Gå til innhold
Hundesonen.no

valpekjøpe hos oppdretter fra sverige


Santos

Recommended Posts

jeg regner med dere har mer erfaringer enn meg, selv om jeg har en nydelig staff selv på 9 mnd gammel snart : )

jeg har lyst å kjøpe ei tispe staff ( eng.staffordshire B.T)...

jeg driver og ser bilder på finn.no, og så noen svensker selger valper på finn.no

noen av dem er så utrolig lave pris forhold til de andre annonser fra norske selger.... har noen erfaring med det? det fikk jeg til tro at det er veldig usikkerhet og vanskelig å vite hvem de er. eller er dem like gode hunder som norge ?

gjerne å høre flere gode råder til meg.

takk fforhånd : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert i sverige som i norge, noen oppdrettere er seriøse og nøye i det de gjør, andre ikke så nøye eller seriøse. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med hvem som er det eller ikke, men det går jo an og ta kontakt med de du synes virker interessange og ha en dialog med de og finne ut hvilket syn de har på oppdrett og hunder generellt. Jeg har selv kjøpt hund i sverige og det gikk helt fint det, etter og ha fått i gang en god dialog med oppdretter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

jeg regner med dere har mer erfaringer enn meg, selv om jeg har en nydelig staff selv på 9 mnd gammel snart : )

jeg har lyst å kjøpe ei tispe staff ( eng.staffordshire B.T)...

jeg driver og ser bilder på finn.no, og så noen svensker selger valper på finn.no

noen av dem er så utrolig lave pris forhold til de andre annonser fra norske selger.... har noen erfaring med det? det fikk jeg til tro at det er veldig usikkerhet og vanskelig å vite hvem de er. eller er dem like gode hunder som norge ?

gjerne å høre flere gode råder til meg.

takk fforhånd : )

Jeg vet at det har vært problemer med ureistrerte valper i Sverige. Så vil du ha papirer så må du antagelivis opp i pris.

I Sverige registreres kull før eier, så om valpene er 7-8 uker så bør de ligge på SKK hunddata og ha ett reg.nr alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når du henter valpen i Sverige SKAL du få med stamtavla.

Blodprøve av valpen skal også tas i Sverige og sendes til NVH.. (Skjema for blodprøve er på nkk sine sider)

Generelt bør du være forsiktig, det er mye useriøst oppdrett både i Norge og Sverige. (Og mange andre land selvsagt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...