Elinhe Skrevet 28. Mars 2011 Rapporter Share Skrevet 28. Mars 2011 Hei alle sammen... Jeg (mannen til Elin) leter etter en spesiell type halsbånd som noen bruker i agility konkurranser. Halsbåndet har en spesiell lås (Se bilder) som gjør at du kan ta av halsbåndet uten å måtte ta på hunden. Har lett snart over alt uten å finne noen som selger dem. Bildene er fra en britisk nettbutikk som selger bånd til Greyhound og har kun halsbånd i lær. Jeg trenger et i nylon/stoff. Har sett en del som har de i nulon i Norge,men de har kjøpt dem under agility-vm. Noen som kjenner produsent eller butikk som selger dem. Vil gjerne ha dem da de er helt geniale. alt av informasjon mottas med stor takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 28. Mars 2011 Rapporter Share Skrevet 28. Mars 2011 Ikke for å ødelegge tråden din, men hva er fordelen med et slikt halsbånd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elinhe Skrevet 28. Mars 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Mars 2011 Fordelen er at man slipper å ta på hunden før start. Så slipper man å overføre mer nervøsitet enn nødvendig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Pernille Skrevet 2. April 2011 Rapporter Share Skrevet 2. April 2011 Fordelen er at man slipper å ta på hunden før start. Så slipper man å overføre mer nervøsitet enn nødvendig.. Unnskyld meg... HÆÆÆÆ?! Er du seriøs nå? Slipper å ta på hunden? Om du er så himla nervøs, bør du heller ta deg et par runder på uoffisielt stevne for å få god nok erfaring før du kaster deg ut i en konkurranse. Om du ikke er sikker på hva du gjør, så går du heller ingen konkurranse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 2. April 2011 Rapporter Share Skrevet 2. April 2011 Unnskyld meg... HÆÆÆÆ?! Er du seriøs nå? Slipper å ta på hunden? Om du er så himla nervøs, bør du heller ta deg et par runder på uoffisielt stevne for å få god nok erfaring før du kaster deg ut i en konkurranse. Om du ikke er sikker på hva du gjør, så går du heller ingen konkurranse. *liker* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trulte Skrevet 2. April 2011 Rapporter Share Skrevet 2. April 2011 Unnskyld meg... HÆÆÆÆ?! Er du seriøs nå? Slipper å ta på hunden? Om du er så himla nervøs, bør du heller ta deg et par runder på uoffisielt stevne for å få god nok erfaring før du kaster deg ut i en konkurranse. Om du ikke er sikker på hva du gjør, så går du heller ingen konkurranse. Hvis det funker for dem, så er vel det bare bra med ett sånn halsband.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Pernille Skrevet 2. April 2011 Rapporter Share Skrevet 2. April 2011 Hvis det funker for dem, så er vel det bare bra med ett sånn halsband.. For all del, sikkert veldig effektivt! Spesielt med tanke på det å ikke overføre stress og negativ energi til hunden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 3. April 2011 Rapporter Share Skrevet 3. April 2011 Kan du dele url til den butikken hvor du fant disse båndene? Likte båndene, men skulle gjerne hatt uten den mekanismen. *vil ha fint skinnbånd med fine mønster* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 3. April 2011 Rapporter Share Skrevet 3. April 2011 Fordelen er at man slipper å ta på hunden før start. Så slipper man å overføre mer nervøsitet enn nødvendig.. Jeg er ganske sikker på at hunden din leser kroppsspråket ditt såpass at den vet lenge før du er klar over det, at du er nervøs. Du greier aldri å skjule det for en hund, uansett om du berører den eller ikke. Hunden VET det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veronica_ Skrevet 3. April 2011 Rapporter Share Skrevet 3. April 2011 Samtidig så var den litt smart, lett å klipse av bandet før start. Slipper ta bandet over hodet, eller fikle med klipsen helt inni halsen på hunden. Syns ikke det var så dumt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 3. April 2011 Rapporter Share Skrevet 3. April 2011 Hvorfor ikke bare bruke et retrieverkobbel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veronica_ Skrevet 3. April 2011 Rapporter Share Skrevet 3. April 2011 brukte retrieverkobel på collien min, ingen problem. Du må fysisk ta dette over hodet på hunden, collien min hadde en periode hvor hun "hoppet bak" når jeg tok det av, så det måtte vi trene på. Syns bare dette "agility"-bandet så enklere ut rett å slett. Hvorfor ikke bruke et slikt band? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoLynx Skrevet 3. April 2011 Rapporter Share Skrevet 3. April 2011 tror man kan finne noe lignende dette i brukshund butikker kanskje... Samme type klype blir vel brukt på feks "IPO bånd" eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 3. April 2011 Rapporter Share Skrevet 3. April 2011 Det ser ut som løpsbånd som de bruker på mynder. Lett å slippe ved start. Men vet ikke hvor man får kjørt dem. Har prøvd å søke litt, men vet ikke helt hva de heter. Hvor fant du det bildet hen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Skrevet 3. April 2011 Rapporter Share Skrevet 3. April 2011 Jeg vil ha! og ang nervøs energi, ta en varm kopp melk med honning=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elinhe Skrevet 4. April 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. April 2011 http://stores.ebay.co.uk/STAFFIESTUFFETC?