Jump to content
Hundesonen.no

Forsikring og egenandel

Recommended Posts

Puma har nå blitt operert to ganger for PL, i tillegg til div. utgifter for medisiner og sjekker. Hun er forsikret med 40 000 i vet. utgifter hos Agria. Men, det jeg lurer på er om egenandelen skal betales to ganger, selv om begge gangene er innenfor egenandelsperioden på 125 dager? For da jeg ringte Oslo Dyreklinikk nå (som foretar direkte oppgjør med Agria) så skal jeg betale 3000 kr i egenandel nå, og sist hun ble operert betalte jeg 3500 kr i egenandel.

Skal ikke egenandelsperioden gjelde slik at jeg betaler egenandel en gang, også dekker Agria alt fra den dato og 125 dager ut?

Jeg blir helt forvirret av dette jeg :icon_confused:

Hvis klinikken har direkteoppgjør med Agria sender de hele regningen dit og Agria regner ut hva de skal betale og hva du skal betale. Så betaler de sin del til klinikken og resten får du regning på fra klinikken. Du får tilsendt oppstillingen fra Agria så du ser hvem som har betalt hva, noe som også burde vært spesifisert på regningen fra klinikken.

Agria har en fast egenandel og den trekkes bare en gang i løpet av 125-dagers perioden, og en bevegelig egenandel, den må du betale hver gang. Overskyter beløpet hva hunden er forsikret for må du betale det også.

Så jeg vil anta at det du har betalt er 1 x fast egenandel og to ganger bevegelig egenandel, evt om operasjonen var så dyr at summen oversteg hva du hadde i forsikring. Hvis du ikke har egen forsikring for medisiner, rehab etc mener jeg at man må betale det selv også.

Takk for svar:) Jeg tror det er riktig som du sier Tøfflus at jeg har betalt 1 x fast egenandel og 2 x bevegelig egenandel. Operasjonene har kostet omtrent 25 000, så vi har heldigvis litt mer dekkning igjen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...