Gå til innhold
Hundesonen.no

petshopgirls - din mening.

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

hvis jeg hadde hatt en liten hund hadde jeg ikke båret den rundt i ei veske hele dagen og kledd på den genser og hatt...jeg hadde behandla den som en helt vanlig hund...

sorry folkens, mn måtte bare få sakt d! :D

ikke bli sur på meg :P

Jeg har en liten hund, han blir 7 år nå i april. Jeg har helt frem til nå sagt at klær, nei takk.

Men i jula var det steinkaldt, og jeg krøp til korset og kjøpte en jakketing. Og resultatet? Han ville ikke ta den av. :roll:

Så da kjøpte vi en fleecegreie som han kan ha på inne.

Hadde jeg ikke sett at hunden likte det, hadde jeg ikke brukt det. Jeg selv møtte meg selv kraftig i døra. For jeg syntes også at det bare var tull.

Skrevet

Jeg har en liten hund, han blir 7 år nå i april. Jeg har helt frem til nå sagt at klær, nei takk.

Men i jula var det steinkaldt, og jeg krøp til korset og kjøpte en jakketing. Og resultatet? Han ville ikke ta den av. :roll:

Så da kjøpte vi en fleecegreie som han kan ha på inne.

Hadde jeg ikke sett at hunden likte det, hadde jeg ikke brukt det. Jeg selv møtte meg selv kraftig i døra. For jeg syntes også at det bare var tull.

d er jo bedre hvis hunden liker å gå med klær og ligge i veska hele tiden...mn d blir noe annet hvis de ikke liker det :P

mn uansett så kommer nok ikke jeg til å begynne å kle på Tinka osv...

Skrevet

Noen ganger må man ha de i veske. Som på fly. (Gud, jeg gruer meg. Det kommer til og bli en lang tur)

Jeg synes det er bedre at Banjo har på seg ett eller annet, enn at han fryser. Så får det heller være at eplet var surt og bite i for meg.

Skrevet

Ikke alle som har små hunder som gjør det da..

nei, mn det er jo det som er mest normalt...hadde likt å sett noen båret rundt på en schæfer med en rosa genser oppi ei veske :P

Skrevet
Noen ganger må man ha de i veske. Som på fly. (Gud, jeg gruer meg. Det kommer til og bli en lang tur)

Jeg synes det er bedre at Banjo har på seg ett eller annet, enn at han fryser. Så får det heller være at eplet var surt og bite i for meg.

ja i fly ja, mn når du skal på tur f.eks. da er d jo bra at hunden får gå selv også, mn når den blir trett av å gå så er det jo bra å ha den i veske..åsså om vinteren må jo de som fryser ha klær...d blir jo snakk om nyttige ting...mn jeg tenker på pyntedokker jeg da...d blir på en måte noe heelt annet...

Skrevet

ja i fly ja, mn når du skal på tur f.eks. da er d jo bra at hunden får gå selv også, mn når den blir trett av å gå så er det jo bra å ha den i veske..åsså om vinteren må jo de som fryser ha klær...d blir jo snakk om nyttige ting...mn jeg tenker på pyntedokker jeg da...d blir på en måte noe heelt annet...

Hehe, ja. Jeg har sett endel snålt på feks amrikanske sider. De har endel på petshopgirls som er litt vel over kanten også.

Veske brukte jeg når han var valp, nå går han selv. Han henger fint med på turer opp til 2-3 mil.

Skrevet

Hehe, ja. Jeg har sett endel snålt på feks amrikanske sider. De har endel på petshopgirls som er litt vel over kanten også.

Veske brukte jeg når han var valp, nå går han selv. Han henger fint med på turer opp til 2-3 mil.

ja, når hunden er bare valp, så kan de ikke gå lang og hvis den blir trett før man rekker å komme seg hjem, er det fint å ha valpen i ei veske eller en sekk...

