Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ønsker dere ut av hundeklubben deres

dorab01

Recommended Posts

Ja hei alle sammen. Vi er i relativt startfasen med hundeklubben vår. Og da tenkte jeg at dere sikkert har noen ideer. Her er det snakk om en raseklubb. Hva ønsker dere ut av klubben deres? Hva mangler den klubben du er medlem i synes du? Hva slags aktiviteter foretrekke dere? osv. Håper på mange svar slik at vi kan gjøre klubben vår så bra som mulig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av både raseklubben og hundeklubben min ønsker jeg et bredt spekter av kurs og foredrag. Av kurs er jeg mest interessert i bruks, lydighet og agility. Synes også det er interessant med foredrag om hundens helse og om massasje/stretching. I tillegg synes jeg det er viktig at klubben arrangerer stevner/konkurranser + har fellestreninger i løpet av uka.

En facebookside og hjemmeside som oppdateres med nyheter og kurs synes jeg også er bra.

Raseklubben kan gi ut et medlemsblad med bilder, resultater, små artikler etc. Synes det er viktig en raseklubb favner hele landet og prøver å ha arrangementer i flere deler av landet og ikke bare rundt Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med på å starte en lokalavd for raseklubb, samt er leder i hundeklubben i kommunen jeg bor i nå. Det viktigste for meg er å ha et fast tilbud for folk. At man treffer folk på de dagene og ikke risikerer å komme og så er det ingen der. Det er kanskje ikke et like stort problem på større steder, men på mindre steder er det viktig (og et problem til tider). At medlemmer inkuderes og få bidratt. I en raseklubb er det jo veldig fint å ha aktuelle ting for rasen, feks handlerkurs, pelstell kurs, en kjent rase trener som kommer ei helg, en oppdretter som har foredrag etc. samarbeid med veterinærer for foredrag, og eller være kreativ å finne på morsomme ting.

At folk samles og har et rasemiljø er flott og hvor de som er interessert i rasen kan hendvende seg til og kan møte opp.

Desverre lyktes ikke vi med avdelingen vår. Det manglet endel engasjemang og de var gjerne de samme 2-3 stykkene som alltid møtte opp og tok i et tak. Det ble liksom ikke noe av tilslutt. Selv med mange planer.

I hundeklubben jobber vi iherdig med å ha vårt faste tilbud for hundefolk. En kveld for sosialt hygge med hund. Og aktuelle kurs har vi også fått igang, men vi sliter med å få nok deltagere nesten på hvert kurs. Så tipset er å ikke gi opp, men samarbeid og ikke ha alt for mange planer på en gang, men heller spre det utover. Ikke ha mest mulig, men heller jevnt god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...