Gå til innhold
Hundesonen.no

Somollis Grumpy


Papillon
 Share

Recommended Posts

Kanskje på tide at Grumpy får sin egen tråd?

164-1.jpg

Grumpy er en border collie gutt som er født i februar 2010 i Trelleborg (sør Sverige). Han er vel den minste av søsknene sine på knappe 15 kg, altså normal tispestørrelse :whistle: Har hatt han i vel to måneder nå og jeg må si at jeg liker han veldig godt :D Gæærn og full fart hvis vi skal trene (han ser værtfal gæærn ut, med tenna på tørk) og går bare og daffer eller sover inne. Han er litt plaga med stress når han ser andre hunder går agility, men det må vi jobbe med. Han og Frøken er veldig gode venner, noen ganger veldig glad i å prøve å sniffe henne i rompa, men da sier hun veldig klart ifra :)

Grumpy er en skikkelig kosegris og deiser gjerne sidelengs ned på fanget og smiiler hvis jeg klør han bak øret :wub: Han digger å trene og første treningsøkten med han tilbydte han en hel del i en voldsom fart (han bodde hos en klikkertrener i vel 2 uker (?) når han var liten, men flyttet tilbake til opdretter der han bare har vært gårds og gjeterhund. Han kan litt innen gjeting og ble egentlig spådd en lysende fremtid som gjeterhund, men har litt problemer med å gå rundt sauen. Han er en gjeterhund med mye eye, men heldigvis skjønner han hva som kan gjetes (kaniner og sauer) og ikke noe annet. Han er egentlig ikke en tenke-type sånn som Ida var, Grumpy bare satser allt på en gang han i en voldsom fart. En veldig morsom hund å trene med som virkelig har glimt i øya og gjerne viser tenna sine :D

Han hadde et lite issue med fremmede hunder når han var liten, knurret på de og ville IKKE ha noe med de å gjøre, men det har han helt vokst av seg, heldigvis! Men han er ikke sånn overhappy for andre hunder, visse liker han, spessielt tisper som lukter godt, men han pleier egentlig å late litt som de ikke eksisterer og bryr seg bare om meg, han er veeldig ops på meg og hva jeg gjør. I agilityen har jeg måttet jobbe mye med at han ikke skal se på meg, siden han er veeldig glad i å se på meg konstant. :whistle: Jaja, luksusproblem.

Angrer værtfal ikke på at jeg kjøpte han, for kulere hund finnes ikke :D

158-1.jpg

156-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...