Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen får ikke sove

SelvesteTerese

Recommended Posts

Skrevet

Vi bor i byen og her suser det biler og folk forbi ofte! Jeg føler ikke Odin får den søvnen han trenger, for han blir mye avbrutt av biler og folk som går forbi. Det er jo sånn at valpen skal være i fred å ro når den sover, kommer Odin til å ta ska skade av dette? Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg :( Uansett hvilket rom han sover i så hører man jo trafikken like godt.

Skrevet

Han vender seg helt sikkert til det, og etterhvert så sover han gjennom både folk og trafikk. Bare dere ikke stresser med det og viser at det dette faktisk ikke er noe å bry seg om. :)

Skrevet

Vi bur 50 meter frå E16, og har trailerar dundrande forbi husveggen heile natta. Dei blir van med det, og kanskje det kan vere ein fordel seinare, ved at bråk og uro ikkje blir noko hinder for søvn :). Som Raksha seier, ikkje la det vere eit tema i det heile. Lat som ingenting, og vis kvalpen at dette ikkje er noko de ensar i det heile tatt.

Lukke til :).

Skrevet

Jeg bor rett ved E39 her i Bergen. Merket at Boris når han var valp ofte brukte litt ekstra tid og litt mye tid på å finne rett sovestilling, men når han først vente seg til det kan han sovne så si overalt.

Jeg bor under 20 meter fra E39, det skal nevnes. :)

Jeg lot bare være å bry meg med det når han "slet med å finne liggestillingen":)

Skrevet

Jeg bor MIDT i Oslo sentrum med gateadresse en av de mest brukte gjennomgangsveiene i byen, med trikk i begge retninger på begge sider av huset, Oslos mest besøkte kebabsjappe rett utenfor soveromsvinduet mitt og alt hva det medfølger av "gatefest", fyllebråk og faenskap.

Begge mine hunder sover seg gjennom bomber og granater, og det er JEG som våkner om natta av de fordømte fyllefantene. :D

Ikke tenk så mye på dette, de vender seg til lydene der de bor, og en jevn trafikkstøy er mindre forstyrrende en plutselige forandringer i lyd. Når russetida setter inn, skal jeg sjekke om jentene har lyst til å sove på kjøkkenet som er innerst mot bakrommet og mest sjerma for lyd, men høyst sannsynlig sover de bedre der jeg er uansett. :)

Skrevet

Ja skal du sove hos Sandy må du medbringe ørepropper, for å si det sånn.

Men jeg tror også at du kan ta det helt med ro, for valpen vil venne seg til det som med alt annet. Blir det samme for babyer som bor sånn til, de venner seg til det de også :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...