Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen

Stine

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Dommeren delte ikke mitt syn på hvor vakker bulldoggen min er - så Hermine ble nummer 3 av 3 i dag - men jeg kan leve med det jeg. Neste gang skal jeg ha med Noah inn i ringen SAMTIDIG sånn at dommeren ikke forsøker å si at lille vakre Hermine har for lang nese...

Lyspunkt allikevel - Noah's sønn Milo tok sitt 2. cert og ble BIM i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til dere fornøyde!

Min Moxy fikk exc og "vant" junior (var alene...). Men Elmer (mitt oppdrett, solgt men jeg stiller han) fikk cert'et, ble champion, Best i Rasen og 3. Best i Gruppen! Det var såklart kjempemoro!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle! :D

Ophelia ble nummer 2 valp, og Bali ble 4. beste tispe :D

Så bra!

Gross ble nr.3 i championklassen,uten ck idag :)

Fine Gross, men når skal du stille selv? :whistle:

Dommeren delte ikke mitt syn på hvor vakker bulldoggen min er - så Hermine ble nummer 3 av 3 i dag - men jeg kan leve med det jeg. Neste gang skal jeg ha med Noah inn i ringen SAMTIDIG sånn at dommeren ikke forsøker å si at lille vakre Hermine har for lang nese...

Lyspunkt allikevel - Noah's sønn Milo tok sitt 2. cert og ble BIM i dag.

Hermine var såå søt, og at nesen er lang må da bare være positivt!

Veldig fin dag i bernerringen idag! :)

Mamma stilte Mayla i junior for første gang, og første gang hun turte å stille selv. Hun fikk rød, god kritikk og ble 4btk i en ganske stor klasse. Stolt av mamma! :)

I tillegg ble søsteren til Zinnia, Nøklebyåsens Zelina BIR :D

Kelpieringen var etter alle bernerne for samme dommer, Balrog eneste hannhundvalp.

Det virket nesten som dommeren var litt sliten og alt gikk veldig fort.

Første dommer spør om etter alder er jo - Bitch? Og når jeg svarer 'male' så begynte hun å dunke han på hodet og si at han var alt for lite utviklet. Så etter det skjønte jeg jo at hun ikke likte han, og det var vanskelig å opptre bra i ringen etter det. Men han var flink han!

Balrog ble BIM og Ikke ble 2. beste tispe.

Ikke var kjempeflink i ringen (untatt når hun løp rett mot Ingvild :whistle: ) og så kjempekjempefin ut syntes jeg!

Og til tross for at dommeren hadde ting å pirke på muntlig i ringen på begge to, så var kritikkene veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbragte dagen i skogen på Sessvoll i dag, men det tikket inn en SMS om at Willys sønn Billebakkens Chicko hadde fått cert og ble BIR på sin første utstilling som junior. Og ikke bare det, men han plasserte seg også som nr 4 i gruppa med en særdeles ung og lovende handler i snøret! Jeg er stolt som ei høne... eller noe sånt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma stilte Mayla i junior for første gang, og første gang hun turte å stille selv. Hun fikk rød, god kritikk og ble 4btk i en ganske stor klasse. Stolt av mamma! :)

Kelpieringen var etter alle bernerne for samme dommer, Balrog eneste hannhundvalp.

Første dommer spør om etter alder er jo - Bitch? Og når jeg svarer 'male' så begynte hun å dunke han på hodet og si at han var alt for lite utviklet. Så etter det skjønte jeg jo at hun ikke likte han, og det var vanskelig å opptre bra i ringen etter det. Men han var flink han!

Ikke var kjempeflink i ringen (untatt når hun løp rett mot Ingvild :whistle: ) og så kjempekjempefin ut syntes jeg!

Og til tross for at dommeren hadde ting å pirke på muntlig i ringen på begge to, så var kritikkene veldig bra!

Gratulerer til mamma og Mayla! Bra debut det da ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Grattis til dere fornøyde!

Min Moxy fikk exc og "vant" junior (var alene...). Men Elmer (mitt oppdrett, solgt men jeg stiller han) fikk cert'et, ble champion, Best i Rasen og 3. Best i Gruppen! Det var såklart kjempemoro!

Susanne

Grattis igjen :)

Hermine var såå søt, og at nesen er lang må da bare være positivt!

Vel, du fikk jo BIM så gratulerer - og gode hunder skal bruke tid på å bli ferdig så det så.... Og takk, Hermine er søt - supersøt - og vi blåser i om dommeren synes hun har lang nese - han har antagelig aldri sett lang nese har han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk desverre ikke sett Hermine, da jeg hadde valp som brått måtte på do.. (ikke så rart når oppdretter driver med overföring :icon_redface: )

Grattis til fornøyde og grattis til barna :D

Stilte IKKE selv i dag, hun har blitt en ultra feminin versjon av sin mor (som har fått i kritikken sin XX-feminin tidligere *ler*) så det blir nok ikke lett for henne framover med "de store".

