Gå til innhold
Hundesonen.no

Får hunden din ofte bitebein?

Renate A

Recommended Posts

Skrevet
Tjorven får av og til griseører eller tyggebein eller noe (fikk faktisk en oksepenis også en gang :P  hehe, visste ikke hva vi kjøpte)

men vil ikke la noe ligge fremme, da er jeg redd hun blir lei...

Hva mener du med blir lei?

Jeg har i alle fall bein fremme hele tiden, og hun tygger på dem hver dag. Det er jo som at hun får mat hver dag. Jeg mener at hunder burde ha noe å tygge på, hvis de liker det. Da blir det også lettere å holde seg unna ting vi ikke vil de skal tygge på.

Skrevet

Hun får rundt en gang i uken så får hun renset tennene, :wink: men jeg glemmer alltid å kjøpe :?

Men jeg har kjøpt et tjukt ben med hull i, sånn som hun ikke kan bite i stykker. Det ligger noe kylling greier inne i det som hun skal slikke ut. Det tar lang tid, hun fikk det 1 desember og hun har ikke fått ut alt ennå.Og når det blir tomt tar du bare litt leverpostei inni.

Det er veldig greit å ha når hun skal være alene :wink:

Skrevet

Så søtt med en kurv til lekene, det skulle vi og hatt 8)

Maja får et halvt griseøre omtrent hver lørdag, og ellers noen tyggebein av og til.. Og ellers har hun jo sånne knuter. :P

Skrevet

får de tyggeben her så er de vekk i løpet av dagen hvis det ikke er sånne gigant ben som de aldri blir ferdig med.

men får de ordentlige knoker fra storfe så varer de lenge altså(kjøper rå ben fra slakter) :wink:

Skrevet

tja 3-6 ganger i måneden, avhenger veldig av behov. For at det skal vare en stund må jeg kjøpe et svææææært bein, og det koster endel (spesielt nå i juletida når man må kjøpe gaver osv) . Man vanligvis, ja 3-6 gange ri måneden.

Skrevet

Miko har alltid et eller flere tyggebein fremme.

Han elsker det, tygger masse på de :wink:

Han skal gjerne ligge åppå meg sånn at jeg kan holde det for han :lol:

Skrevet
Miko har alltid et eller flere tyggebein fremme.

Han elsker det, tygger masse på de :wink:  

Han skal gjerne ligge åppå meg sånn at jeg kan holde det for han :lol:

Hehe, LiLi også :D

Skrevet

Hva mener du med blir lei?

Jeg har i alle fall bein fremme hele tiden, og hun tygger på dem hver dag. Det er jo som at hun får mat hver dag. Jeg mener at hunder burde ha noe å tygge på, hvis de liker det. Da blir det også lettere å holde seg unna ting vi ikke vil de skal tygge på.

At hun skal bite på møbler eller noe sånt er ikke er problem og har aldri vært det, så det er jeg ikke redd for. Men merker av og til når hun får det for ofte at hun ikke er like ivrig. Dessuten, når hun ikke får det like ofte så er det mer stas hver gang, og da er det større sjanse for at hun skal være opptatt av det en lengere stund, om hun må stå ute litt f.eks.

Skrevet

Buster har vel egentlig masse å bite i...

Ligger hele tiden ender/knuter av tyggebein rundt omkring... ;)

Vi har også tannkost for hunder, brukt 2ganger på x antall år....... :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...