og så har vi to (strengt tatt tre, men vil ikke låne bort Kovus, og det vil du nok heller ikke ha :P) stålbur, lite og medium, som nok begge passer. Og et flybur som helt sikkert er passe kelpiestr.

Hvis du vet hva du vil ha kan vi levere det før hundetrening i morra, i 11-tiden. Hvis du vil besiktige alternativene er vi hjemme mellom 13-1630 og etter 19 i morra. Du har nummeret mitt. :)

Huh, burbrukere, vi?

(så at Anette kom meg i forkjøpet mens jeg skrev, men da kan du ihvertfall velge og vrake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så mange tilbud a gitt! Soniser er snille. :ahappy: Tror stålbur er kjekkest - jeg skal ikke bære det så innmari mye, men det er greit at det tåler litt + at jeg kan regulere lufting/skygge osv selv. Så da sier jeg ja takk til det mellomstore stålburet ditt jeg, Simira. Hadde vært helt supert om dere kunne levert det hit altså! Sender deg en PM, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...