Gå til innhold
Hundesonen.no

Grenland hundeklubb


Caroline

Recommended Posts

Da er hvertfall jeg hjemme fra en superhyggelig dag! Angrer ikke på at jeg meldte på, selv om resultatene ikke var noe å hoppe i taket for. Jeg og Tibra har bare startet én gang tidligere, og det gikk skikkelig dritt, så hovedmålet var rett og slett fremgang. Jeg er nervøs som pokker og blir stiv som en pinne og glemmer å puste, så det påvirker opptredenen i ganske stor grad, så jeg er stolt av at Tibra klarte seg såpass bra!

Klippet og limt fra bloggen:

Dommer var Arild Berntsen, og det var 8 startende i klasse 1.

Tannvisning: 10

Fellesdekk: 8 (treg neddekk, dk på oppsitt)

Lineføring: 8 (beste lineføringen ever med kommandering)

Dekk fra holdt: 8 (seig neddekk og oppsitt)

Innkalling: 8 (god fart, men roter litt med å komme på plass, MEN hun støtet ikke!)

Stå under marsj: 0 ( jeg har trent feil her og hatt "gammel" avslutning med rett inntil, så hun fulgte meg dessverre rundt, selve ståmomentet var helt supert)

Hopp over hinder: 0 (gikk rundt, ikke overraskende da vi ikke har hatt mulighet til å trene dette... Må få meg nytt hinder snart, irriterer meg fortsatt at det jeg hadde ble stjålet)

Avstand: 6,5 (dk på oppsitt, og seige dekker)

Helhet: 6,5 (jeg trakk ned mye fordi jeg var nervøs, lite glød som han så fint sa :P )

Totalt: 122,5 p.

Ellers takker vi for hyggelig selskap av mange soniser idag, og håper det ikke blir lenge til neste stevne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde koselig dag som tilskuer og fotograf - men fikk jammen stilt en liten flattispe også. Tiltross for sine 18 uker ble hun BIR og BIG3, blant annet bak amerikaneren som ble BIS. Veldig fornøyd.

Koselig å hilse på så mange soniser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE ble 2BTK. Oppførte seg bra i ringen, men mangler masse som dommeren sa. Ingen store overraskinger på kritikken, og jeg er godt fornøyd

I lydighetsringen derimot? Herregud. Jeg vet ikke hva som skjedde, men Tia ga meg virkelig fingeren for første gang i sitt snart 5 år gamle liv. Hun har gått mange konkurranser og vært fin og jevn på alle, inntil i dag. Merket det allerede på fri ved fot når hun hang litt etter når jeg tok vendinger på stedet osv, i tillegg til en dobbeltkommando. Deretter ble hun bare mer og mer lost. Satt seg ikke på sitt under marsj, tyvstartet på innkalling og viste ikke engang tegn til å ville legge seg på kommando, ruten løp hun ut til og sprang tilbake til meg (og hun er vanligvis helt giret på å finne midten og få kommando til å kunne smelle ned i dekk) med en gang og ville ikke løpe tilbake, bare ville på død og liv inn til meg. Og apportering over hinder? Hun kom ikke inn med apporten, bare gikk rundt med den og var helt dust. Deretter nektet hun å slippe den! Så var det metallapport, og da sa jeg til dommeren at denne KAN hun ikke tulle med. Men hun løper ut og dytter den rundt, løfter såvidt på den, slipper og løper raskt tilbake til meg. Deretter prøver hun å stikke fra meg ut av ringen. Da brøt jeg henne. Kjente absolutt ikke hunden min igjen, og kunne aldri, aldri ha forestilt meg at hun skulle ha oppført seg slik. Jeg aner ikke hva det kommer av, og håper det er et engangstilfelle. Vil ha tilbake konkurransehunden min :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste Pegasusen ble BIR, BIG 1 og reserveBIS/BIS 5 i dag, hun! :wub:

Så i dag kom vi hjem med mange fine rosetter, blant dem en kjempefin LP3-rosett, siden bulldogen min er awesome. :whistle: Fikk tatt en del bilder i dag og, men er rett og slett for sliten til å i det hele tatt tenke på de, så de får komme i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste Pegasusen ble BIR, BIG 1 og reserveBIS/BIS 5 i dag, hun! :wub:

Så i dag kom vi hjem med mange fine rosetter, blant dem en kjempefin LP3-rosett, siden bulldogen min er awesome. :whistle: Fikk tatt en del bilder i dag og, men er rett og slett for sliten til å i det hele tatt tenke på de, så de får komme i morgen.

:banana::thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme også, og en smule sliten kan man si. Fikk en bråstart på dagen fordi jeg selvfølgelig klarte å glemme å stille klokka tilbake før jeg la meg. Skulle dratt da kl ringte. Herlig... :getlost:

Men, gasspedalen fikk kjørt seg, og jeg fikk da både Sandra og meg fram før det startet :P

Hva kan jeg si om i dag?

Jeg var veldig spent på "arbeidsformen" hans, for å si det sånn. Noen dager kan han være aldeles knallfin å jobbe med, andre dager har han sirup i r*va og vil helst gjøre andre ting.. Og i dag var selvsagt en sånn dag.

Men som debutant, så klager jeg ikke. Jeg vet jeg må ta litt skyld selv også for dagens resultater. Men jevnt over var siruppen veldig seig i dag :whistle:

Jeg ble veldig overrasket over at vi fikk bedre enn Tíbrá, for hun gikk myye bedre enn oss. Men det var jo pga den ståen hennes. Veldig synd!

