Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen i Oslo som har et hundebur de ikke trenger de nærmeste dagene?


Ingvild

Recommended Posts

Her er hundepasseren fra Hellwette nemlig - jeg stapper bikkja i bur når den har vært her ei uke. :twisted:

Neida! Ikke er på besøk og er stort sett verdens søteste og greieste hund. Hun er lydig, flink, snål og tålmodig, men den kommende uka innser jeg allikevel at det kan bli litt problematisk å ha henne samtidig som jeg skal være flink arbeidstaker og relativt grei leieboer. Jeg kan bli nødt til å jobbe lange dager (eller netter), og av ulike årsaker kan hun ikke være alene hjemme her hele tiden. Det kan være en mulighet for meg å ta henne med på jobb, men for å gjøre det veldig mye bedre for både hunden og meg, hadde det vært veldig greit å ha et bur å legge henne i mens jeg er på vakt (en time på, en halvtime av hele dagen, så hun vil få rikelig med luftepauser og tid til å strekke på beina i løpet av en arbeidsdag). Problemet er bare at jeg ikke har noe bur, så derfor lurer jeg på om noen i Oslo(-området) kanskje har et å låne meg? :)

Tøybur, sammenleggbart stålbur, flybur ... det spiller ikke så stor rolle. Hunden er en liten kelpie, så et mellomstort bur holder i massevis. Jeg kan hente det - gjerne i morgen formiddag eller i morgen kveld - så lenge du bor et sted hvor det går kollektivtrafikk.

Send meg PM eller svar her om du har et bur du kan avse de nærmeste dagene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et tøybur størrelse large stående, det kan du låne med mindre Ikke tygger istykker det :P

Har også et stålbur som er typen stor, min kelpie kan ligge i alle retninger og ha amiga inni der.. :P

Flyburet er i paris for øyeblikket.

Velge og vrake hva du ønsker, tøyburet har "pose" med håndtak om det skal bæres med seg. Stålburet er jo enklest om det står stille når det er ganske stort.

kan kjøre de bort til deg imorgen evt.

edit:

kom på jeg har bilde

231004_10150584239705464_804145463_18109614_1584040_n.jpg

IMG112.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du ha, og hvor stort? :P

Har et tøybur som er akkurat passe til Odin, han er 10 kg. Blir nok i knappeste laget om hun er mer enn 12-13 kg. Har også et tøybur i str ridgeback.

Og så har vi to (strengt tatt tre, men vil ikke låne bort Kovus, og det vil du nok heller ikke ha :P) stålbur, lite og medium, som nok begge passer. Og et flybur som helt sikkert er passe kelpiestr.

Hvis du vet hva du vil ha kan vi levere det før hundetrening i morra, i 11-tiden. Hvis du vil besiktige alternativene er vi hjemme mellom 13-1630 og etter 19 i morra. Du har nummeret mitt. :)

Huh, burbrukere, vi?

(så at Anette kom meg i forkjøpet mens jeg skrev, men da kan du ihvertfall velge og vrake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så mange tilbud a gitt! Soniser er snille. :ahappy: Tror stålbur er kjekkest - jeg skal ikke bære det så innmari mye, men det er greit at det tåler litt + at jeg kan regulere lufting/skygge osv selv. Så da sier jeg ja takk til det mellomstore stålburet ditt jeg, Simira. Hadde vært helt supert om dere kunne levert det hit altså! Sender deg en PM, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...