Gå til innhold
Hundesonen.no

Japanspesialen 2011


Inu

Recommended Posts

Makka på 13, 5 år ble beste veteran tispe med CK på ALLE 3 utstillingene!

- og det var flere verdensvinnerveteraner på plassene bak ;)

På shibaspesialen ble hun BIR veteran og 4BTK og 2BIS veteran

På akitaspesialen ble hun BIM veteran, slått av sin 11 år gamle sønn ;)

På american akita spesialen ble hun BIM veteran.

Så da var det verdt alle timene med forarbeid og all jobbingen på stedet!

Og de 3 dommerne plukket ulike BIR og BIM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun slo sin egen datter i veteranklassen. Og jeg synes nesten det var litt frekt av sønnen og slå henne ;) Var det snilt mot sin gamle mor? :innocent:

Makka var i toppform , og i den ene kritikken står det:

Fast and temperamentfull movement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig kult å se Makka showe i ringen på lørdag. Hun var så leken og glad, logra hele tida, og ville gjerne leke med skjerfet til dommeren. :wub:

Imouto blei uplassert på samtlige tre utstillinger i helga, men til veldig hyggelige og fine kritikker. Første utstillinga blei jeg litt sur, ikke fordi hun ikke blei plassert, men fordi jeg opplevde at dommeren knapt gadd å se på henne (det virkelig bøtta ned, og dommer nekta å gå ut av teltet), men da jeg fikk kritikken som blei avslutta med "very promising" blei jeg blid igjen, haha! :icon_redface:

Helgas store seier for meg (og ikke minst oppdretter), var da jeg fikk handle vakre Kira i åpen klasse tispe, som hun gikk hen og vant, med kullsøster Pippi på 4. plass. Kira klinte likegodt til og blei beste tispe, henne, på sin første utstilling noensinne! BIM og storcert på Shibaklubbens utstilling, det er ikke verst, altså! :banana: Kira og Pippi er helsøstre med Imouto, og jeg håper virkelig at knertis tar etter søstrene sine eksteriørt. :)

I tillegg viste jeg Kiri sammen med andre Negi-Inu-hunder (alle etterkommere av Inu's Makka, faktisk) i oppdretterklassen, som vi gikk hen og vant!

Aiko var som vanlig maskot, men fikk gode resultater på lek med valper, herjing, skogstur og generell nydelighet både i ansikt og hjerte. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde :)

Som matmor til far til Kira (og Pippi og Imouto) er jeg utrolig stolt over resultatet :banana: Kjempestas at kombinasjonen Tia-Birk gir så fine avkom, og selv om jeg bare eier hannhunden, blir jeg veldig stolt :innocent:

Jeg skulle egentlig stilt på lørdagen, men pga elendig vær fristet det ikke å stå der i flere timer, spesielt når min kjære sønn (snart 3 år) skulle være med. Kan se for meg at det kunne blitt en del sure utbrudd fra den kanten...

Men skulle så gjerne ha vært der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye å skryte a her i huset :aww:

:lol: :lol:

Men vi har hatt en strålende helg :D :D

Det er en utrolig koselig utstilling og vi har bestilt hytte til neste pinse :ahappy:

Regner med det er pinsen neste år å :blink::lol:

Kiara, syns det med uteutstilling var dødspennende :ahappy: Så spennende at det nyklipte gresset bare MÅTTE snuses på :rolleyes2: Hvorfor gå fint når man kan snuse nyklipt gress da :blink::lol: Men hun fikk nå grådig gode kritikker :aww:

Very typical female. Exellent temperament. Shows a lot of preferred points of the breed. Very promissing

Søndagskritikken vet eg ikke helt kor e akkurat no :aww:

Vi fikk 3BTK valp begge dagene, og VG på Sasha.

Vi reiste hjem før siste utstilling i håp om og være hjemme før midnatt, og det klarte vi med 2timers margin :lol: 2trøtte unger og 2trøtte hunder gikk rett i seng :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...