Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg er redd!!


Ulvinnen

Recommended Posts

For et par måneder siden ble hunden min angrepet av en løs rottweiler i skogen her.(bor rett ved oss) Rottweileren kom løpende i full fart og kasta seg over Savannah og bet henne over hele kroppen..masse sår + et digert et over hele strupen.Savannah tok ikke igjen i det hele tatt. Hun har aldri vært aggressiv(hun er 10 år).

Jeg dro rett til dyrlegen og hun sa det var flaks at hunden min hadde så tykk pels, for det var bitt for å drepe. Hun sydde sammen sårene og Savannah måtte gå med genser til det var grodd(det har grodd nå).

Dette er en nabohund og vi har snakket med eierene flere ganger(de betalte dyrlegeregningen uten protester). Har prøvd å få istand avtale om at hunden alltid skal være i bånd og med munnkurv. Dette var ikke aktuelt for de.

På samme tid så hørte jeg at dette hunden hadde drept en annen hund før i år.Eierene hadde sagt til oss at hunden aldri hadde gjort noe sånt før. Men de innrømte det når jeg tok det opp med de. Likevel var den løs i nabolaget her hvor det er MASSE hunder.

Vi bestemte oss for å anmelde det. Følte ikke at vi ble tatt særlig alvorlig. Fikk en telefon fra politiet ca 2-3 uker etter anmeldelse , da sa de at de skulle oversende saken til en jurist, det kunne ta noen måneder.

Jeg vil ha rottweileren avlivet eller omplassert da den er aggressiv mot nesten alle hunder, og flere hundevante mennesker er også redde.

Jeg tror hunden min er ødelagt da hun ønsker ikke lengre kontakt med andre hunder(pluss flere andre ting).

Hvorfor er jeg redd? Jo her er noen grunner:

-Jenta som går tur med hunden har ikke sjans til å holde den igjen hvis den skulle bestemme seg for noe

-Den har slitt seg før og drept en annen hund

-Har prøvd å drepe Savannah

-Har ikke selv sett det men har hørt av naboer at den har gått løs fra leiligheten og ned i garasjen feks

-Rottweileren er ofte alene , løs, på verandaen deres i 2 etasje. Den er såpass gal så går det forbi en hund så tror jeg den er istand til å hoppe.

Jeg hører den ofte bjeffe som FY når jeg er ute.

- Jeg har en venninne som bor i samme blokka som denne hunden og jeg må gå forbi døra deres når jeg skal til henne(pleier å ha med hunden min). Er livredd for at hunden skal komme ut.

-Jeg må gå forbi inngangen til blokka når jeg skal på butikken.

-Jeg har nesten tvangstanker hver gang jeg er ute med Savannah

HVA I ALLE DAGER KAN JEG GJØRE??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en grusom situasjon :) Men dersom saken allerede er inne til behandling er det vel ikke mye du kan gjøre for nå... Med mindre du vil få deg et bitt og få udyret avlivet med en gang.

Stakkars bikkje som har hensynsløse eiere. Ser de virkelig ikke hva de gjør både mot hunden og andre hundeeiere/hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en situasjon! helt grusomt! Hva i aller dager skal du gjøre? Det må finnes noen du kan hendvende deg til.. noen må kunne gjøre noe. Det er en farlig hund som må fjernes.. Pushe på politiet? dyrebeskyttelsen? andre? flere burde stå sammen og vise at dette er et problem. Desverre er det sånn at bare en person har ikke så mye makt. Jeg håper du finner en løsning på problemet snart. Ikke gi opp. det må være noe håp! Lykke til! Og fortell gjerne hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff... hvis hunden har drept en anne hund, og nesten drept din... da burde det vel ikke være så vanskelig da?

huff.. blir sinna når jeg leser sånne ting som dette altså...og lei meg...

Hva burde ikke være så vanskelig?

Eierene nekter å avlive /omplassere, og politiet er ikke så interessert i saken heller..de hadde faktisk ringt til eieren en uke før jeg hørte fra de, og bedt eieren ordne opp i saken selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr ikke eierne seg om at den har drept en annen hund? Den hunden er jo livsfarlig!

Nei! Virker ikke sånn. Og de har aldri trent hunden, verken fysisk eller psykisk. Har hørt at det er viktig med rottweilere.

Han typen(det er et par som eier hunden) virker som en som vil ha en sånn hund bare for å være tøff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva burde ikke være så vanskelig?

Eierene nekter å avlive /omplassere, og politiet er ikke så interessert i saken heller..de hadde faktisk ringt til eieren en uke før jeg hørte fra de, og bedt eieren ordne opp i saken selv.

Herregud, de må da forstå hvor farlig den er! Blir så sint og lei meg når jeg leser slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Virker ikke sånn. Og de har aldri trent hunden, verken fysisk eller psykisk. Har hørt at det er viktig med rottweilere.

Han typen(det er et par som eier hunden) virker som en som vil ha en sånn hund bare for å være tøff

Hvis den ikke er trent er det jo litt synd i den.

For noen irriterende folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sean blei angrepet i sommer av en stor hund. han fikk sår med øye og på halsen. han kunne ha mistet øye, hadde hunden trofet litt lengere bort...

det verste er at etter det, stoler ikke sean på fremede hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva burde ikke være så vanskelig?

Eierene nekter å avlive /omplassere, og politiet er ikke så interessert i saken heller..de hadde faktisk ringt til eieren en uke før jeg hørte fra de, og bedt eieren ordne opp i saken selv.

å få den avliva... hvis den har gjort det før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...

hadde en av mine hunder gjort noe slikt så hadde det vært rett til vetten for avliving.

lurer på om de har tenkt å vente til hunden biter et barn jeg(det er liksom det som må til før politiet våkner). :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...