Jump to content
Hundesonen.no

Kjæledyr på lykkepille

Kaja

Recommended Posts

moren min sin hund fikk dette i ca et halvt års tid, det er en omplasseringshund som slet veldig med å være alene, kom seg ut fra alt av løsninger og skeit ned hele huset. de var på hundeskoler med han, og han ene foreslo å prøve å sette han på piller en periode for å se om det ville hjelpe. og det gjorde det faktisk, hvertfall på dette med å være alene. han liker det ikke men godtar det. nå har han hvert uten pillene et halvt år og han har ikke hatt noen tilbakefall etter slutten. virker egentlig som om han har det bedre med seg selv også, han er blitt bedre på mange områder. før han begynte på pillene var det dønn umulig å trene han til noen ting, det er også lettere nå :)

dette er en hund som i følge eksperter ble gjort alt feil med fra de forrige eieren hans fikk han, blant annet altfor lite stimuli. når de satte han på pillene var det siste løsning før de eventuelt måtte ta det tunge valget å la han gå.

dette var bare litt erfaringer rundt temaet :)

Guest Gråtass

Jeg har gode erfaringer på enkelte hunder med "lykkepillen", mens andre har det hatt liten effekt på lengre sikt. Men dette er ikke noen "quick-fix" om folk tror det, for det krever et treningsopplegg i tillegg som må følges opp, ikke bare pilletrilling.

Men dette er ikke noen "quick-fix" om folk tror det, for det krever et treningsopplegg i tillegg som må følges opp, ikke bare pilletrilling.

det er jeg helt enig med deg i. mamma og mannen jobbet/r mye med han, både før, under og fortsatt litt etter "pille tiden". før han fikk pillene fungerte ingen ting, men under bruken tok han alt lettere og han er lettere å jobbe med etter han sluttet helt også :)

Emma prøver dette nå for å få bort labbesutting :) MEn det er mulig blitt en så inbitt vane at det ikke vil funke, men vi prøver iallefall en liten stund. Artig egentli, min overlykkelige golden på lykkepille, som om hun trenger det liksom:P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...