Gå til innhold
Hundesonen.no

Ta betalt for ekstra dager?

TollerValp

Recommended Posts

Skrevet

Sonen er jo et forum for alle, så kanskje oppdretter har lest denne tråden og blitt litt snurt ...

Enda merkeligere. Trådstarter har jo ikke sagt et eneste negativt pip, bare spurt hva som er vanlig. Det gjør det hele enda merkeligere, om oppdretteren skal "hevne" seg på dem for noe andre har sagt!?

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Sonen er jo et forum for alle, så kanskje oppdretter har lest denne tråden og blitt litt snurt ...

Kan ikke si jeg synes synd i noen som oppfører seg slik og så skulle bli snurt ... ;) Tvert i mot kunne jeg godtet jeg meg litt av det. Men realiteten er nok nærmere "vi vil ha penger i kassa NÅ". Dette er ikke en seriøs oppdretter - punktum. Og det vet vi jo finnes en del av innen Tollerverdenen.

Skrevet

Kan ikke si jeg synes synd i noen som oppfører seg slik og så skulle bli snurt ... ;) Tvert i mot kunne jeg godtet jeg meg litt av det. Men realiteten er nok nærmere "vi vil ha penger i kassa NÅ". Dette er ikke en seriøs oppdretter - punktum. Og det vet vi jo finnes en del av innen Tollerverdenen.

Absolutt. Det er en eksplosivt populær rase og dermed blir jo endel tisper rene pengemaskiner, der uheldige egenskaper (særlig gemytt, kanskje) avles ukritisk på.

Skrevet

Jeg har virkelig ikke prøvd å skrive noe negativt, alt begynte med et spørsmål. Jeg vil egentlig ikke ta denne saken noe lengere for å være ærlig :rolleyes2: Jeg fikk egentlig ikke helt med meg hvorfor vi ikke fikk valp, men får vi ikke, så får vi ikke. Det er dems valg, de er oppdretteren. :aww: Jeg vet virkelig ikke hva de tenker, så vil egentlig ikke at folk skal få bilde av de som dårlig oppdrettere. Som sagt igjen, alt begynte som et spørsmål .. Så jeg er ihvertfall ferdig med dette, ble jo skuffet, jeg er jo bare 15 :rolleyes2:

Lola- jeg tror vi skal ha tispe :whistle: Men ellers takk :)

Skrevet

Dere finner nok en annen valp fra en mye flinkere oppdretter tenker jeg :ahappy: Jeg syns ihvertfall hele opplegget hørtes rart ut og jeg tror nok det er greit sånn i lengden at det ikke blir valp derfra alikevel :aww:

Skrevet

Oj, da skylder jeg vel 2ne noen kroner, siden Stitch ble med hjem til henne og var der en stund før vi henta'n :whistle:

Ja, jeg sender regning i posten jeg :aww: Merete skylder meg vel også litt penger, jeg hadde Elle-pell her i en måned eller to også, for ikke snakke om eierne til Kaisa, de skylder meg penger for en ukes pass. Oh, er ikke så blakk allikevel jeg :ahappy: *ler*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei Jeg kom tilfeldigvis over en app for å gjøre avtaler om lufting av hund. Det virket som en god løsning, og det var helt tilfeldig at jeg kom over denne. Gratis var det også. Jeg skal ikke drive noe reklame for den ene eller andre appen, men tenkte likevel å dele.  Nettsiden (og appen) jeg kom over var: hundedate.no Og det hadde vært ålreit å ha litt flere enn bare mine egne løyper og hundeparker å velge mellom skal jeg innrømme
    • Jeg vurderte sterk å skaffe med chodsky pes. Jeg har hatt kontakt med oppdretterer og eiere siden 2013, men valgte rase bort på grunn av mentaliteten og mye usikkerhet. 
    • Har en JRT f. 2012 som har luksasjon av klobeinet på ytterste tå på en bakfot. Amputasjon av hele tåa er anbefalt. Har noen erfaring med amputasjon av denne tåa, eller andre for den saks skyld? Hvordan var tiden etterpå, var hunden plaget etterpå etc. Vanskelig å lande på om den skal amputeres eller om han skal få slippe.    På forhånd, takk for alle svar 😊
    • Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...