Våre resultater fra Kl 1:

Tannvisning: 8,5 (En øvelse jeg ikke var redd for, da han er vant til å bli tafset i leppa av utstillingsdommere uten å trekke seg bakover. Men ikke i dag...)

Fellesdekk: 8,5 (Her bidro jeg til trekk fordi jeg rørte han før jeg skulle *panneklask*)

Lineføring: 6 (Jepp, her var hunden min på blåbærtur i dag. Jeg tråkket faktisk på han da han forsatte å vase rett fram mens jeg gikk til venstre)

Dekk fra holdt: 6 (treig)

Innkalling fra sitt: 6 (her gjorde jeg en brøler til, pluss at han var litt treig)

Stå under masj: 7 (han følger ikke med meg videre uten påvirkning og er litt "loffete" når han går)

Hopp: 0 (Hvorfor hoppe over når man kan gå snarveien rundt?)

Kontroll på avstand: 6,5 (En øvelse vi gjør godt på trening, som han synes er festlig. Som i dag måtte få flere kommandoer)

Helhet: 7 og poeng 124.

Veldig koselig dag med soniser altså, og slenger meg på Caroline og håper det ikke blir lenge til neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Vi startet Elite igjen uten noe håp om noen store resultater.

Til min store glede så skulle vi ta 2 og 2 øvelser. Det betyde flere runder i ringen, men også super mulighet til å belønne og “begynne på nytt” for hvergang. På forhånd viste jeg at ting kom til å gå i “slow motion”, men teknisk ser ting ut til å falle på plass Nå er det bare til å få henne til å galoppere og ikke trave *ler*. Men med Blaze så kommer fart med sikkerhet, og jeg er veldig glad for at hun teknisk gjennomførte og fikk karakter i alle øvelser (selv om noe av det var ren flaks, men det skal man ha )

Felles sitt: 10

Fellesdekk: 9,5 (noe treg ned)

Fri ved fot: 8,5 (trege holdter)

Z-en: 6 (tok ikke sitt, min feil jeg la for mye trykk på ko og da forveksler hun med stå)

Innkalling: 8,5 (fikk ikke med meg hva han sa, men jeg tipper litt tripping på stå moment, og innkomsten)

Fremmassending: 5 (under tvil at jeg fikk karakter *ler* håper videoen kommer så får dere se selv)

Apportering m/dirrigering: 7,5 (traver, tuller litt med opptaket)

Apportering av metall over hinder: 9

Neseprøve: 6 (her falt vi ned til 7,5 pga jeg mister neseprøven, så er resten trekk for trav)

Avstand: 8,5 (antagelivis pga de 10 cm med framdrift)

Totalt: 248 poeng!!

2.premie og 2.plass av 7 stk.

Tusen takk for selskapet og gleder meg til bilder og film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme også, og en smule sliten kan man si. Fikk en bråstart på dagen fordi jeg selvfølgelig klarte å glemme å stille klokka tilbake før jeg la meg. Skulle dratt da kl ringte. Herlig... :getlost:

Men, gasspedalen fikk kjørt seg, og jeg fikk da både Sandra og meg fram før det startet :P

Hva kan jeg si om i dag?

Jeg var veldig spent på "arbeidsformen" hans, for å si det sånn. Noen dager kan han være aldeles knallfin å jobbe med, andre dager har han sirup i r*va og vil helst gjøre andre ting.. Og i dag var selvsagt en sånn dag.

Men som debutant, så klager jeg ikke. Jeg vet jeg må ta litt skyld selv også for dagens resultater. Men jevnt over var siruppen veldig seig i dag :whistle:

Jeg ble veldig overrasket over at vi fikk bedre enn Tíbrá, for hun gikk myye bedre enn oss. Men det var jo pga den ståen hennes. Veldig synd!

Våre resultater fra Kl 1:

Tannvisning: 8,5 (En øvelse jeg ikke var redd for, da han er vant til å bli tafset i leppa av utstillingsdommere uten å trekke seg bakover. Men ikke i dag...)

Fellesdekk: 8,5 (Her bidro jeg til trekk fordi jeg rørte han før jeg skulle *panneklask*)

Lineføring: 6 (Jepp, her var hunden min på blåbærtur i dag. Jeg tråkket faktisk på han da han forsatte å vase rett fram mens jeg gikk til venstre)

Dekk fra holdt: 6 (treig)

Innkalling fra sitt: 6 (her gjorde jeg en brøler til, pluss at han var litt treig)

Stå under masj: 7 (han følger ikke med meg videre uten påvirkning og er litt "loffete" når han går)

Hopp: 0 (Hvorfor hoppe over når man kan gå snarveien rundt?)

Kontroll på avstand: 6,5 (En øvelse vi gjør godt på trening, som han synes er festlig. Som i dag måtte få flere kommandoer)

Helhet: 7 og poeng 124.

Veldig koselig dag med soniser altså, og slenger meg på Caroline og håper det ikke blir lenge til neste gang :)

Greit førstegangsresultat da:) Det er jo en litt annen setting enn utstilling, og konkurranse er en heeelt egen greie, med nervøs Marianne og kanskje litt forvirret Marvin på nytt sted og med rar mamma:) Neste gang! Daaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit førstegangsresultat da:) Det er jo en litt annen setting enn utstilling, og konkurranse er en heeelt egen greie, med nervøs Marianne og kanskje litt forvirret Marvin på nytt sted og med rar mamma:) Neste gang! Daaa!

Jepp, neste gang! ;) Det er nettopp det, første gangen og ting er nytt. Så det blir å trene litt mer og prøve seg igjen med lille loppa mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...