Gå til innhold
Hundesonen.no

Japanspesialen 2011

Inu

Recommended Posts

Makka på 13, 5 år ble beste veteran tispe med CK på ALLE 3 utstillingene!

- og det var flere verdensvinnerveteraner på plassene bak ;)

På shibaspesialen ble hun BIR veteran og 4BTK og 2BIS veteran

På akitaspesialen ble hun BIM veteran, slått av sin 11 år gamle sønn ;)

På american akita spesialen ble hun BIM veteran.

Så da var det verdt alle timene med forarbeid og all jobbingen på stedet!

Og de 3 dommerne plukket ulike BIR og BIM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun slo sin egen datter i veteranklassen. Og jeg synes nesten det var litt frekt av sønnen og slå henne ;) Var det snilt mot sin gamle mor? :innocent:

Makka var i toppform , og i den ene kritikken står det:

Fast and temperamentfull movement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig kult å se Makka showe i ringen på lørdag. Hun var så leken og glad, logra hele tida, og ville gjerne leke med skjerfet til dommeren. :wub:

Imouto blei uplassert på samtlige tre utstillinger i helga, men til veldig hyggelige og fine kritikker. Første utstillinga blei jeg litt sur, ikke fordi hun ikke blei plassert, men fordi jeg opplevde at dommeren knapt gadd å se på henne (det virkelig bøtta ned, og dommer nekta å gå ut av teltet), men da jeg fikk kritikken som blei avslutta med "very promising" blei jeg blid igjen, haha! :icon_redface:

Helgas store seier for meg (og ikke minst oppdretter), var da jeg fikk handle vakre Kira i åpen klasse tispe, som hun gikk hen og vant, med kullsøster Pippi på 4. plass. Kira klinte likegodt til og blei beste tispe, henne, på sin første utstilling noensinne! BIM og storcert på Shibaklubbens utstilling, det er ikke verst, altså! :banana: Kira og Pippi er helsøstre med Imouto, og jeg håper virkelig at knertis tar etter søstrene sine eksteriørt. :)

I tillegg viste jeg Kiri sammen med andre Negi-Inu-hunder (alle etterkommere av Inu's Makka, faktisk) i oppdretterklassen, som vi gikk hen og vant!

Aiko var som vanlig maskot, men fikk gode resultater på lek med valper, herjing, skogstur og generell nydelighet både i ansikt og hjerte. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde :)

Som matmor til far til Kira (og Pippi og Imouto) er jeg utrolig stolt over resultatet :banana: Kjempestas at kombinasjonen Tia-Birk gir så fine avkom, og selv om jeg bare eier hannhunden, blir jeg veldig stolt :innocent:

Jeg skulle egentlig stilt på lørdagen, men pga elendig vær fristet det ikke å stå der i flere timer, spesielt når min kjære sønn (snart 3 år) skulle være med. Kan se for meg at det kunne blitt en del sure utbrudd fra den kanten...

Men skulle så gjerne ha vært der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye å skryte a her i huset :aww:

:lol: :lol:

Men vi har hatt en strålende helg :D :D

Det er en utrolig koselig utstilling og vi har bestilt hytte til neste pinse :ahappy:

Regner med det er pinsen neste år å :blink::lol:

Kiara, syns det med uteutstilling var dødspennende :ahappy: Så spennende at det nyklipte gresset bare MÅTTE snuses på :rolleyes2: Hvorfor gå fint når man kan snuse nyklipt gress da :blink::lol: Men hun fikk nå grådig gode kritikker :aww:

Very typical female. Exellent temperament. Shows a lot of preferred points of the breed. Very promissing

Søndagskritikken vet eg ikke helt kor e akkurat no :aww:

Vi fikk 3BTK valp begge dagene, og VG på Sasha.

Vi reiste hjem før siste utstilling i håp om og være hjemme før midnatt, og det klarte vi med 2timers margin :lol: 2trøtte unger og 2trøtte hunder gikk rett i seng :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...