Gå til innhold
Hundesonen.no

MP3 på lufteturen

pippin

Recommended Posts

Jeg synes det er utrolig kjedelig å gå tur hjemme i samme, gamle Lørenskog. Så på de lange "gamlerundene" eller om jeg jogger må jeg ha litt musikk som motivasjon på turen. Chessea er ikke mye moro å snakke med mens man går allikevel. :P Jeg ser ikke på det som et problem, men synes det er viktig at man er oppmerksom på hunden selv om man hører på musikk. Man kan jo fort drømme seg litt vekk, og det er ikke allright hvis hunden f.eks. er løs og det oppstår en situasjon som en ikke får med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gå med radio på det ene øret, men ikke på begge. Dette for å vite hva som skjer bak meg, Valpis finnes ikke oppmerksom på det i motsetning til Gubben som hadde 360 graders radar :lol:

Og -Therese- jeg har opplevd mer enn en gang at folk både går og sykler mellom meg og Valpis, derfor bruker jeg flexi i byen slik at hun kan få større avstant til dusten når uhellet er ute. Jeg må visst kjøpe større og mer synlig hund *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kaotisk hjerne som fungerer best uten forstyrrelser; jeg er en sånn som faller heeelt inn i min egen verden og blir påkjørt hvis jeg går med musikk eller lydbok på øret - og som slår av hjernen og plutselig bryter ut i impulsiv dansing :icon_redface: Kan være litt dumt å ta med meg Nansen på en sånn tur... Andre slapper bare bedre av, og koser seg mer, når de hører på musikk, radio eller lydbok, og da ser jeg ikke helt problemet. Hva er forskjellen på det og gå tur sammen med noen, mens man skravler? Ok, noen ganger går man kanskje med noen superobservante mennesker (feks tulip, fy fader for en radar!), men som regel blir man vel mer engasjert i å snakke med noen enn å høre på musikk? Eg berre spør.

Men å sykle i trafikk med lyd på øret - nei takk. Har en kompis som var så heldig å overleve da han ble kjørt ned av en lastebil han ikke hørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radaren min funker like fordømt om jeg har musikk på øra, men har stort sett alltid hundene i bånd da, og gjerne bare en hund med meg. Eneste var i aremark på nattestid, da hadde jeg bikkja løs og musikk på øra så jeg kunne synge og skremme elgen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er veldig sjeldent. Ikke at jeg hører hunder, joggere, syklister osv før de plutselig er der allikevel, og med en hund som ikke bryr seg om nevnte før de plutselig ER der, så har jeg litt av et luksusproblem. Men jeg bruker øynene mine mye jeg da, så slipper unna overraskelser som å bli halvveis påkjørt eller hunder som angriper ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...