Gå til innhold
Hundesonen.no

Ølen 11-12 februar

Wulfi

Recommended Posts

Wulfi har ikke du du Irsk ulvehund på bildet?

Bildene der kunne vert større enn de er..

Herlige hunder,ingen tvil om det..(litt misunnelig,hehe)

Fort gjort å henge på slep etter en sånn.. :)

Har sett det med egne øyne.Litt humor,mildt sagt. :D

Står ikke hvor du befinner deg i verden...

Lurer bare på om jeg vet hvem du er...

Er ikke mange av de raggette bikkjene her,men vet om 2.

Skal til Ølen,men er for pysete til å stille selv..ehh.

Fint at andre liker og tør. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 120
  • Created
  • Siste svar
freeees! Den **** hundeklubben svarer ikke på mail. Må vel ringe dem da!

dårlig service dette her [-X

he he he de svarer når du ringer :wink:

Jeg har no betalt påmeldingen no og tatt godt vare på kviteringen så de kan bare prøve seg på noen tull altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wulfi har ikke du du Irsk ulvehund på bildet?

Bildene der kunne vert større enn de er..

Herlige hunder,ingen tvil om det..(litt misunnelig,hehe)

Fort gjort å henge på slep etter en sånn.. :P

Har sett det med egne øyne.Litt humor,mildt sagt. :P

Står ikke hvor du befinner deg i verden...

Lurer bare på om jeg vet hvem du er...

Er ikke mange av de raggette bikkjene her,men vet om 2.

Skal til Ølen,men er for pysete til å stille selv..ehh.

Fint at andre liker og tør. :oops:

Hvilken dag skal du stille? Lørdag eller søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vet jeg ikke har ikke vært aktiv på utstilling før og stiller ikke selv,gruer meg...har ikke peling.er ikke påmeldt,må gjøre det,men hvor?var ei jeg vet om så ville ta han med..jeg fant ut at jeg måtte jo være med selv å se på om ikke annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal mest sannsynlig ta 0600 fergen til stord.. altså til den fergen tar det ca 1 time og kjøre fra oss.. er dere klar over hvor tidlig jeg må stå opp da???? #-o

Er det lørdag dere skal stille? har dere sjekket opp at fergen går så tidlig i helgene..? Veit at det har vært litt krøll der for utstillere som kommer fra Bergensområdet, men er ikke sikker på om det er lørdag eller søndag den fergen ikke går "som normalt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal mest sannsynlig ta 0600 fergen til stord.. altså til den fergen tar det ca 1 time og kjøre fra oss.. er dere klar over hvor tidlig jeg må stå opp da???? #-o

dakar Kine(begynner du å angre no eller???) må du tidlig opp du da??? :P:P

det tar akkurat 3 kvarter å kjøre her i fra og til haljem(jepp vi har kjørt der noen ganger no med den nye veien på os så går det akkurat på 3 kvarter) så vi kjører vell herifra kl 5 hvis vi tar båten kl 6 da så er vi sikker på å rekke den(det er jo båten som tar tid da, kjøringen går jo fort unna den). Men vi kan jo vente og se nr vi får møtetid også da, er ikke vits å være der før ( ihvertfall for vi får jo ikke komme inn i hallen før det). :wink:

Lurer på hvem jeg skal plage som skal passe unger jeg tror det blir noen i Jostein sin familie siden jeg har kapret min mor og de til å passe unger når vi skal på helgetur med HSD jeg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg? Hva med meg da? :)

Fikk mail i dag. ENDELIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå fikk jeg svar på PM i går og det har visst tatt helt av med å sende svar ser det ut til :) jeg bare tenkte Rolig no jente slapp helt av.....

Jeg har bare meldt på 2 hunder og jeg har også bare meldt dem på 1 gang hver :?

men jeg fikk altså 4 svar og 3 av dem var Astrix :? og et på Småen... men det skal jo bli spennede og se om de sender meg 4 pm i posten også da og to med kryss eller ingenting på, for jeg har jo bare betalt for 2 hunder :D ikke søren om jeg betaler 3 ganger for å stille Astrixen 1 gang altså. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for og skremme noen av eller noe sånt noe men vil sterkt anbefale folk til ikke og sove på hotelet som er i ølen. kjenner han som driver det (bodde i kjelleren hans da jeg gikk på skole der oppe). Alle der oppe sier at det er ingen plass og være viss du skal sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk mail i dag fra noen som har kjøpt valp av meg i fjord.

de har valp etter småen og de skal stille henne i Ølen :) B) det skal bli spennedes å se hvordan hun gjør det og ikke minst å treffe henne igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...