LOTR kullet blir jo 9 mnd nå 2.mai Så dette var vel deres siste valpeshow. Blir spennende å se hvordan det blir videre med de :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du fikk jo BIM så gratulerer - og gode hunder skal bruke tid på å bli ferdig så det så.... Og takk, Hermine er søt - supersøt - og vi blåser i om dommeren synes hun har lang nese - han har antagelig aldri sett lang nese har han :)

Tusen takk! :D

Og enig! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, fjerde beste tispe på debuten sin er jo knallbra! Danke ut championer og alt mulig - ikke verst for ei tøtte! Gleder meg til å se henne i morgen, har vel ikke sett henne siden oktober tror jeg, og det skjer jo mye på et halvt år.

Gratulerer til alle andre som er fornøyd med dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, fjerde beste tispe på debuten sin er jo knallbra! Danke ut championer og alt mulig - ikke verst for ei tøtte! Gleder meg til å se henne i morgen, har vel ikke sett henne siden oktober tror jeg, og det skjer jo mye på et halvt år.

Gratulerer til alle andre som er fornøyd med dagen!

Desverre mente jeg bare 4 beste i juniorklassen! Men den var stor, så det var bra likevel! :)

(For meg som er vant til mindre raser er det å slå noen stort i seg selv :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk Amiga blått og rett ut, var for kurumpet :blink: bak og steil forran.

Med stort mot møtte vi opp idag og innså at Lucy var i full pels og Labbis litt bakfull.. :whistle: Amiga fikk Exc. også CK også ble hun andre beste tispe med res cert? fikk noe lyseblått og de sa så :whistle: Kritikken idag var som vanlig flott :)

Jeg kjørte deretter rett hjem og har landet i en stol nå passe utstlitt og fortsatt sjuk :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre mente jeg bare 4 beste i juniorklassen! Men den var stor, så det var bra likevel! :)

(For meg som er vant til mindre raser er det å slå noen stort i seg selv :lol: )

Ah, skjønner - men det er jo bra gjort uansett, store klasser på berner og alltid gøy å slå noen!

Idag har jeg stilt chihuahua-tispen til venninnen min som endte som 4BTK :D (og hun har nylig hatt et kull!)

Hvor nylig da?

Igår fikk Amiga blått og rett ut, var for kurumpet :blink: bak og steil forran.

Med stort mot møtte vi opp idag og innså at Lucy var i full pels og Labbis litt bakfull.. :whistle: Amiga fikk Exc. også CK også ble hun andre beste tispe med res cert? fikk noe lyseblått og de sa så :whistle: Kritikken idag var som vanlig flott :)

Kuhaset, heter det. Det er når hundens bakpoter vrir utover og hasepartiene vender mot hverandre og gir trange bevegelser. Noen er så kuhaset at de omtrent gnisser haseleddene mot hverandre. Dommer i går trakk for høy hale, trang bak og steil framme.

Men kjære folk, husk at en blå ikke er det samme som en blå i fjor, en blå i år er en very good og en god premiering. Les premiedefinisjonen før mismotet og furteleppa taes fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuhaset, heter det. Det er når hundens bakpoter vrir utover og hasepartiene vender mot hverandre og gir trange bevegelser. Noen er så kuhaset at de omtrent gnisser haseleddene mot hverandre. Dommer i går trakk for høy hale, trang bak og steil framme.

Men kjære folk, husk at en blå ikke er det samme som en blå i fjor, en blå i år er en very godd og en god premiering. Les premiedefinisjonen før mismotet og furteleppa taes fram.

Jeg har ikke gråtet, men jeg forstod ikke helt kritikken :P men da lærte jeg noe nytt idag også :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fy1te 11 uker idag faktisk :) men logisk nok bærer hun jo fortsatt litt preg av det.

Ja, det er jo ikke gamle valpene! Men da holdt det jo i forhold til utstillingsreglene, i hvert fall.

Jeg har ikke gråtet, men jeg forstod ikke helt kritikken :P men da lærte jeg noe nytt idag også :aww:

Jeg sa til folk generelt, fordi jeg opplever så mange i ringen som viser stor skuffelse over å få en very good. Det er ikke en dårlig premiering! Hunden din er ikke stygg og dårlig og uegnet for utstilling, den er meget god.

Jeg husker det meste av kritikken til Amiga, så om du lurer på noe er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...