Skrevet
hva synns du om petshopgirls? :D

jeg synns de blir for dullette og pyntelige..og dessuten har de ikke mye utstyr jeg har bruk for..det virker som om det bare er utstyr for små hunder der...jeg ville hvertfall ikke tatt på hunden min et av de fine dekkenene og så godt ut i skogen:P hehe, da ville det blitt skittent :P

MEN de har jo masse kult stæsj da :P men som sagt, ikke noe jeg kunne brukt til min hund...

hmmm er jeg heldig så finner jeg kanskje noe som passer til Småen(minste voksne hunden i hus) men de andre kan jeg bare glemme. :?

Skrevet
Det er klær der i str. opp til amstaff etc. Halsbånd til stooore hunder også :wink:

ja men amstaffer er ikke så mye større enn japanerene mine og må jeg opp i slike størrelser som samojede så er det lite å velge mellom og ikke minst dyrt, nei tar til takke med dyrebutikkene her hjemme jeg der kan vi prøve tingene før vi kjøper det, litt vannskelig ågjøre det over nett.

Skrevet

nei, mn det er jo det som er mest normalt...hadde likt å sett noen båret rundt på en schæfer med en rosa genser oppi ei veske :D

Normalt er det nå ikke da..Det er heller utbredt vil jeg si :wink:

Du kan jo prøve, da må du nok ha en hockey bag :D

Skrevet

nei, mn det er jo det som er mest normalt...hadde likt å sett noen båret rundt på en schæfer med en rosa genser oppi ei veske :D

Min Schäfermix:

156_5609.jpg

156_5608.jpg

Skrevet

Wulfi: Så veldig fornøyd ut :)

Synes Pet Shop Girls har mye fint.

Spesielt sengene og noen av matskålene. De har jo også mange stilige dekken, men noe av det blir kanskje litt for mye av det gode? Synes også prisen er veldig høye..

Det finnes mange hundebutikker/nettbutikker som selger mye "verre" ting enn det Pet Shop Girls gjør, bl.a ballkjoler og biekostymer( :D )

Skrevet

ja jeg fikk overtalt meg selv på hundelivs messa til å kjøpe Bling my name til Bajas, men dyrt ble det gitt :( 900kr!! Jeg måtte bare kjøpe ett slikt ett for å bevise at ikke bare jåle raser går med sånt stæsj;), men blir det ofte brukt? svaret er nei, ikke moro å stå å vaske bæsj ut av diamantene :( Har lovet meg selv at det er siste diamant jeg har kjøpt til en retriever :mrgreen:

Skrevet

for butikken :(

for prisen :(

elsker den butikken å har så lyst på noe til mira å vega der! :(

kanskje jeg må lage hundesirkus å tjene inn litt penger:P haha

Skrevet
ja jeg fikk overtalt meg selv på hundelivs messa til å kjøpe Bling my name til Bajas, men dyrt ble det gitt :( 900kr!! Jeg måtte bare kjøpe ett slikt ett for å bevise at ikke bare jåle raser går med sånt stæsj;), men blir det ofte brukt? svaret er nei, ikke moro å stå å vaske bæsj ut av diamantene :(  Har lovet meg selv at det er siste diamant jeg har kjøpt til en retriever :mrgreen:

:(

Skrevet

Det er mye fint, og "søtt" der, absolutt. Ikke alt er like nødvendig, men noe fint har de. Liker spesielt halsbåndene. Men prisene er skyhøye, så forløpig har jeg ikke råd til å kjøpe noe derfra.

• 2 weeks later...
Skrevet

Glad jeg har langhåra hunder jeg! Slenger jeg på noe stæsj så synes det ikke uansett :)

La hund være hund mener nå jeg da... De fleste har faktisk pels nok til å klare seg uten dekken, og skal man ha dekken skal det være funksjonelt. Nytter ikke med strass i skogen, det henger seg vel bare fast i trærne :)

Hund er hund og Barbie er Barbie. So be it B)

Skrevet

Glad jeg har langhåra hunder jeg! Slenger jeg på noe stæsj så synes det ikke uansett :)

La hund være hund mener nå jeg da... De fleste har faktisk pels nok til å klare seg uten dekken, og skal man ha dekken skal det være funksjonelt. Nytter ikke med strass i skogen, det henger seg vel bare fast i trærne :)

Hund er hund og Barbie er Barbie. So be it B)

Er så enig med deg! :D

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...