Gå til innhold
Hundesonen.no

Schäferoppdrett i pose og sekk


Emilie

Recommended Posts

Jeg har en venninne som er kommet opp i en veldig lei situasjon med sin nåværende schäferhund (2) og han har hvis jeg ikke tar helt feil, ikke mye tid igjen. Nå ønsker vedkommende seg en ny valp, forståelig nok, og hun vil ha en brukshund som hun kan trene IPO/lydighet med, da det er dette som var målet for den nåværende hunden hennes. "Problemet" er at hun vil ha en eksteriørt pen hund, gjerne grå/brun/sort/bicolour, men ikke svart! Jeg er ikke helt i samme båt som min venninne når det kommer til prinsippet om en god hund (da er ikke utseende for meg veldig tungtveiende), men jeg unner henne virkelig en god hund med orden i topplokket, da hun er en meget dedikert og strukturert hundeeier.

Noen kan eventuelt anbefale en kennel med pene bruksvalper, evt bruksdugelige showvalper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trener med ett par schäfere fra Skogstrollet, og jeg synes de er ganske pene, og kan jobbe. Hvordan det har gått på utstilling, vet jeg ikke, og jeg er kanskje ikke rette person til å dømme hvordan de skal se ut eksteriørmessig i korrekt forstand. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har en venninne som er kommet opp i en veldig lei situasjon med sin nåværende schäferhund (2) og han har hvis jeg ikke tar helt feil, ikke mye tid igjen. Nå ønsker vedkommende seg en ny valp, forståelig nok, og hun vil ha en brukshund som hun kan trene IPO/lydighet med, da det er dette som var målet for den nåværende hunden hennes. "Problemet" er at hun vil ha en eksteriørt pen hund, gjerne grå/brun/sort/bicolour, men ikke svart! Jeg er ikke helt i samme båt som min venninne når det kommer til prinsippet om en god hund (da er ikke utseende for meg veldig tungtveiende), men jeg unner henne virkelig en god hund med orden i topplokket, da hun er en meget dedikert og strukturert hundeeier.

Noen kan eventuelt anbefale en kennel med pene bruksvalper, evt bruksdugelige showvalper?

Nå er det jo litt vesentlig om hun vil ha en hund som hun kan stille ut eller om hun vil ha en hund som er "pen nok" til å gå i ringen med. De fleste bruksschäfere er dugelige nok til å få en blåsløyfe (ja etter nytt regelverk også. De aller fleste hundene i norge av brukshunder er tilstrekkelig innenfor standarden. Det er beklageligvis ikke så enkelt å finne eksteriørhunder som gjør det bra både i ringen og på IPO banen. Jeg vet ikke om noen som er av høy kvalitet, men som andre veien; Du finner de du kan ta en prøve eller to med og trene, men ikke akkurat VM-materiale..

Kennel Oddvarg har forsåvidt "pene nok" hunder av brukskvalitet, kennel chamirox har pene hunder som ikke er helt hjernedøde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...