Gå til innhold
Hundesonen.no

Problemer vedrørende dvergvekst

Taz

Recommended Posts

Guest Gråtass

Gråtass: Har han en mailadresse på siden til Oslo Dyreklinikk?

Så da er det bare å si at det er "unormale funn", også er han interessert i bildene med en gang? :lol:

hehe, mer eller mindre. Jeg hadde ringt dit og snakket med han jeg. Så kan du jo høre om han har tid til å se på bildene. Han vil uansett ikke se på de før til uka, for røntgengjennomgangen er om morgenen, det er da han går igjennom bilder tilsendt av andre vet etc.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

En ortoped fant ut av det tilslutt og hun må opereres i neste uke. Begge frambena samtidig. :cry:

Distal veksplate i ulnar på begge framben har sluttet å vokse.

Ifølge ortoped er det problemer som kommer pga dvergveksten.

(men fortsatt laangt ifra normalt, han hadde ikke vært borti denne type før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ortoped fant ut av det tilslutt og hun må opereres i neste uke. Begge frambena samtidig. :cry:

Huff, stakkars lille! Men betyr det at hun kan bli helt bra etter operasjon og restitusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jo det, hvertfall fungere i hverdagen, men kan aldri kan trene agility o.l. (hadde vi ikke planer om uansett).

Men ting kan skje, og det kan være hun trenger en til operasjon på ett senere tidspunkt

*krysser fingre for at hun ikke trenger det*

Men kan ikke gjøre noe annet enn å se hvordan det utvikler seg og håpe på det beste etter operasjonen.

Ikke blir sånt dekket av forsikring heller, mest sannsynlig arvelig og dukket opp før hun var 3 mnd gammel, så jeg håper både økonomisk og for Kiwi sin del at det holder med denne operasjonen.

Også håper jeg virkelig jeg har brukt opp kvoten min for uheldig med hund nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Distal vekstplate i ulnar slutter da å vokse på normalvekst raser også? Vet av flere tilfeller i usa, både på gd, dober og hound.

Ikke blir sånt dekket av forsikring heller, mest sannsynlig arvelig og dukket opp før hun var 3 mnd gammel, så jeg håper både økonomisk og for Kiwi sin del at det holder med denne operasjonen.

Også håper jeg virkelig jeg har brukt opp kvoten min for uheldig med hund nå.

Får du hjelp av oppdretter/oppdretters forsikring?

Kjempe X for at Kiwi ikke trenger opereres igjen senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Distal vekstplate i ulnar slutter da å vokse på normalvekst raser også? Vet av flere tilfeller i usa, både på gd, dober og hound.

Får du hjelp av oppdretter/oppdretters forsikring?

Kjempe X for at Kiwi ikke trenger opereres igjen senere!

Jo, "normalt" så skjer dette på hunder av store raser, det skjer veldig sjelden på små hunder.

Men fortsatt ikke gøy å måtte operere begge beina på en 4 mnd gammel valp. :hmm:

Håper og krysser alt for at operasjonen går fint og at hun blir en velfungerende hund uten smerter etterpå. (etter rehab og alt det der)

Jeg har enda ikke fått svar av oppdretter, hun bor ikke i Norge, men jeg vet ikke hvordan man spør om hjelp til noe sånt uten å høres ut som man vil ha tilbake pengene for valpen.

Hva gjør oppdrettere i sånne situasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, "normalt" så skjer dette på hunder av store raser, det skjer veldig sjelden på små hunder.

Men fortsatt ikke gøy å måtte operere begge beina på en 4 mnd gammel valp. :hmm:

Håper og krysser alt for at operasjonen går fint og at hun blir en velfungerende hund uten smerter etterpå. (etter rehab og alt det der)

Jeg har enda ikke fått svar av oppdretter, hun bor ikke i Norge, men jeg vet ikke hvordan man spør om hjelp til noe sånt uten å høres ut som man vil ha tilbake pengene for valpen.

Hva gjør oppdrettere i sånne situasjoner?

Jeg leste det som om det var pga dvergveksten, dvs "normalt".. Uansett ikke en morsom diagnose!

Det spørs vel litt på om hun har forsikring ala Agrias skjulte feil, der dekkes jo bla slikt inntil hunden er 3 år, en feil som ikke var synlig for hverken oppdretter eller kjøper før det brøt ut, og som heller ikke kan forventes å være arvelig.

Det er vel ymse hva oppdrettere gjør, noen gir blank F***, noen dekker halvparten av utgiftene, noen dekker alt, og noen dekker ikke noe men tilbakebetaler kjøpesum.. Håper din oppdretter er villig til å hjelpe til på et vis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvordan ber man oppdretter om hjelp? :icon_confused:

Spør om de har agria skjulte feil forsikring?

(Dekkes det også hvis hunden er i ett annet land?)

Føler man ikke skal måtte spørre om hjelp i sånne situasjoner, men at de skal heller tilby å hjelpe? Er jeg helt på jordet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpis er jo svensk, og hennes oppdretter har sånn skjult feil forsikring, husker ikke selskapet i farta, men det var ikke Agria. Oppdretter sa klart fra at oppdaget jeg noen feil og mangler skulle jeg ikke nøle med å ta kontakt, så skulle nok ting løse seg. Forsikringen skal gjelde uansett hvor hunden er kjøpt/bor.

Om du har informert oppdretter, så ville jeg forventet et svar innen rimelig kort tid, om ikke et direkte tilbud om hjelp så iallefall en anerkjennelse på at beskjed mottatt, hva/hvordan vil du "fikse" valpen. Så ev tatt det derfra. Om du har mailet, hva med å ta en tlf, kanskje mail ikke er mottatt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt beskjed til de på mail og sagt at Kiwi trenger en operasjon, så får nok svar litt senere i dag, normalt så får jeg svar ganske kjapt på mail.

Så får vi se hva svaret blir, kanskje jeg spør om de har skjulte feil forsikring etter at jeg får svar fra de.

Hadde hjulpet å ikke måtte sitte med alle økonomiske utgiftene alene, men vet ikke hvordan de fleste oppdrettere egentlig stiller seg til sånt.

(som du sier så varierer det tydeligvis veldig mye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser alt som er for at det bare blir med den ene operasjonen. :hug: Hun skal leve et langt og fint liv!

Tusen takk. :wub:

Vi får håpe at jeg har brukt opp uflaksen min nå og at Kiwi blir 100% igjen etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...