Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen

Stine

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Dommeren delte ikke mitt syn på hvor vakker bulldoggen min er - så Hermine ble nummer 3 av 3 i dag - men jeg kan leve med det jeg. Neste gang skal jeg ha med Noah inn i ringen SAMTIDIG sånn at dommeren ikke forsøker å si at lille vakre Hermine har for lang nese...

Lyspunkt allikevel - Noah's sønn Milo tok sitt 2. cert og ble BIM i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til dere fornøyde!

Min Moxy fikk exc og "vant" junior (var alene...). Men Elmer (mitt oppdrett, solgt men jeg stiller han) fikk cert'et, ble champion, Best i Rasen og 3. Best i Gruppen! Det var såklart kjempemoro!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle! :D

Ophelia ble nummer 2 valp, og Bali ble 4. beste tispe :D

Så bra!

Gross ble nr.3 i championklassen,uten ck idag :)

Fine Gross, men når skal du stille selv? :whistle:

Dommeren delte ikke mitt syn på hvor vakker bulldoggen min er - så Hermine ble nummer 3 av 3 i dag - men jeg kan leve med det jeg. Neste gang skal jeg ha med Noah inn i ringen SAMTIDIG sånn at dommeren ikke forsøker å si at lille vakre Hermine har for lang nese...

Lyspunkt allikevel - Noah's sønn Milo tok sitt 2. cert og ble BIM i dag.

Hermine var såå søt, og at nesen er lang må da bare være positivt!

Veldig fin dag i bernerringen idag! :)

Mamma stilte Mayla i junior for første gang, og første gang hun turte å stille selv. Hun fikk rød, god kritikk og ble 4btk i en ganske stor klasse. Stolt av mamma! :)

I tillegg ble søsteren til Zinnia, Nøklebyåsens Zelina BIR :D

Kelpieringen var etter alle bernerne for samme dommer, Balrog eneste hannhundvalp.

Det virket nesten som dommeren var litt sliten og alt gikk veldig fort.

Første dommer spør om etter alder er jo - Bitch? Og når jeg svarer 'male' så begynte hun å dunke han på hodet og si at han var alt for lite utviklet. Så etter det skjønte jeg jo at hun ikke likte han, og det var vanskelig å opptre bra i ringen etter det. Men han var flink han!

Balrog ble BIM og Ikke ble 2. beste tispe.

Ikke var kjempeflink i ringen (untatt når hun løp rett mot Ingvild :whistle: ) og så kjempekjempefin ut syntes jeg!

Og til tross for at dommeren hadde ting å pirke på muntlig i ringen på begge to, så var kritikkene veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbragte dagen i skogen på Sessvoll i dag, men det tikket inn en SMS om at Willys sønn Billebakkens Chicko hadde fått cert og ble BIR på sin første utstilling som junior. Og ikke bare det, men han plasserte seg også som nr 4 i gruppa med en særdeles ung og lovende handler i snøret! Jeg er stolt som ei høne... eller noe sånt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma stilte Mayla i junior for første gang, og første gang hun turte å stille selv. Hun fikk rød, god kritikk og ble 4btk i en ganske stor klasse. Stolt av mamma! :)

Kelpieringen var etter alle bernerne for samme dommer, Balrog eneste hannhundvalp.

Første dommer spør om etter alder er jo - Bitch? Og når jeg svarer 'male' så begynte hun å dunke han på hodet og si at han var alt for lite utviklet. Så etter det skjønte jeg jo at hun ikke likte han, og det var vanskelig å opptre bra i ringen etter det. Men han var flink han!

Ikke var kjempeflink i ringen (untatt når hun løp rett mot Ingvild :whistle: ) og så kjempekjempefin ut syntes jeg!

Og til tross for at dommeren hadde ting å pirke på muntlig i ringen på begge to, så var kritikkene veldig bra!

Gratulerer til mamma og Mayla! Bra debut det da ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Grattis til dere fornøyde!

Min Moxy fikk exc og "vant" junior (var alene...). Men Elmer (mitt oppdrett, solgt men jeg stiller han) fikk cert'et, ble champion, Best i Rasen og 3. Best i Gruppen! Det var såklart kjempemoro!

Susanne

Grattis igjen :)

Hermine var såå søt, og at nesen er lang må da bare være positivt!

Vel, du fikk jo BIM så gratulerer - og gode hunder skal bruke tid på å bli ferdig så det så.... Og takk, Hermine er søt - supersøt - og vi blåser i om dommeren synes hun har lang nese - han har antagelig aldri sett lang nese har han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk desverre ikke sett Hermine, da jeg hadde valp som brått måtte på do.. (ikke så rart når oppdretter driver med overföring :icon_redface: )

Grattis til fornøyde og grattis til barna :D

Stilte IKKE selv i dag, hun har blitt en ultra feminin versjon av sin mor (som har fått i kritikken sin XX-feminin tidligere *ler*) så det blir nok ikke lett for henne framover med "de store".

