Gå til innhold
Hundesonen.no

Ferietips


Kristiin

Recommended Posts

Jeg har ingen planer for sommeren, men vill gjerne. Noen som har ferietips i Norge, evt Sverige? Gjerne slik at det er egnet for hund(er) og bli med. :ahappy: Tenker vell først og framst bilferie, men hvor skal man kjøre da?

Starten på turen blir evt. Trondheim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må da benytte anledningen til å reklamere for det fantistiske Sunnmøre (og Romsdal) :D Dersom du ikke allerede har vært der så er en tur opp trollstigen (Åndalsnes) å anbefale. Når du er vell oppe kjører du ned til Valldal og tar turen videre til Tafjord. Her er det campingplass (dersom det er aktuelt) og veldig mye flott turterreng for menneske og hund. På veien tilbake tar du en svipptur innom Geiranger (over fjorden og ca en halvtime i bil fra Valldal). Så burde du absolutt ta en tur til norges vakreste by, Ålesund.

Moldejazzen er også morro å få med seg, og det er den eneste uka i året det er verdt å besøke Molde. En tur til Molde under jazzuka kan du også skrive av på sosialiseringskontoen da hunden og deg selv kommer til å ha panfløyte - og andre gatemusikkanter til langt oppå knerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bård sitt tips høyrest ikkje dumt ut, og er nok ein tur eg i grove trekk godt kan tenkje meg å ta ein gong :).

Om du toler litt avstand, så kan nord-noreg med bil anbefalast på det sterkaste. Køyr til Bodø, ta ferja over til Moskenes og køyr Lofoten på langs. FANTASTISK tur :). Trollhatten i Brønnøysund ligg jo ca. på veg opp, og er ein fin liten lusketur med hunden. Rett utanfor Bodø ligg og Mjelle, som berre er heilt nydeleg, med utsikt til Lofoten og midnattssol. Der kan du og hund berre liggje langflat og VERKELEG nyte livet :turned: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som reklamen for hurtigruta sier: Skal du oppleve noe virkelig eksotisk så drar du ikke ut, du drar hjem. :ahappy: Nord norge er noe alle bør oppleve, spesiellt Nordland er veldig vakkert! Kystriksveien har blitt skrytt opp i skyene av veldig mange.

Ikke bare Lofoten som mange tenker på, men det er utrolig mange nydelige steder i Nordland. Man kan komme seg unna den værste turist køen og finne mange egne, stille paradis steder.

Midnattsola og lyset om natta må oppleves for å forstås. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også på det sterkeste anbefale Nord-Norge :)

Den beste ferien jeg kan ha med bikkja er lange turer i fjellet. Har du sjekket ut tilbudene til turistforeningen? Om du ikke vil bære med telt og mat finnes det et hav av ruter og hytter i en rekke fjellområder. Før du drar på tur, sjekk nøye ut om hvilke forhold de ulike hyttene har til hund. Mange er desverre negative, men verden går framover! Bare i løp av de siste årene har tilbudene for hundeeiere økt! :)

Sjekk opp ruter og hytter på ut.no og turistforeningen.no

Det var dagens reklame :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...