Gå til innhold
Hundesonen.no

nyttår!!!!


marcoograya

Recommended Posts

alkohol er noe av det værste for hundene...fos selv om vi ikke blir fulle men kanskje bare brisne så forandrer vi være måte...og gjør hunden forvirret og til og med redd og man kan risikere mye...men andre hunder er mer følsomme en mine...jeg ville for exempel aldri drukket i nærheten av rottweilern min..

tolka sikkert den spøken litt feil...sent på kvelden :oops: ...så det beklager jeg...

vel nå sporet det av...nyttår var en fin ting for meg helt til jeg fikk raya...nå er det bare fælt...men jeg skal prøve å ikke trøste henne men leke litt og være rolig selv...håper det går bra!!!!får krysse fingrene!!!!

vil ikke at noe skal skje med elsklingene mine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å prøve å leke med en hund som er så livredd at hun prøver å komme inn under huden min da... :D Hun er totalt uintressert i leke eller noe godt å spise eller andre ting. Det eneste som ser ut som hjelper er når hun får sitte på fanget, helst inni en jakke eller noe og hun presser hodet og øret inn mot korppen min og jeg holder for det andre. Vet at jeg ikke skal trøste henne, og det gjør jeg ikke heller. Hvis hun er på gulvet så blir hun bare mer hysterisk og vil opp.

Tror jeg må få kjøpt den cd'n med rakett-lyder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ble jeg faktisk litt irritert!!!jeg drikker ALDRI alkohol i bærheten av hundene mine!!!!det er dyreplageri...

Nå ble faktisk eg irritert. Lurer på hva som gjør at å drikke alkohol i nærhetn av hunden(ene) har med dyreplageri å gjøre??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tolka sikkert den spøken litt feil...sent på kvelden :oops: ...så det beklager jeg...

Hvis du mente mitt innlegg så trodde jeg at ironien kom godt fram... :?

Tullet selvfølgelig på de to første, men å spille av lyder & muligheten til bombe-rommet var seriøse... :wink:

Håper flere ikke missforsto den.! :D Var ikke slik ment.!

Drikker så godt som aldri selv, å dope hunden må være Absolutt siste utvei, å da må man være sikker på at hunden virkelig sover....... Vet ikke om det er mulig å vite det 100% en gang...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ble jeg faktisk litt irritert!!!jeg drikker ALDRI alkohol i bærheten av hundene mine!!!!det er dyreplageri...

Så det er dyreplageri å nyte et glass med champis når hunden er der? Nei vettu hva! Nå har jeg hørt det óg. Det er ikke skadelig å ta et glass foran BARN en gang så da må hundene tåle det også!

Hvorfor er det dyreplageri? Det er dyreplageri hvis man har fest hjemme hos seg selv og fulle folk raver rundt hunden og ikke gir den fred når den trenger det. Men ellers så ser jeg ingen grunn til å ikke kunne drikke med hunden i samme hus på nyttårsaften #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang neddoping har jeg hørt at hunden er like redd bare den ikke klarer å bevege kroppen å vis at den er redd...

Men du synes det funket?

ja... men vi la han i rommet der der var minst bråk da... han var jo bearded collie.. og de er skikklig ille noen av de...

jeg synes det funket fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst noe som heter DAP som mange bruker på hundene sine på Nyttårsaften. Nå mer kan jeg ikke fortelle' date=' kan ikke nå mer om det. Ring å spør dyrlegen, eller så er det sikkert andre her inne som kan fortelle om det. :-)[/quote']

DAP er å anbefale da det er naturlige feromoner som tispen roer ned valpene med.

Er glad jeg ikke har trøbbel med min hvertfall...han lå midt på gulvet og snorka ifjor når det smalt. Jeg derimot hadde trengt DAP...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva det er jeg :oops: var bror min som fant det til meg. Jeg trykker bare på den gule play knappen (Preview Play) er bare en forsmak av lydene og du kan velge mellom forskjellige fyrverkeri lyder.

det funka...

ingen av de virka å bry henne noe i det hele tatt..

hu lå bare å slækkan hu... og bevega øra litt og skakka sånn søtt på hue,,, trur ikke nyttårsaften er noe stress jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reise bort et sted hvor det er minmalt med raketter er den beste løsningen synes jeg.. Jeg hadde skuddredd hund på nyttårsaften i 15 år og var nærmest anti-nyttår, men nå er jeg så heldig at jeg har tre som ikke bryr seg (tror jeg.. Likka er enda ung). Selv om de er rolige har jeg ikke tatt sjanse på noe annet enn å sitte stille i sofaen og late som himlen ikke faller ned i hodet på oss. Men nå har jeg jo fått meg et hus på landet og denne nyttårsaften får vi besøk av en skuddredd hund som "flykter" fra Oslo. Nå vet ikke jeg enda om naboen er "østfolds rakettmester" enda da, men det skulle forundre meg mye.. :D

Alkohol er visstnok et tema som engasjerer skjønner jeg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa aldri at ett glass var skadelig, men brisen og full kan fort bli farlig...me har du en hund som du vet takler det så er det jo greitt...

jeg hadde en collie hann..safran chanti lasse hette han...han klikka bare han kjente alkohol lukta og visst jeg hadde drikket i nærheten av den hunden må du vell være enig i at det er dyreplageri??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ble jeg faktisk litt irritert!!!jeg drikker ALDRI alkohol i bærheten av hundene mine!!!!det er dyreplageri...

Vær så snill: Si at du tuller nå?

Man kan fint drikke alkohol selv om hunden er i nærheten. Herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av dere skriver som om slik doping skulle vært dyreplageri.. [-X

Jeg stoler på Vetten min 100%. Jeg ville ALDRI gjort noe mot eller med hunden min som skulle skadet eller at den ikke skulle ha det bra.

Hvis jeg hadde fått en slik nervøs hund til og vetten min sier at jeg burde gi den beroligene hadde jeg ikke tvilt 1 sek..

Hun kan dette bedre enn meg og hun ville ALDRI gjort det hvis hunden hadde lidd av det..

Kan jo hende det er forskjellige beroligene som virker bedre på forskjellige hunder..

Måtte bare få det ut.. :?

Når det gjelder alkohol så kan jeg drikke mens Tini er der..

Men ville aldri hatt fest. eller noe slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...