Gå til innhold
Hundesonen.no

Ustsilling i Sarpsborg 30.31.juli

Arielle

Recommended Posts

Hei.

Moss og Omegn hundeklubb skal ha ustilling siste helgen i Juli og der står det at ustillingen vil bli holdt i Råde idrettshall. Retrieverklubben skal også ha utstilling den helgen sånn at det blir dobbel utstilling på oss, men her klarer jeg ikke finne ut hvor den skal avholdes. Er det normalt at det ikke kommer info om hvor utstillingen skal holdes? Så lurte jeg egentlig på om dere hadde noen gode forslag til overnattingsplasser i nærheten? Litt vanskelig å finne overnatting når jeg ikke har peiling på hvor ustillingen til Retrieverklubben skal holdes, men har dere noen gode forslag til overnatting i nærheten av Råde? :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg helt hvor utstillingen i Sarpsborg skal være, men retriverklubben sine lokaler er på Sollie, ca 10 min fra Råde med bil.

Kjører du bil?

Er ikke så mye overnattingsmuligheter i Råde akkurat :P (Bondelandet ;))

Kan du ikke sende mail til retriverklubben? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg helt hvor utstillingen i Sarpsborg skal være, men retriverklubben sine lokaler er på Sollie, ca 10 min fra Råde med bil.

Kjører du bil?

Er ikke så mye overnattingsmuligheter i Råde akkurat :P (Bondelandet ;))

Kan du ikke sende mail til retriverklubben? :)

Har sendt mail og fikk svar nå faktisk, det skal være på Ise som skal være et sted mellom Sarpsborg og Rakkestad.

Ja jeg kjører bil så det er ikke noe problem om jeg må kjøre en halltimes tid til utstillingen, gjerne litt lenger også. Har planlagt en del turer over grensen i løpet av helgen (kommer opp torsdag og reiser søndag var planen) så er bare positivt om hotell, hytter, camping er mellom ustillingen og Sverige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mange skryte av Utne camping - det ligger langs E6 litt sør for Sarpsborg, så du må gjennom Sarpsborg for å komme til Ise, men du er nærmere Råde igjen for den utstillingen.

Om du ønsker høyere standard, er Quality hotell og badeland ved avkjøringen fra E6 til Sarpsborg veldig populært - nettopp på grunn av badelandet.

På Ise finner du neppe overnatting, det er meget lite, og jeg klarer ikke en gang å se for meg en plass hvor de kan ha utstilling, med mindre de har et utvidet begrep av hvor Ise er i forhold til bygdegrensene (jeg er fra området).

Det er også overnattingssteder i Halden og nærmere svenskegrensa, om det er mer aktuelt.

Husk ormekur til hundene om de er med til Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mange skryte av Utne camping - det ligger langs E6 litt sør for Sarpsborg, så du må gjennom Sarpsborg for å komme til Ise, men du er nærmere Råde igjen for den utstillingen.

Om du ønsker høyere standard, er Quality hotell og badeland ved avkjøringen fra E6 til Sarpsborg veldig populært - nettopp på grunn av badelandet.

På Ise finner du neppe overnatting, det er meget lite, og jeg klarer ikke en gang å se for meg en plass hvor de kan ha utstilling, med mindre de har et utvidet begrep av hvor Ise er i forhold til bygdegrensene (jeg er fra området).

Det er også overnattingssteder i Halden og nærmere svenskegrensa, om det er mer aktuelt.

Husk ormekur til hundene om de er med til Sverige.

Fant Utne camping tidligere og har sende en "bestilling" til de så håper jeg bare at de har ledig. Var i hvert fall ikke noe problem å ta med hunden. :) Ormekur har jeg liggende så det blir tatt med i tilfelle hunden blir med over en av dagene for å prøve seler og diverse. Vet du hvor lang tid det tar til sverige fra campingen ca? Noen som har noen gode tips til butikker for hundeutstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant Utne camping tidligere og har sende en "bestilling" til de så håper jeg bare at de har ledig. Var i hvert fall ikke noe problem å ta med hunden. :) Ormekur har jeg liggende så det blir tatt med i tilfelle hunden blir med over en av dagene for å prøve seler og diverse. Vet du hvor lang tid det tar til sverige fra campingen ca? Noen som har noen gode tips til butikker for hundeutstyr?

Jeg kan tenke meg det er cirka tre kvarter fra Utne til Svinesund, kanskje mindre.

Det er en zoobutikk på Nordbysenteret (litt bortenfor Svinesund) jeg vet mange skryter av. Jeg har faktisk aldri vært på den. Og i Sarpsborg er det en nyåpnet hundeutstyrsforretning som Soppen her har reklamert for, så er sikkert verdt et besøk - Bruks- og tjenestehund, heter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg det er cirka tre kvarter fra Utne til Svinesund, kanskje mindre.

Det er en zoobutikk på Nordbysenteret (litt bortenfor Svinesund) jeg vet mange skryter av. Jeg har faktisk aldri vært på den. Og i Sarpsborg er det en nyåpnet hundeutstyrsforretning som Soppen her har reklamert for, så er sikkert verdt et besøk - Bruks- og tjenestehund, heter den.

Det er notert ned så få vi ta en tur å se. :)

Det ble quality hotell og badeland Sarpsborg for Utne hadde bare den minste hytten og et rom ledig. Så får jeg heller være fortere ute en annen gang og bestille på Utne. :D Helldigvis er bursdagen min rett rundt hjørnet så da har jeg ønsker meg denne turen av pappa og mamma, for eg fattig student lommebok tåler ikke hotell frå torsdag til søndag. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er notert ned så få vi ta en tur å se. :)

Det ble quality hotell og badeland Sarpsborg for Utne hadde bare den minste hytten og et rom ledig. Så får jeg heller være fortere ute en annen gang og bestille på Utne. :D Helldigvis er bursdagen min rett rundt hjørnet så da har jeg ønsker meg denne turen av pappa og mamma, for eg fattig student lommebok tåler ikke hotell frå torsdag til søndag. :getlost:

Da må du huske badedrakt.

Jeg er selv ingen bruker av badeland, men jeg vet folk reiser langt for å komme dit, så det er sikkert moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du huske badedrakt.

Jeg er selv ingen bruker av badeland, men jeg vet folk reiser langt for å komme dit, så det er sikkert moro.

Hehe da må jeg nesten ta med badedrakten for å prøve dette her. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...