Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweiler


Hilde90

Recommended Posts

rottweileren har hjemsted i tysklan, men den ble og brukt av romerne på den tiden, så det er en gammel rase. rottweileren ble tidligere brukt som en kveg hund,men i de senere tider er den blitt mye brukt som vakthund. rottweileren er en brukshund og ingen hund som trenger dekken om vinteren. den kan være ganske vanskelig ådressere, man må være bestemt og konsekvent. har du først fått den til er det en kjeme hund, men det tar nok lengre tid å lære en rottweiler ting enn en border collie for å si det sånn. men den er likevel en helt utrolig brukshund...spor, lydighet, ipo, osvosv...

men det er ikke en hund man kjøper seg første gangen man skal ha hund, for den kan lett at over kontrollen...de veier en del og kan fort bli skarpe...

min lille yndling er bare sååå sjønn...han kan sitt, ligg, påplass, bamse, kryp, sittopp og bli...han er værdens hærligste å trene med...han blir aldri sliten og syntest alt er kjempe gøy...

vet ikke om dette hjalp noe, men det finnes mange rasebeskrivelser på nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis du går inn på min hjemmeside så finer du en ganske ok rasebeskrivelse der.

Det viktigste jeg kan si om rottweileren er at den er en brukshund som må få lov til å jobbe (både fysisk og mentalt) for å trives. De har en enorm arbeidslyst og er utrolig lette å trene bare du kommer gjennom til dem (de kan være ganske stae og egenrådige). Utrolig selvstendige og hardføre, som var noen av mine hovedgrunner til å velge rasen. Nå trener jeg aktivt i NRH med min rottis, og på grun av deres bruksegenskaper så er det mange rottiser i redningshundtjeneste. Bare i vårt distrikt er det 4 rottweilere i trening (av ca 20 hunder totalt i dio-et), så det bør jo være en bra indikasjon på at dette er en utmerket arbeidshund. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...