Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

siste oppgradering av sonen eller hva mener du?

Ja, siste oppgradering av forumet. Eller, sist store oppgradering av forumet rettere sagt, det har sikkert vært mindre oppgraderinger uten at jeg har lagt merke til det.

har du prøvd å fjerne firefox og insntallere igjen, evt laste ned chrome og se om det fungerer i chrome?

Chrome mangler noen funksjoner på mac som Firefox har, så jeg er ikke helt solgt enda.

Reinstallere Firefox altså? Blæ så tungvindt. Og sikkert tidskrevende. Må tygge på den der kjenner jeg.

Snill som hjelper masekoppen er du iallfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Ja, siste oppgradering av forumet. Eller, sist store oppgradering av forumet rettere sagt, det har sikkert vært mindre oppgraderinger uten at jeg har lagt merke til det.

Chrome mangler noen funksjoner på mac som Firefox har, så jeg er ikke helt solgt enda.

Reinstallere Firefox altså? Blæ så tungvindt. Og sikkert tidskrevende. Må tygge på den der kjenner jeg.

Snill som hjelper masekoppen er du iallfall. :)

hvilke funksjoner mangler chrome? jeg bruker bare chrome på macen min jeg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan det være? Siden problemet dukker opp på tvers av plattform og nettleser tenker jeg?

Er du connected mot facebook via hundesonen?

Det kan skape trøbbel av ulike årsaker.

Gå inn i ditt kontrollpanel, under "profil" og "Administrer Facebook Connect"

Koble deg fra facebook om du står som tilkoblet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

scroller med 2 jeg på min mac :P men altså, scroll er jo pcen som styrer ikke chrome, om jeg forstår hvilken scroll du prater om :P

Google Chrome og three finger scroll/swipe så ser du at det er Chrome som stopper for moroa. Tre finger scroll scroller deg helt øverst eller helt nederst på siden. Jeg bruker det hele tiden.

Takk Julnil, det skal jeg sjekke ut. :) Det må være default settinger isåfall tror jeg, jeg har ikke rørt skiten. Flott om det er en så enkel løsning.

edit: Nei, jeg er ikke koblet til facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo synd, i den grad at en frakobling der fjerner en del trøbbel.

Men kan jo si som så da: ikke koble deg til der iallefall... :whistle:

Hehe, det skal jeg klare. Med min labre facebok interesse så blir det heldigvis veldig enkelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får heller ikke til multisitat og kan fastslå at det må skyldes I.E 9. Vi fikk ie 9 installert under oppdatering med service pack 1 for windows 7. IE 9 er bare hassle synes jeg (får ikke til å få inn favoritter på tabber feks), men så er jeg så amøbe at jeg vet ikke hvordan jeg skal få tilbake ie 8..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får heller ikke til multisitat og kan fastslå at det må skyldes I.E 9. Vi fikk ie 9 installert under oppdatering med service pack 1 for windows 7. IE 9 er bare hassle synes jeg (får ikke til å få inn favoritter på tabber feks), men så er jeg så amøbe at jeg vet ikke hvordan jeg skal få tilbake ie 8..

Det som er så fantastisk korrupt er at dte er ingen enkel måte.

Det du kan prøve er å trykke her også trykker du på den grønne pila med download now og prøver å innstallere versjon 8. Aner ikke om det vil gå, men vi kan håpe du kan få innstallere versjon 8 og bruke den istedenfor.

Fordi Internet Explorer er ikke noe lett å bli kvitt, som regel får jeg brukerne til å innstallere chrome/firefox/opera også importere over alle bokmerker fra internet explorer.

Edit:

min mor hadde mye problemer med Ie, så jeg innstallerte chrome og renamet hva den het på skrivebordet til Internett og hun har brukt den siden og aldri ant at det egentlig var chrome og ikke IE :whistle: synes dere kan gjøre det samme, så fungerer multiquote og jeg løste nettop små verdensproblemer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo synd, i den grad at en frakobling der fjerner en del trøbbel.

Men kan jo si som så da: ikke koble deg til der iallefall... :whistle:

Hehe, det skal jeg klare. Med min labre facebok interesse så blir det heldigvis veldig enkelt. :)

Random.

Fungerer fint her, nyeste FF, windows vista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så fantastisk korrupt er at dte er ingen enkel måte.

Det du kan prøve er å trykke her også trykker du på den grønne pila med download now og prøver å innstallere versjon 8. Aner ikke om det vil gå, men vi kan håpe du kan få innstallere versjon 8 og bruke den istedenfor.

Fordi Internet Explorer er ikke noe lett å bli kvitt, som regel får jeg brukerne til å innstallere chrome/firefox/opera også importere over alle bokmerker fra internet explorer.

Edit:

min mor hadde mye problemer med Ie, så jeg innstallerte chrome og renamet hva den het på skrivebordet til Internett og hun har brukt den siden og aldri ant at det egentlig var chrome og ikke IE :whistle: synes dere kan gjøre det samme, så fungerer multiquote og jeg løste nettop små verdensproblemer :D

Takk Anette, skal prøve når jeg har mannet meg opp med nok mot til å prøve.. men må si jeg er ganske ergerlig på servicepack1, synes den kunne spørre først ihvertfall før den installerer "splitter ny" explorer.. Trodde sånn servicepacker kun var for å fikse opp bugger i bøtter&spann sånn at man slapp enkeltvis patching liksom.. For den nye exploreren synes jeg ikke om altså! Og det har ikke noe å gjøre med å "henge ved det gamle" eller motvilje mot å lære seg noe nytt (ny software pleier man jo å vende seg til rimlig fort mener jeg). Jaja. Enkelt sitat funker jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol::lol::lol: Genialt *ler litt til*.

Og det har ikke noe å gjøre med å "henge ved det gamle" eller motvilje mot å lære seg noe nytt (ny software pleier man jo å vende seg til rimlig fort mener jeg). Jaja. Enkelt sitat funker jo..

Men sånn er det her også - jeg synes som regel det er greit med oppgraderinger og nye ting (bortsett fra på forum og sånt... :aww:), men den nye IE9 er bare tull altså. Ekkel, kjip og teit faktisk :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...