Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund Savnet i Re Vestfold


hvor.er. jippi

Recommended Posts

Hei, har dere funnet hunden? Dumt at dere ikke har skrevet tlfnr. Det er observert en hund i Åsgårdstrand, i samme område i 14 dager, den er skadet og ingen får tak i den. Ring 95220119 eller 90752150 hvis det kan være deres.

Hvis du leste 4 poster bakover /oppover ville du sett at hunden er funnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, er hjemme igjen hun kom hjem i går kveld. Gjensynsgleden er ubeskrivelig, det er fortsatt vanskelig å slå seg til ro med at hun faktisk er tilbake må bort å ta på henne for å forsikre meg om det er sant.

Hun ble levert av en mor og datter som hadde hatt henne hjemme hos seg en uke, når de fant henne var hun tynn og medtatt og uten halsbånd.De fant henne på Kopstad. Hos dem har hun spist, drukket og sovet store deler av tiden. Hun har faktisk lagt på seg siden vi så henne sist, men potene bærer preg av lang vandring. Hun har vært borte i 4 uker, og vi begynte å tenke at vi kanskje aldri ville se henne igjen. Men her er hun ,ligger og sover i sengen sin, virker frisk og fin. Hun er helt den samme men veldig trøtt.Vi tar med henne en tur til dyrlegen for en sjekk for sikkerhets skyld. Må chippe henne også for det hadde vi ikke gjort. Når mannen min luftet henne idag morges tittet hun opp på han hele tiden som for å sjekke at han ikke ble borte.

Men hvordan i all verden skal vi få takket de som fant henne, når de kom med henne ble vi så overrasket og alt gikk så fort men vi har et navn og tlf nr. Så vi vil gjerne takke dem skikkelig.

Og takk til alle dere der ute som oppriktig bryr seg, og som har vært bekymret og lett sammen med oss.

Nå gjenstår oppryddingen, det er noen hundre plakater som må ned og i søppla, men det blir en seiersrunde.

Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt dem en kjempebukett med de vakreste blomster (for guds skyld ikke potteplante!) med et hjertevarmt takkekort. Hvis datteren er ung, ville jeg gitt henne en femhundrelapp i tillegg. Hviss hun er liten, ville jeg gitt henne en fin hundebamse, med eget takkekort fra Jippi rundt halsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at Jippi er hjemme igjen, det var verdens beste start på (pc)dagen min!

Og jeg kan bare forestille meg lettelsen og jubelen hjemme hos dere :D

Jeg syns ida's tips til belønning er gode, ta med Jippi, en svær bukett med vakre blomster, kanskje noe hjemmebakt, og en (stor) oppmerksomhet til datteren (Viktig å belønne ønsket oppførsel *ler*) og ta en tur når hunden er uthvilt og veterinæren fornøyd.

Det hadde iaf jeg gjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt utrolig vi hadde egentlig gitt opp.

Sønnen min lå og sov når hun kom hjem. Da jeg vekket han og sa at jippi var hjemme igjen ble han kjempe glad og spratt opp av sengen. Så begynte han å skjelve og holdt seg for ansiktet og spurte om det virkelig var sant. Etter at han hadde sett henne og hilst på henne sa han stolt: Jeg ønsket meg dette i dag mamma, for jeg fant en firkløver. Han er seks år, og minner meg hver dag på hvor magisk barnas verden er.Det blir som i filmene jeg så da jeg var barn. Lassie kommer selvfølgelig hjem igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk! Rett og slett rørande. Det må jo vere drømmebeskjeden å kunne gje til ein 6-åring :) .

Når det gjeld takk, er eg stor fan av å invitere på ein skikkeleg middag i eigen heim, synst det blir altfor lite gjort. Ein grei finnarløn (i kroner og øre) er vel òg greit, om det var slik at det var dattera som fann hunden, er det jo greit at ho får pengane. Er ho under 11 - 12 år er det kanskje greit at mora får pengane som ho så kan setje av til dattera blir eldre.

Supert at dette gjekk bra, nyt Jippi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...