Gå til innhold
Hundesonen.no

Må du bruke vekkeklokke for å våkne?


Papillon

  

90 stemmer

  1. 1.

    • Må ha vekkeklokke
    • Våkner av meg selv
    • Kan bestemme tidspunkt jeg vil våkne
    • Våkner noen ganger av vekkeklokka og andre ganger av meg selv
    • Må ha vekkeklokke og snooze 5-10 ganger før jeg reagerer


Recommended Posts

Jeg HATER snoozing, jeg blir aggressiv.. :whistle: Det har Cattn erfart :lol: Her er det *vekkerklokken ringer* jeg strekker meg og står opp. :P

Signeres :aww:

Skjønner ikke at noen faktisk kan våkne av seg selv til riktig tid :blink: Jeg har ikke et tidsbegrep mens jeg sover. Jeg kan tro at klokken er åtte om morgenen, men egentlig er den tre på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herre min skaper som jeg hater snoozing. Jeg bor med en snoozer, og jeg virkelig AVSKYR den drittknappen *knurre*. Sånn ellers så våkner jeg ofte til den tiden jeg har bestemt meg for kvelden før, særlig hvis jeg har lagt meg tidlig nok, men jeg kan ikke stole hundre prosent på meg, så klokke må til i tillegg. Jeg snoozer selvsagt aldri, hehe, og står opp på første ring. Har lett for å våkne, men er som regel ørlite grann suicidal de første sekundene hver morgen (må jeg virkelig gjøre dette resten av livet? Is this all there is?? Nei, da gir jeg heller opp altså!), før jeg kommer meg ut soveromsdøren og blir mitt vanlige lystige jeg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hopper som regel opp av senga i det sekund klokka ringer. Ikke noe snoozing på denne damen, nei! Ofte våkner jeg før klokka også.

Sambo er helt drit på å komme seg opp om morgenen, og snoozer gjerne i flere timer. Jeg klikker helt av det, så jeg slår og hyler i stedet for. Haha. Koselig å våkne opp med meg :wub: Heldig vis kan han være sikker på at han aldri kommer for sent så lenge han er sammen med meg, for jeg er en liten tidsnazi. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vekkeklokke i uka, og da er jeg mester i å snooze, jeg lurer egentlig litt på hvorfor jeg har klokka så tidlig på at jeg kan jeg snooze den i 50 minutter :icon_confused: I helgene våkner jeg av meg selv ved 8 tiden.

:lol: Hørtes ut som meg det.. snoozer gjerne en times tid jeg. Også våkner jeg også som regel av meg selv forholdsvis tidlig. Litt avhenig av hvor mye lys jeg lar komme inne på rommet, sånn som idag sov jeg enda litt lenger fordi blokkeringrullgardinen var nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytterst sjelden kan jeg finne på å våkne tidlig av meg selv, men det er knapt unntaket som bekrefter regelen engang. Jeg hater å legge meg, og jeg hater å stå opp - fin kombinasjon. *ler* Jeg må ha vekkerklokke med andre ord, og snoozing er obligatorisk. Helst vil jeg ha en 9,5 timers søvn, men så var det dette med å komme seg i seng da. *host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkner alltid av meg selv, har aldri brukt vekkeklokke :) Men det er å våkne, å faktisk stå opp av senga tar lang tid :whistle: Men, jeg kan faktisk våkne når jeg vil. Har tenkt på det i det siste, i helger våkner jeg som regel i 9 tiden, mens på skoledager våkner jeg alltid kl 6. Har vi fjøstjeneste eller noe annet som gjør at jeg må stå opp tidlig våkner jeg alltid i 5 tiden, men om jeg glemmer dagen før at vi har fjøstjenese våkner jeg til vanlig tid, kl 6. Så, jeg har faktisk aldri forsovet meg, med mindre jeg faktisk glemmer at jeg skal noe dagen etterpå. Merkelig fenomen :blink: Ville se om det var noen andre som også hadde den sære egenskapen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søvnhygiene er tingen. I utgangspunktet så skal man legge seg til samme tid hver kveld, og opp til samme tid hver morgen, hverdag som helg og helligdag. Gjør man dette over en periode så blir kroppen vant til det og våkner av seg selv.

