Gå til innhold
Hundesonen.no

Gamling i snøen

TeamTwo

Recommended Posts

Skrevet

30. mars på østsiden av Trondheim, dette er IKKE normalt føre, bruker å ha leire og hestehov på denne tida vi :icon_confused:

5575129982_28cbd84f52.jpg

Og den gamle herremannen min i full fres, liker snø han *ler*;

5574544083_e543319a47.jpg

5574543215_cb79669a19.jpg

5574544415_5b6ed0d252.jpg

5574542027_78c66d87e3.jpg

5574543317_887f13a9e2.jpg

5574544549_1edd02675d.jpg

5575130712_278c9c1407.jpg

Skrevet

Herregud, er det faktisk så mye nysnø der? Åkeren pleier jo å være brun og et uegnet sted å være med mindre man har støvler og regntøy på seg på denne tiden av året...

Fin Dexter, da. :ahappy:

Skrevet

Fin han var :) hvor på østbyen var dere ? Bor på østsiden skjønner du :P

Tusen takk :wub:

Vi bor i Charlottenlund/Jakobsli/Brundalenomrodet. Vi er nesten naboer med foreldrene til Ingvild ;)Tinka brukte sine fem første måneder til aktivt å sikle ned bikkja mi, henge i ørene hans og generelt klenge *flirer*

Herregud, er det faktisk så mye nysnø der? Åkeren pleier jo å være brun og et uegnet sted å være med mindre man har støvler og regntøy på seg på denne tiden av året...

Fin Dexter, da. :ahappy:

Jupp, det er helt utrolig med all snøen iår! Kom nesten en ny halvmeter i helga som var *sukk*

Og det har ikke vært bart siden snøen kom i fjor høst, veldig utypisk Trondheimsvinter!

Ok, skal innrømme at det er fint (for bikkja) at jordet er brukbart ennå, men jeg begynner å bli mektig lei :hmm:

Og ja, han er fiiin, og fortsatt kjempesprek :D

Så fine bilder, selvom vi er lei snøen nå :aww:

Hvor gammel er gamlingen din? Min er 9år :)

Takk :D

Han ble ti år i januar, den 16. for å være nøyaktig. Heldigvis er formen og holdningen likedan som da han var fire, fem og sju, så vi håper å få beholde ham i laaaang tid :wub:

Skrevet

Takk :D

Han ble ti år i januar, den 16. for å være nøyaktig. Heldigvis er formen og holdningen likedan som da han var fire, fem og sju, så vi håper å få beholde ham i laaaang tid :wub:

Sånn er heldigvis min også, sprek og glad :wub::wub:

Skrevet

Vi er heldige :D

Jeg kikka innom bloggen din, jeg kan se at du sliter med snø også *ler*

Og Chicka er jo nyyydelig! De blå øynene hennes er skikkelig slående vakre :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...