Gå til innhold
Hundesonen.no

Diare og oppkast


Milou

Recommended Posts

Hei,

vi har en 3 måneder gammel valp som igår ettermiddag fikk diare. I morges fikk han maten sin, som han så kastet opp og diareen har nå blitt enda litt løsere. Han er tydelig slapp også.

Han har ikke fått mer mat etter "frokosten". I infoen vi fikk fra oppdretter sto det litt om sykdommer, og der sto det blant annet at dersom hunden får diare og oppkast skal en ikke gi mat i et døgn og så prøve å gi litt ris/grøt med litt kjøttdeig/kylling.

Men jeg lurer litt på om en bør gjøre dette med en valp som kun er vant til valpeforet sitt? Han har jo aldri spist annen mat... (bortsett fra litt hundekjeks, levergodbiter osv.) Vil ikke han få mer trøbbel på grunn av at ris med kjøtt er uvant for han å spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha gitt han kun ris uten kjøtt i idag, og evt ris med fiskeboller i morgen om magen er litt bedre da.

Men begynn med bare 1 ss kokt ris først, ikke gi for mye. Du kan du heller gi oftere, f.eks annenhver, eller hver time.

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, er ikke noe gøy når de små blir slappe og syke. Bare pass på at han får i seg nok væske slik at han ikke blir dehydrert (sjekk det i nakkeskinnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du "drar opp" nakkeskinnet skal det fort gå tilbake til vanlig plassering når du slipper opp. Blir huden stående opp, så kan det tyde på at valpen begynner å bli dehydrert.

Er ikke så god å forklare, merker jeg, men om du googler dehydrering + hund så får du sikkert opp en masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille tassen her er friskmeldt (totalt slapp hele lørdagen, søndag kveld skulle han visst plutselig ta igjen alt han hadde gått glipp av og var duracell fram til langt over leggetid :rolleyes2: )

Plain ris funket ikke, men med pyttelite leverpostei og lunkent vann ble det godtatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...