Det varierer også fra menneske til menneske hvor mange timer søvn som er ideelt. Noen trenger bare 6 timers søvn, andre trenger 10 timer. Man må legge opptil hva man selv trenger for å fungere :)

Jeg selv trenger 9 timer søvn om jeg skal fungere, til nøøød 8 timer noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søvnhygiene er tingen. I utgangspunktet så skal man legge seg til samme tid hver kveld, og opp til samme tid hver morgen, hverdag som helg og helligdag. Gjør man dette over en periode så blir kroppen vant til det og våkner av seg selv.

Det varierer også fra menneske til menneske hvor mange timer søvn som er ideelt. Noen trenger bare 6 timers søvn, andre trenger 10 timer. Man må legge opptil hva man selv trenger for å fungere :)

Jeg selv trenger 9 timer søvn om jeg skal fungere, til nøøød 8 timer noen ganger.

Rutine kanskje? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før kunne jeg "bestemme" meg for når jeg ville våkne kvelden før, men nå er jeg avhengig av xxx antall alarmer på mobilen for å komme meg opp.

Snoozer gjerne, men haaater å ha dårlig tid/komme for sent, så jeg unngår det så godt jeg kan :P

Er også suicidal, anorektisk og "svak" om morgenen, det varer en time eller to også klarer jeg å få i meg mat, og da først blir jeg meg selv igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg trenger vanligvis ikke vekkerklokke, jeg pleier å være våken fra alt mellom 4 og 7 på døgnet (jeg nekter å kalle 4 for morran!), men de dagene jeg skal noe spesielt, har jeg på vekkerklokke for sikkerhets skyld. Jeg pleier ikke å bruke snooze-knappen, jeg HATER vekkerklokkelyden så intenst at jeg blir rasende når jeg hører den (rushet sitt om morran det! hehe), men det har hendt at jeg har sovet over hele alarmstyret. Jeg har litt rare søvnvaner, sover som regel veldig lite hver natt, men nå og da blir jeg forholdsvis bevisstløs til langt ut på dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vekkerklokke om jeg skal rekke noe. Men er det noe jeg er redd for å forsove meg til så våkner jeg lett panisk ca hver time og sjekker klokka. Kjempegod søvn utav sånt. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Kjenner til den, særleg om eg blir sen til sengs. Upraktisk, når ein faktisk treng å bruke dei få timane ein har til soving... :getlost:

Eg er rettnok a-menneske, men når eg må stå opp kvart over 4 for å lufte Laffen, før eg køyrer mine 20 minutt til jobb, der eg byrjar klokka fem, så nyttar det ikkje å bruke den biologiske klokka, nei. MEN, eg vaknar på første pip (brukar telefonen som vekkarklokke), og då står eg opp i løpet av dei første tre minutta. Ser overhode ikkje poenget meg å liggje og snuse, kastar jo vekk verdifull sovetid, jo :icon_confused: .

Som Lompelus og Lill skulle eg helst hatt opp mot ni timar for å funke sånn nokonlunde. Tidlegare måtte eg ha ti timar, la meg 9, og sto opp for å gå på skulen klokka 7. Men å gå til sengs klokka 6 er visst ikkje heilt sosialt akseptert... :aww:

I helgane, når eg helst skulle sove lenge, vaknar eg av meg sjølv i 7 - 8-tida. Drit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sånn som aldri våkner av meg selv, jeg er avhengig av å bli vekket.... Så ja, jeg har ubåt lyd på mobilen på hyperhøyr nivå, å jeg snooooooozer i det uendelige. Jeg kan snooze til klokken automatisk skrur seg av noen ganger, så her er det flere alarmer på forskjellig tidspunkt som gjelder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...