_trksid=p4340.l2563 Butikken som selger halsbåndene som bildene er fra. Angående alle gode tips: Hunden merker at du er nervøs uten å ta på den ja, men du overfører ganske mye energi ved berøring av hunden. Har ikke noe problem med at nervene tar overhånd i konkurranser, tror dermot at nerver er bra for det skjerper deg før du går i ringen. Tror at uansett hvor god du er så er man litt nervøs før en konkurranse om det er vm eller en som mangler et napp for å rykke opp til kl 2. Bruker agility/retriever bånd ved konkurranser nå, uten å være helt fornøyd med det. Lurer på å gå over til halvstrup for å se hvordan det fungerer hvis ikke jeg finner et slikt bånd som jeg leter etter. Det geniale med dette båndet er at man kan ha 100% kontroll på når hunden skal slippes i f.eks forbindelse med trening. Med f.eks et agility/retriever bånd så er man avhengig av å flytte på hodet til hunden for å få av båndet. Halsbånd med klips kan fungere,men man er da igjen avhengig av å bruke to hender (en til å holde bånd, en til å løsne klips). tror man kan finne noe lignende dette i brukshund butikker kanskje... Samme type klype blir vel brukt på feks "IPO bånd" eller lignende. Takk for tips. Skal se om jeg kan finne noe der. mvh Hans-Kristian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Skrevet 5. April 2011 Rapporter Share Skrevet 5. April 2011 Takk for link. =) Men nå må jeg spørre, hører jo hundeviskeren prater om rolig energi og slikt. Hva meners egentlig med det, kan det være rolig utstråling som han mener? Ja jeg er litt dum og firkantet, er utdannet elektriker, og har aldrig hørt om nervøs strøm før:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mailin Skrevet 5. April 2011 Rapporter Share Skrevet 5. April 2011 http://stores.ebay.co.uk/STAFFIESTUFFETC?_trksid=p4340.l2563 Butikken som selger halsbåndene som bildene er fra. Angående alle gode tips: Hunden merker at du er nervøs uten å ta på den ja, men du overfører ganske mye energi ved berøring av hunden. Har ikke noe problem med at nervene tar overhånd i konkurranser, tror dermot at nerver er bra for det skjerper deg før du går i ringen. Tror at uansett hvor god du er så er man litt nervøs før en konkurranse om det er vm eller en som mangler et napp for å rykke opp til kl 2. Bruker agility/retriever bånd ved konkurranser nå, uten å være helt fornøyd med det. Lurer på å gå over til halvstrup for å se hvordan det fungerer hvis ikke jeg finner et slikt bånd som jeg leter etter. Det geniale med dette båndet er at man kan ha 100% kontroll på når hunden skal slippes i f.eks forbindelse med trening. Med f.eks et agility/retriever bånd så er man avhengig av å flytte på hodet til hunden for å få av båndet. Halsbånd med klips kan fungere,men man er da igjen avhengig av å bruke to hender (en til å holde bånd, en til å løsne klips). tror man kan finne noe lignende dette i brukshund butikker kanskje... Samme type klype blir vel brukt på feks "IPO bånd" eller lignende. Takk for tips. Skal se om jeg kan finne noe der. mvh Hans-Kristian kenjan.dk har noen sånne kobbel med halsbånd, samt bare halsbånd med sånn lås. De kalles mange steder for jakthundhalsbånd/jakthundbånd også. Har sett de i bruk på høyfjellkonurranse, men det begynner å bli mange år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elinhe Skrevet 6. April 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. April 2011 Takk for linken til kenjan.dk hadde ikke vært innom den før. Fant en nettbutikk i USA også som solgte båndene: http://www.fordogtrainers.com/index.php?main_page=product_info&cPath=82&products_id=3877 men har fortsatt bare funnet i lær og ikke i nylon. Har ei på hundeklubben som jobber på Buddy og skal på en messe for hundeutstyr i Tyskland snart. Hun skulle se om hun kunne finne et der, hvis ikke så får jeg bare bestille et i lær istedet. Hans-Kristian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mailin Skrevet 6. April 2011 Rapporter Share Skrevet 6. April 2011 Takk for linken til kenjan.dk hadde ikke vært innom den før. Fant en nettbutikk i USA også som solgte båndene: http://www.fordogtrainers.com/index.php?main_page=product_info&cPath=82&products_id=3877 men har fortsatt bare funnet i lær og ikke i nylon. Har ei på hundeklubben som jobber på Buddy og skal på en messe for hundeutstyr i Tyskland snart. Hun skulle se om hun kunne finne et der, hvis ikke så får jeg bare bestille et i lær istedet. Hans-Kristian Kenjan har i nylon også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 29. April 2011 Rapporter Share Skrevet 29. April 2011 Satt og så igjennom Hunters utstyr, og de har et slikt halsbånd. Vet at flere dyrebutikker kan bestille det du ønsker derfra Bla til side 304: Hunter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar