Gå til innhold
Hundesonen.no

Erstatning av flybur


Anette

Recommended Posts

Det har seg slik at norwegian knakk låsen på buret mitt og ga meg en lapp som jeg skulle gi til forsikrsingsselkapet mitt som sier de knakk det med noen referanser og datoer og sånt.

Så sender jeg inn alt og får avslag med grunn:

Beskrivelse av skadetilfellet

Skadetilfellet gjelder tap av

hundebur. Slik vi forstår opplysningene

ble hundeburet skadet under transport/behandling på flyet.

Vi kan ikke utbetale erstatning i denne saken

Reiseforsikringen gjelder for bagasje

Vilkårene definerer bagasje som personlige eiendeler som sikrede har med seg for eget bruk

under reisen og oppholdet. Det betyr at forsikringen bare gjelder for de gjenstander som du tar med konkret for den aktuelle reisen.

Hundeburet omfattes derfor ikke av forsikringen på denne reisen.

Vi har vurdert skadetilfellet i forhold til reiseforsikringsvilkårene under punktet Bagasje.

Buret ble sendt som vanlig bagasje og var tomt. Låsen bak og forran ble knekt av.

I mine øyne er det min bagasje, var med for den spesifikke reisen, og betalte for bagasje ikke for flybur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din bagasje har blitt skadet på reisen med Norwegian, skal dette omgående og senest innen 7 dager forevises våre representanter på flyplassen. Reisedokument, tagg/taggkvittering og den skadede gjenstanden må forevises. Det blir da skrevet en rapport på forholdet og det gis informasjon om hvordan du skal forholde deg videre gis. Flyselskapet dekker ikke skader som ikke er forevist innen 7 dager etter reisen.

Jeg gjorde forøvrig klagen til norwegian med en gang før jeg forlot flyplassen.

Og de sa at de ikke hadde noen resever bur i Molde og jeg kunne ikke få penger til å kjøpe et nytt og de ga meg en damage report. Som sier de ødela bagasjen min. Jeg betalte for bagasje og det ble sendt som bagasje og er i mine øyne bagasje for min spesifikke tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal forsikringselskapet ditt betale for at Norwegian har ødelagt noe (og innrømmet det)?

Det er vel Norwegian som skal betale for skaden de har påført, eventuelt så må ditt forsikringselskap få erstatning fra Norwegian, som igjen må betale deg...?

Men uansett så er det svaret helt svada, ble saken beskrevet godt nok, hvordan det ble sendt osv?

Hvilket forsikringselskap? (har to selskap i hodet som det kan være :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ett flybur som ble ødelagt under transport (med hund i til og med) hos Norwegian.

De ga meg noen papirer som skulle sendes en plass, skrev noe inn på egen pc (verdi etc), så på skaden selv, og utbetalte uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ett flybur som ble ødelagt under transport (med hund i til og med) hos Norwegian.

De ga meg noen papirer som skulle sendes en plass, skrev noe inn på egen pc (verdi etc), så på skaden selv, og utbetalte uten problemer.

De skrev på PC, ga meg en damage report og sa jeg skulle sende til MITT forsikringsselskap for de tok seg ikke av sånt. Sa snurpette damen i Molde.

Men reglene sier jo at Norwegian dekker ting da *forvirret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skrev på PC, ga meg en damage report og sa jeg skulle sende til MITT forsikringsselskap for de tok seg ikke av sånt. Sa snurpette damen i Molde.

Sånn at de kan drive og ødelegge ting folk sender i bagasjen, og så bare skipper de regninga over til forsikringsselskapene til kundene? Nei, det skulle bare mangle om ikke flyselskapet selv må gjøre opp for ting DE ødelegger..! Frekt av flyselskapet å prøve og sende regningen til andres forsikringsselskaper!

Henvend deg til dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt flyklagenemda! Jeg oppdaget de ved en tilfeldighet, dessverre lenge etter at vi fikk problemer med å sende Odin til England. Ifølge den veldig hyggelige og hjelpsomme damen jeg traff på telefon der kunne de hjulpet meg, og sikkert deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Tore har lest litt regler og min forsikring ol.

Og siden det var BAGASJE så skal Norwegian selv betale meg penger. Så jeg må få formulert et krav og sendt de. NEkter de får jeg krangle med mitt forsikringsselskap da. Evt flyklagenemda (tenk at vi har noe sånt! :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Stoffbur var jo en idé! Det tror jeg ikke hun har noe forhold til fra før, så da er det kanskje mulig å begynne helt fra start med positive assosiasjoner. Det skal jeg prøve!
    • Det høres jo ut som du må jobbe med å gjøre bil til noe mer positivt som et separat prosjekt. Det fikser du! Kan du ha med bur på trening og sette ut et annet sted for pause/hvile? Eller teppe et sted du kan binde henne? Vil et stoffbur funke og være annerledes nok til å senke terskelen litt? Kompostgrinder?
    • Det viser seg nå at hun rett og slett har traumer relatert til bilkjøring og spesielt det å bli forlatt alene i bil. Det er såpass alvorlig at jeg ikke har lyst til å gå nærmere inn på det ettersom tidligere eier ikke er her og kan forsvare seg, men dette gjør det ekstremt vanskelig både å gå på kurs og delta på treninger, ettersom jeg ikke kan "pause" henne i bil (da blir hun så stressa at det ikke er mulig å få kontakt med henne i det hele tatt). Hun har rett og slett ingen steder å slappe av på kurs/trening. Dette er utrolig fortvilende og jeg kjenner meg litt motløs akkurat nå... Hun er veldig trenbar og en kjempesøt hund innafor de rammene der hun føler seg trygg, men skal jeg ha sjans til å få gjort noe med øvrig problematferd (som det viser seg å være mye av) må vi gå på kurs og trene...
    • Takk, er veldig trist men vi fikk over 12 år sammen så litt trøst i de gode dagene.
    • Kondolerer❤️💔 Er vondt å miste sin beste venn🌸
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...