Gå til innhold
Hundesonen.no

hvor mye skal valpen sove?

Krilo

Recommended Posts

Ja, som tittelen sier lurer jeg på dette, hvor mye er det vanlig at en valp sover om dagen egentlig? vet de skal sove mye, men kan de sove for mye igjen?

Leo, sover mye, inne lar vi han holde på mest selv angående leking og sånn, lar han finne roen og slappe av. ute leker vi ordentlig med han, vi har også begynt å gå litt små turer med han i skogen bak huset (utenom tisseturene).

Men nå har han sovet i snart 2 timer nesten, så er det vanlig? eller skal vi gjøre mer for å aktivisere han? er så tullete av meg og bekymre meg alt nå for om vi gjør noe feil med han, men han er vår første valp og vil ikke "ødelegge" han på noe vis, han er en trygg god valp.

hentet han på torsdag og han er 8 uker og 4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

En valp skal alltid få styre selv hvor mye den sover. Vekk den ikke, aktiviser den ikke eller kos ikke med den når den sover. Du har de neste 14 årene til å gjøre dette på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre, trodde jo at det var riktig, men i og med at han er første så er det deilig å høre fra andre at det faktisk er riktig :) godt å få andres erfaringer på ting.

når han sover så lar vi han sove uten å forstyrre han på noen måte.

når er han våken, ligger å knager på en pinne ute på verandaen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi fikk valp, leste jeg et eller annet sted at de kan sove opp til 20 timer i døgnet når de er 8 uker...

Så vi bare lot han sove når og hvor han ville, vi.

Var ikke mye lek og aktivitet før han tippet over og sovnet de første ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...