Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør vi gæærnt?

simira

Recommended Posts

Odin har et lite problem med at han tygger på pledd. Eller, myke ting og tøy som ligger på gulvet. Vi kan ikke ha pledd i sofaen, fordi han trekker det ned på gulvet og tygger på det. Dette skjer når han kjeder seg, eller når han er litt giret. Det samme KAN skje med klær, spesielt da ullgensre og ullsokker. En kombinasjon av at han har blitt voksen og vi er flinke til å unngå å gi ham muligheten gjør at det skjer sjelden.

Kovu er helt tydelig inne i en ødeleggelses-alder. For å unngå de helt store ødeleggelsene er han i bur når han er alene, men han må jo ha noe å ligge på. Hittil har han ødelagt 3-4 hundesenger/madrasser, hvis vi ikke teller de vi har fikset så han har ødelagt dem igjen. :P Han er også tidvis troende til å tygge i stykker ting han finner ute i hagen, eller rundt i huset, hvis han ikke får nok oppmerksomhet. Dette trener vi bort med å ta det fra ham (bytte) når han finner ting, prøver å unngå muligheten for at han får tak i ting, og som sagt bur når vi ikke kan holde et øye med ham. Men jeg er redd for at dette med tepper og puter skal henge igjen, som med Odin. En av favoritt-rampestrekene er å dra puta til Odin ut av buret og rive den i stykker...

Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han får ha ett fleecepledd i ett halvt år å får tygge på det forstår han jo sikkert ikke forskjellen på det og andre pledd, ville heller ikke gitt di noe i bytte når en av hundene tygger på noe som ikke er lov å tygge på, ville tatt d fra hunden å kanskje venta 5 min før jeg hadde bynt å leke igjenn eller gitt noe anett å tygge på. Har dere mye tygge leker og slikt liggende til hundene da? kanskje du skal prøve å kjøpe noen myke tyggeleker som di kan tygge på i stede for tepper å pledd, høres jo nesten litt ut som di liker å tygge på noe mykt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han får ha ett fleecepledd i ett halvt år å får tygge på det forstår han jo sikkert ikke forskjellen på det og andre pledd, ville heller ikke gitt di noe i bytte når en av hundene tygger på noe som ikke er lov å tygge på, ville tatt d fra hunden å kanskje venta 5 min før jeg hadde bynt å leke igjenn eller gitt noe anett å tygge på. Har dere mye tygge leker og slikt liggende til hundene da? kanskje du skal prøve å kjøpe noen myke tyggeleker som di kan tygge på i stede for tepper å pledd, høres jo nesten litt ut som di liker å tygge på noe mykt?

Det pleddet på bildet er fra etter vi hadde gitt opp og bare innfunnet oss med at "sånn er han", jeg er igrunn mer interessert i å forebygge problemet hos han handre.

Odin foretrekker absolutt fleecepledd. Han kan ha de og ligge på de, inni og under, og så er han litt gira eller stresset en dag, og teppet er fullt av hull. Dette skjer da gjerne når han ligger tilsynelatende rolig i buret eller på sofaen, og vi oppdager sjelden når han begynner å tygge. Myke leker eller andre ting er ikke fullt så interessante, selv om puter en sjelden gang kan gjøre nytten. De får han såklart heller ikke tygge på. De har alltid noe å tygge på tilgjengelig, og det ligger strødd med hjorteben og leker i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...