LOTR kullet blir jo 9 mnd nå 2.mai Så dette var vel deres siste valpeshow. Blir spennende å se hvordan det blir videre med de :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du fikk jo BIM så gratulerer - og gode hunder skal bruke tid på å bli ferdig så det så.... Og takk, Hermine er søt - supersøt - og vi blåser i om dommeren synes hun har lang nese - han har antagelig aldri sett lang nese har han :)

Tusen takk! :D

Og enig! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, fjerde beste tispe på debuten sin er jo knallbra! Danke ut championer og alt mulig - ikke verst for ei tøtte! Gleder meg til å se henne i morgen, har vel ikke sett henne siden oktober tror jeg, og det skjer jo mye på et halvt år.

Gratulerer til alle andre som er fornøyd med dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, fjerde beste tispe på debuten sin er jo knallbra! Danke ut championer og alt mulig - ikke verst for ei tøtte! Gleder meg til å se henne i morgen, har vel ikke sett henne siden oktober tror jeg, og det skjer jo mye på et halvt år.

Gratulerer til alle andre som er fornøyd med dagen!

Desverre mente jeg bare 4 beste i juniorklassen! Men den var stor, så det var bra likevel! :)

(For meg som er vant til mindre raser er det å slå noen stort i seg selv :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk Amiga blått og rett ut, var for kurumpet :blink: bak og steil forran.

Med stort mot møtte vi opp idag og innså at Lucy var i full pels og Labbis litt bakfull.. :whistle: Amiga fikk Exc. også CK også ble hun andre beste tispe med res cert? fikk noe lyseblått og de sa så :whistle: Kritikken idag var som vanlig flott :)

Jeg kjørte deretter rett hjem og har landet i en stol nå passe utstlitt og fortsatt sjuk :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre mente jeg bare 4 beste i juniorklassen! Men den var stor, så det var bra likevel! :)

(For meg som er vant til mindre raser er det å slå noen stort i seg selv :lol: )

Ah, skjønner - men det er jo bra gjort uansett, store klasser på berner og alltid gøy å slå noen!

Idag har jeg stilt chihuahua-tispen til venninnen min som endte som 4BTK :D (og hun har nylig hatt et kull!)

Hvor nylig da?

Igår fikk Amiga blått og rett ut, var for kurumpet :blink: bak og steil forran.

Med stort mot møtte vi opp idag og innså at Lucy var i full pels og Labbis litt bakfull.. :whistle: Amiga fikk Exc. også CK også ble hun andre beste tispe med res cert? fikk noe lyseblått og de sa så :whistle: Kritikken idag var som vanlig flott :)

Kuhaset, heter det. Det er når hundens bakpoter vrir utover og hasepartiene vender mot hverandre og gir trange bevegelser. Noen er så kuhaset at de omtrent gnisser haseleddene mot hverandre. Dommer i går trakk for høy hale, trang bak og steil framme.

Men kjære folk, husk at en blå ikke er det samme som en blå i fjor, en blå i år er en very good og en god premiering. Les premiedefinisjonen før mismotet og furteleppa taes fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuhaset, heter det. Det er når hundens bakpoter vrir utover og hasepartiene vender mot hverandre og gir trange bevegelser. Noen er så kuhaset at de omtrent gnisser haseleddene mot hverandre. Dommer i går trakk for høy hale, trang bak og steil framme.

Men kjære folk, husk at en blå ikke er det samme som en blå i fjor, en blå i år er en very godd og en god premiering. Les premiedefinisjonen før mismotet og furteleppa taes fram.

Jeg har ikke gråtet, men jeg forstod ikke helt kritikken :P men da lærte jeg noe nytt idag også :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fy1te 11 uker idag faktisk :) men logisk nok bærer hun jo fortsatt litt preg av det.

Ja, det er jo ikke gamle valpene! Men da holdt det jo i forhold til utstillingsreglene, i hvert fall.

Jeg har ikke gråtet, men jeg forstod ikke helt kritikken :P men da lærte jeg noe nytt idag også :aww:

Jeg sa til folk generelt, fordi jeg opplever så mange i ringen som viser stor skuffelse over å få en very good. Det er ikke en dårlig premiering! Hunden din er ikke stygg og dårlig og uegnet for utstilling, den er meget god.

Jeg husker det meste av kritikken til Amiga, så om du lurer på noe er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...