Gå til innhold
Hundesonen.no

Skade på øyet (?)


Recommended Posts

Igår kveld var vi ute og lekte bak huset. Som vi gjør hver eneste kveld. Sånn siste raptus før de skal legge seg :lol:

Jeg ser hundene løper bort mot bak huset til naboen.

Yngste piper og kommer traskende tilbake igjen.

Eldste kom da på kommando.

Yngste sitter nå og blunker hele tiden.

Virker som hun ikke kan ha øyet 100% normalt oppe liksom. :blink:

Jeg SER ingen skade, hverken på hund generelt eller på øyet.

Har jo tenkt katt, men så ingen katt, hørte ingen katt.

Så jeg aner virkelig ikke :blink:

Det virker ikke som hun har vondt hvis eg titter og sånn, men tja kanskje syns det er plagsomt da. Men som sagt SER jeg ingen verdens skade på det, det er helt likt som det andre øyet.

Kan det bare være hun har fått seg pinne el noe sånnt bortpå mens hun løp? :getlost:

Kan det gå over liksom i løpet av ett par dager :blink:

Har skikkelig noia for at hun skal få ødelagt øyet sitt selv om jeg ikke SER noen skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første som slår meg er at hun har fått en liten rift på det ytterste i øyet.

Jeg har selv hatt det, og det er ikke farlig. Ser som normalt, og øyet fungerer som det skal. Eneste med det er at det kjennes ut som et rusk man ikke får bort, og derfor klør å er litt plagsomt.

Tok ikke mange dagene før det gikk over til meg, å min rift var "stor" nok til at den var synlig, men det er jo lettere å se på mennesker enn å få til skikkelig hos hunden.

Så lenge det ikke begynner å verke, renner eller øyet får noen annen farge/blodutredning, så ville jeg latt det gå sin gang. Evt så kan du jo prøve med øyedråper, men vet ikke om det gjør vondt verre om naturer går sin gang. Stikk innom apoteket å hør om de kan ha noe mot det, men som sagt, er det ikke mer enn litt irritasjon uten ekstra, ville jeg latt det være =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...