Gå til innhold
Hundesonen.no

Zadig's Basic (Bunyip)

Maren&Bunyip

Recommended Posts

Vel, det er en stund siden jeg har postet noe her på forumet. Men dagene har vært ganske så travle, med jobb, hund og så videre..

Det ble hund ganske mye tidligre enn jeg hadde trodd(hvis noen husker tråden jeg laget). Men jeg hørte om oppdretter fra noen kjente, og etter a ha tenkt mye før og etter besøk, ble det valp fra Zadig's. Så for en del uker siden nå, kom det en kelpie i hus. Og trives veldig godt med det hittil. Selv om kattene kanskje ikke alltid er enige(æsj! Få vekk det ekle dyret..!)

Bunyip, som daglig navnet ble, er født 22.11.10 Jeg planlegger å trene agility med han når han blir gammel nok, i allefall som trening. Tanken på utstilling har også vært fristende, men det spørs om det må bli med det. Kan bare se for meg at jeg blir altfor nervøs hvis jeg skulle prøvd, dessverre.

Noen bilder bør det da også være?

På besøk 5/2. Pønsker på noe? Jeg?

Og enda et fra 5/2 Hei!

Og så noen nyere, fra noen dager siden(glemmer å ta bilder altfor ofte. Håpløs er jeg)

Litt Trening

Er ikke helt sikker...eller bare nysgjerrig?

Jeg er klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har han hatt sitt 'første' møte med havet. Vi gikk tur langs en strand i dag, og fikk lov til å gå litt fri. Da ble det full spurt rett ut i vannet før han fant ut at 'nei, det her var da så visst ikke fast grunn'. Stående med vann til buken omtrent. Ikke var han sikker på hva i alle dager dette her for noe var, så jeg måtte rope noen ganger før han kom inn igjen.

Kanskje litt mye på en gang, siden hittil har han vært typen til å hoppe over vanndammer :lol: Skulle gjerne hatt bilde, men det gikk litt for fort til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...