Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen i Oslo som har et hundebur de ikke trenger de nærmeste dagene?

Ingvild

Recommended Posts

Skrevet

Her er hundepasseren fra Hellwette nemlig - jeg stapper bikkja i bur når den har vært her ei uke. :twisted:

Neida! Ikke er på besøk og er stort sett verdens søteste og greieste hund. Hun er lydig, flink, snål og tålmodig, men den kommende uka innser jeg allikevel at det kan bli litt problematisk å ha henne samtidig som jeg skal være flink arbeidstaker og relativt grei leieboer. Jeg kan bli nødt til å jobbe lange dager (eller netter), og av ulike årsaker kan hun ikke være alene hjemme her hele tiden. Det kan være en mulighet for meg å ta henne med på jobb, men for å gjøre det veldig mye bedre for både hunden og meg, hadde det vært veldig greit å ha et bur å legge henne i mens jeg er på vakt (en time på, en halvtime av hele dagen, så hun vil få rikelig med luftepauser og tid til å strekke på beina i løpet av en arbeidsdag). Problemet er bare at jeg ikke har noe bur, så derfor lurer jeg på om noen i Oslo(-området) kanskje har et å låne meg? :)

Tøybur, sammenleggbart stålbur, flybur ... det spiller ikke så stor rolle. Hunden er en liten kelpie, så et mellomstort bur holder i massevis. Jeg kan hente det - gjerne i morgen formiddag eller i morgen kveld - så lenge du bor et sted hvor det går kollektivtrafikk.

Send meg PM eller svar her om du har et bur du kan avse de nærmeste dagene! :)

Skrevet

Jeg har et tøybur størrelse large stående, det kan du låne med mindre Ikke tygger istykker det :P

Har også et stålbur som er typen stor, min kelpie kan ligge i alle retninger og ha amiga inni der.. :P

Flyburet er i paris for øyeblikket.

Velge og vrake hva du ønsker, tøyburet har "pose" med håndtak om det skal bæres med seg. Stålburet er jo enklest om det står stille når det er ganske stort.

kan kjøre de bort til deg imorgen evt.

edit:

kom på jeg har bilde

231004_10150584239705464_804145463_18109614_1584040_n.jpg

IMG112.jpg

Skrevet

Hva vil du ha, og hvor stort? :P

Har et tøybur som er akkurat passe til Odin, han er 10 kg. Blir nok i knappeste laget om hun er mer enn 12-13 kg. Har også et tøybur i str ridgeback.

Og så har vi to (strengt tatt tre, men vil ikke låne bort Kovus, og det vil du nok heller ikke ha :P) stålbur, lite og medium, som nok begge passer. Og et flybur som helt sikkert er passe kelpiestr.

Hvis du vet hva du vil ha kan vi levere det før hundetrening i morra, i 11-tiden. Hvis du vil besiktige alternativene er vi hjemme mellom 13-1630 og etter 19 i morra. Du har nummeret mitt. :)

Huh, burbrukere, vi?

(så at Anette kom meg i forkjøpet mens jeg skrev, men da kan du ihvertfall velge og vrake)

Skrevet

Jeg har tøybur som Tesh (nesten voksen grande) kan strekke seg ut i :) Asker, kan få kjørt det til oslo i morgen ettermiddag :)

Skrevet

Åh, så mange tilbud a gitt! Soniser er snille. :ahappy: Tror stålbur er kjekkest - jeg skal ikke bære det så innmari mye, men det er greit at det tåler litt + at jeg kan regulere lufting/skygge osv selv. Så da sier jeg ja takk til det mellomstore stålburet ditt jeg, Simira. Hadde vært helt supert om dere kunne levert det hit altså! Sender deg en PM, jeg :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...