Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei alle sammen! :-)

Irenen

Recommended Posts

Jeg har egentlig vært medlem en stund, men aldri skrevet noe særlig. Bare lest litt innimellom :ahappy:

Jeg er den lykkelige hundeeier av Luna som er en Engelsk springer spanieltispe på 9 år, og Taxi som er en Kooikerhannhund på 2 år.

Luna:

img_5734.jpg

Taxi:

taxi2.jpg

Jeg er 22 år og ferdig utdannet dyrepleier i 2012. Med hundene trener jeg agiltity og går massevis av tur i skog og mark. Luna har jeg konkurrert endel med, og Taxi har jeg planer om å starte med om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har møtt Taxi på rallytrening. :) Med Stretto? Hadde kjempelyst på kooiker da jeg skulle ha min førte hund (men er glad jeg ikke fikk det, de krever litt mer enn dsg). Bor dere tilfeldigvis på Lofthus/Årvoll?

Velkommen hit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har du nok møtt Taxi! Da var jeg ikke med selv, fordi Martin og Ane passet han den dagen. Taxi og stretto har vært gode venner fra de var små :D

Kooikeren krever sitt ja, burde komme med en advarsel på som sier "Krever massemasse tur og stimulering for å ikke bli sutrete masekopper" :lol:

Vi bor ikke på Årvoll, selv om jeg vet om en (eller er det to mon tro) kooikere der. Vi bor ikke så altfor langt unna da, på Teisen (ved Bryn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit :D Taxi hilste jeg på om lørdagen på Nkk Drammen trur jeg da dere satt sammen med Marianne og Sandra :D

Ja, det gjorde du :D Luna var nemlig hjemme hos "mormor" med løpetid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten møtt og snakket med noen av dere, i forbindelse med da lille Taxi (den gangen 7 måneder gammel) forsvant på Sognsvann i 15 kuldegrader og var borte et døgn.

Takket være denne tråden: http://hundesonen.no/forum/topic/48647-kooiker-savnet/page__p__844621__hl__kooiker__fromsearch__1#entry844621 ble ordet spredd utrolig raskt både her og på facebook, og jeg fikk enormt god hjelp til å lete etter han :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...