Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til å finne mellompuddeloppdretter?

vannmann

Recommended Posts

Skrevet

Nå har jeg kikket her på canis, norsk puddelklubb og googlet etter oppdretterlister, men synes det er veldig uoversiktelig og vanskelig å finne frem.

Å mange av sidene jeg går inn på er gamle, uoppdatert eller eksisterer ikke, SÅ PLEACE soniser hjelp meg... HVIS du vet om noen pleace send meg link til hjemmeside, navn på kennel eller noe!

Jeg leter forsovid etter mellompuddel oppdretter til min mor, altså ikke til meg selv da jeg har huset fult av firbente!

På forhånd takk :whistle:

Skrevet

Puddel har jeg ikke greie på, men vet om en,kennel avrina

Tusen takk, den har jeg ikke funnet midt oppi jungelen.

Kennel Montmorenja skal ha mellompuddelkull til sommeren :)

Tusen tusen takk, enda en jeg ikke hadde funnet!

Kennel Bazaar/Anne Myrbraaten i Ski er et godt navn. :) Hun er også veldig behjelpelig og er ei myndig dame. :ahappy:

Wow enda et nytt navn jeg ikke hadde funnet, jeg tror jammen meg jeg skal skrive til norsk puddelklubb å anmode bedre oppdateringer på deres oppdrettersider.

Det er ei suppe uten like, masse hjemmesider som ikke eksisterer, hjemmesider som er halvferdig eller mangler masse info (hvem, hva, hvor, mail, ol)

Guest Stella
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å bli medlem på puddelpraten, forum for puddel. (puddelpraten.com) Der kan de sikkert hjelpe deg bedre.

Av ovennevnte oppdrettere vil jeg anbefale Montmorenja. Dyktig oppdretter som har helse og gemytt som fokus. Hun har hvit.

Jeg vil ikke anbefale Avrina. Om noen lurer på hvorfor send en pm.

Skrevet

Uten å blande meg inn i noe, så er Avrinas mellompuddel-tispe kullsøster til Montmorenjas mellompuddel-tispe. Montmorenjas mellompuddel-tispe kjenner jeg godt, hun var her på ferie i fjor sommer, hun er bare kjempefin :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...