Gå til innhold
Hundesonen.no

The New Beginning, årets første Weight Pull konkurranse

Alex

Recommended Posts

indexbanner.jpg

Norwegian Weight Pull Club Buskerud inviterer herved til The New Beginning, en EWPL sanksjonert Weightpull konkurranse lørdag 21/5-11.

Konkurranse dato: 21.05.11

Sted: NWPC sin bane i Vestfossen, adressen er Sundhaugveien 116, 3320 Vestfossen.

Klikk her for kart>>

GPS koordinater: N 59° 42.087', E 9° 50.736'

Konkurranseinfo:

Underlag: Dirt/Wheel/Ute med tak

Hoveddommer: Alexander Aulisether

Veterinær: Laila Solvang

Konkurransestart: kl 12:00

Innveiing: kl 10:00-11:00

Veterinærsjekk: kl 10:00-11:15

Hundeførermøte: kl 11:40

Startrekkefølge: Lettest til tyngst

Du er hjertelig velkommen til å melde deg på her: [email protected]

Påmelding skal inneholde:

HUNDENS NAVN:

HANDLERNS NAVN:

HUNDENS RASE:

HUNDENS FØDSELSDATO:

SANNSYNLIG KONKURRANSE VEKT:

LOKALGRUPPE/KLUBB:

Startavgift: Kr.250 for medlemmer av NWPC eller annen EWPL tilsluttet klubb. Alle andre Kr.300.

Ved påmelding på plassen tilkommer Kr.150.

Når vi mottar din påmelding vil du få et svar med betalingsinfo. Seneste påmelding per epost er 16.05.2011.

Påmeldingavgiften innbetales til kontonummer 2220.20.86563, og skal være på NWPC sin konto senest 17.05.2011*

Merk betalingen med konkurransens og din(e) hunders navn.

*(Deltagere fra andre land kan betale på stedet).

NB! Husk vaksinasjonskort, uten dette ingen deltagelse!

Mat og drikke selges på plassen.

VIKTIG INFO!

Følgende raser og blandinger derav er ulovlig å føre med seg til Norge:

- American Pit Bull Terrier

- American Staffordshire Terrier

- Dogo Argentino

- Fila Braziliero

- Czechoslovakian Wolfdog

- Tosa Inu

Hunder og katter som kommer fra Sverige må behandles mot bendelorm.

Les mer på mattilsynet sine sider her >>

Sponsorer:

kbdyreklinikklogo.jpg

NorwegianPolar.jpg

hardcoreharness.jpg

Overnatting:

Sanden hotell http://www.sandenhotell.no/

Hokksund Camping http://www.hokksund-camping.no/

Langebru Gjestegård tlf 004732754700

Kongsberg vandrerhjem http://www.kongsberg-vandrerhjem.no/

Kontaktperson:

For øvrig informasjon kontakt Alexander Andresen:.

Tlf: +47 957 07 712

Epost: [email protected]

Håper vi ses i Vestfossen 21 mai! :)

Beste hilsen,

NWPC avd Buskerud.

www.norwegianwpclub.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Takk til både deltakere og tilskuere for gode prestasjoner og god stemning på Sundet i går. Og en spesiell stor takk til alle i team-raf og vår fantastiske veterinær Laila Solvang (Kongsberg Dyreklinikk) som gjorde denne wp-dagen mulig.

Resultater, bilder og film vil bli langt ut på NWPC sitt forum og fb-side.

Det var også veldig moro å endelig få deltagelse i fra trekkhund-miljøet. Så jeg vil også gratulere Kennel Snowcutter med en imponerende innsats for å være deres første gang på en wp-bane. :D

5745939759_ea2c9c248f_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En del lyd og dårlig helse og mentalitet på dem.
    • Hva med vanlig cocker? Eller amerikansk cocker? 
    • Eurasier, og sannsynligvis pyrineer, er ikke hunder jeg vil anbefale om man har noe ambisjoner i hundesport. Bichon utgår på bjeffingen. Det er (heldigvis!) forskjell på raser, og det er en grunn til at noen raser går igjen, på godt og vondt. Av gruppe 1 har du jo colle, lang- og korthår. Det har vært noe mentale svakheter på dem, men jeg har inntrykk av at det bedres. Det er himla mye røyting og børsting. Og så vil jeg generelt sett fraråde sports/jaktvarianter av rasene. Alle disse er aktive bruksraser som tåler å brukes en god del uten å være hypervarianten. Noen av jaktvariantene har mye stress og dårligere mentalitet. Det er ikke alle som får dem til, og jeg synes helt ærlig at de bør være hos noen som jakter, eller minimum satser mye på hundesport.
    • Hahaha! Har tenkt lenge for å klare komme på noen raser å supplere med. Det er alltid golden, labrador og springer som foreslås, fordi de er hva de er, og de andre rasene er det ikke.  Det ble vanskelig. Raser med masse, tykk pels vil ikke jogge i varmen, så pyrineer og eurasier utgår på det.  Bichon? De individene jeg har møtt har vært fine og gitt et inntrykk av rasen som fin. Jeg kommer heller ikke på flere raser som passer alle kriteriene like godt som de Simira nevner.  Aldri hørt om en kjip labrador, men det ble avlet noen lite rasetypiske og dårlige golden under store popularitetsbølger, og det finnes visst sure og gretne springere også. Velg oppdretter med omhu.    Edit: "retrieverne" ville jeg unntatt Nova Scotia Duck Tolling, Curly Coated og Chesapeak Bay fra. De to første er ihvertfall noe annet enn typisk lab og golden. Nervøsitet blant første, vokt på andre. Siste er jeg usikker på, men den er sjelden, og det er sikkert en grunn til det. 
    • Jeg er enig med resten. Om man har økonomi selv til dekke mye er det jo veldig bra!   Dyrlege prisene har økt ganske så mye de siste årene da så det jeg betalte for operasjon av kreft kul i 2016 til forrvge hunden min var ca det samme jeg nylig betalte til hun jeg har nå for ørerens under lett bedøvelse og blodprøve 11300-,   Jeg har ikke økonomi til ikke ha forsikring med de prisene som er nå. Har hatt Agria siden 2006 og er godt fornøyd med de.Har ikke brukt de så alt for mye men,endel har det jo blitt. Årssummen øker jo jevnt og trutt der også selv om rasen jeg har ike er den dyreste forsikre. Var på litt over 4000,- for 8 år siden nå er den på 8000,-
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...