Gå til innhold
Hundesonen.no

Lurer på..

Japanhua

Recommended Posts

Nå har det seg slik at jeg har satt valper på minstejenta vår, til tross for at hun ikke er renraset. Hun er nå 34 dager etter første parring, og er bekreftet drektig via UL hos vet.

Årsaken er ikke økonomisk, så er ihvertfall det ute ;)

Det jeg lurer på er om noen av dere som har erfaring fra oppdrett har en god valpegrøt å anbefale? Vet at jeg lagde en til ildervalpene jeg hadde, men er usikker på om det er samme innhold som skal til for hundevalper?

Der var fokuset på proteiner og fett, samt tillegg av kalsium og diverse vitaminer.

Forer med Vom og hundemat til tispa, mikset med lam og ris fra Eukanuba.

Det er kun dette jeg lurer på, evt andre spørsmål kommer jeg med om responsen er saklig :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det under tilvenning/avvenning du tenker på? Du trenger ingen valpegrøt, bare bland ut V&H med mere vann til det blir passe konsistens for valpene. Det samme gjør du med tørrfôret, bløt det opp og mos til grøt.

Valpegrøt/melkeerstatning/tillegg er vel kun til babyvalper som ikke får nok av mamman sin?? Der har bla Royal Canin en hel serie du kan se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det under tilvenning/avvenning du tenker på? Du trenger ingen valpegrøt, bare bland ut V&H med mere vann til det blir passe konsistens for valpene. Det samme gjør du med tørrfôret, bløt det opp og mos til grøt.

Valpegrøt/melkeerstatning/tillegg er vel kun til babyvalper som ikke får nok av mamman sin?? Der har bla Royal Canin en hel serie du kan se på.

Jepp, var til avvenningsperioden jeg tenkte på :yes: , og tusen takk for svaret, da løste det seg jo med en gang :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...