Gå til innhold
Hundesonen.no

Ensomt marsvin


Martine

Recommended Posts

Jeg hadde to marsvin, men nå har det ene dødd. De var fryktelig avhengige av hverandre, så nå er det som er igjen veldig ensomt.

Jeg tror desverre ikke jeg klarer å erstatte forholdet deres (pga for lite tid) og er nå usikker på hva jeg skal gjøre. Hun som er igjen er ikke veldig tam. Valgene står mellom å kjøpe ett nytt marsvin, eller å omplassere henne. Hva ville dere ha gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig dilemma det der :hmm:

Om det var meg, ville jeg først gått nøye i meg selv, og funnet ut om jeg virkelig ønsket å fortsette å ha marsvin.

Om svaret var nei, hadde jeg brukt tid på å finne et nytt hjem til den gjenlevende, et sted hvor hun ville fått ny(e) venner og sluppet å være ensom.

Om svaret var ja, ville jeg lett etter en ny venn, av passende kjønn, alder og gemytt.

Men vær klar over at den situasjonen du er i nå, høyst sannsynlig vil oppstå igjen og igjen, så vær ærlig mot deg selv, og fair mot grisen(e).

Masse lykke til i å finne en løsning som passer deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig dilemma det der :hmm:

Om det var meg, ville jeg først gått nøye i meg selv, og funnet ut om jeg virkelig ønsket å fortsette å ha marsvin.

Om svaret var nei, hadde jeg brukt tid på å finne et nytt hjem til den gjenlevende, et sted hvor hun ville fått ny(e) venner og sluppet å være ensom.

Om svaret var ja, ville jeg lett etter en ny venn, av passende kjønn, alder og gemytt.

Men vær klar over at den situasjonen du er i nå, høyst sannsynlig vil oppstå igjen og igjen, så vær ærlig mot deg selv, og fair mot grisen(e).

Masse lykke til i å finne en løsning som passer deg!

En venninne av meg kan muligens ta over grisen jeg har igjen nå, og hun har heldigvis mye bedre tid enn meg. Så kan hun evt skaffe en til dersom hun finner ut at hun ikke har nok tid hun heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...